اطلاعات مهم در مورد خشکشویی پتو {شستن+نگهداری} | پاکلین
header

اطلاعات مهم در مورد خشکشویی پتو {شستن+نگهداری} | پاکلین


اطلاعات مهم در مورد خشکشویی پتو

2019/10/30    خشکشویی    بدون نظر

تا به حال با خودتان فکر کردید که قبل از اینکه در پایان فصل پتوهایتان را جمع کنید، چند بار از آنها استفاده کرده بودید؟ آیا اصلاً امکانش وجود دارد که بعد از این همه روز و ماه استفاده پشت سر هم، تمیز مانده باشند؟ به هیچ وجه! وقتی می‌خوابید، عرق، چربی و سلول‌های مرده پوست و همچنین ذرات معلق و حساسیت‌زای غبار جذب پتو و لحاف و ملحفه‌ها می‌شوند. اگر پتوها را به صورت منظم نشویید، احتمال بروز گرفتگی گلو، واکنش‌های حساسیتی و مشکلات پوستی در شما افزایش خواهد یافت. و خب این اصلاً انتخاب سالمی نیست.

اطلاعات مهم در مورد خشکشویی پتو

مدت‌هاست که از این پتوی زیبا و گرم و نرم استفاده کرده‌اید و حالا وقت شستنش رسیده. همان روزی که این همه وقت آن را به تعویق انداختید و یک جورهایی از آن می‌ترسید. هفته‌هاست که یک لکه عجیب و غریب گوشه پتو را نادیده گرفته‌اید اما خب تا ابد نمی‌توانید به این کار ادامه دهید. البته گفتیم که شما را درک می‌کنیم اما ما امروز در خشکشویی آنلاین پاکلین حاضر هستیم با برای داشتن پتوهایی تر و تازه‌ به شما کمک کنیم. امروز همان روزیست که قرار است بدون اضطراب و نگرانی برای شستشوی پتوی خود اقدام کنید. حتی اگر بیش از اندازه هم مراقب تمیز ماندن پتوی خود بوده باشید، باز هم امکان ندارد که دیر یا زود به شستشوی نیاز پیدا نکند. پس نگران نباشید! قطعاً می‌توانید به خوبی از پتوی خود مراقبت کنید و آن را بشویید. فقط کافیست آن را به روش درست انجام دهید.

شستشوی غلط پتو یا نگهداری از پتو به روش غلط

سعی در از بین بردن هر لکه ریز یا کندن نخ‌های کوچک با ناخن‌ها. ‌

تا کردن پتو به شکلی که لکه‌ها قابل مشاهده نباشند و سپس کنار گذاشتن آنها تا مدت‌های طولانی (این کار خیلی فاجعه‌آمیز است).

داشتن این تصور که پتوی شما نیاز به شستشو ندارد.‌‌

استفاده نکردن از پتو به خاطر ترس از کثیف شدن.

فاصله بین شستشوی پتو چه مدت است؟

پیش از اینکه وارد دستورالعمل‌های شستشوی پتو شویم، اجازه دهید کمی درباره مراقبت از پتو صحبت کنیم؛ مراقبت خیلی واجب‌تر از شستن چندین‌باره است. اگر یکی از آن افرادی هستید که در سکوت و سکون و آرامش زندگی می‌کنید، یعنی فرزند، حیوان خانگی یا مهمان سر به هوایی اطرافتان نیست که قهوه را روی پتو بریزد، ممکن است بتوانید پتو را همان سالی یک بار تمیز کنید. البته همچنان حتی اگر به تعداد دفعات شستشوی بیشتر هم نیاز ندارید، بد نیست که هر از گاهی پتوها را کامل باز و در هوای آزاد پهن کنید تا هوا بخورند.

اما به هر حال، دیگر وقتش رسیده، وقتش رسیده! فقط آرامش خود را حفظ کنید و به مطالعه سایر بخش‌های مقاله ادامه دهید.

شما نمی‌توانید با چشمانتان ببینید، اما پتوی شما هر شب از شب قبل‌ کثیف‌تر می‌شود. همه انسان‌ها موقع خواب مقداری از رطوبت بدن خود را به صورت عرق از دست می‌دهند. به علاوه با هر غلتی که می‌زنید سلول‌های مرده پوستتان جدا شده و به پتو می‌چسبند. کار وقتی به جای باریک کشیده می‌شود که بدانید بعضی از حشرات میکروسکوپی از این پوسته‌های ریز تغذیه می‌کنند و می‌توانند در میان الیاف پتوی شما جا خوش کنند. در این صورت رطوبت و حشرات به دوستان جاندشدنی در خانه‌تان تبدیل می‌شوند و به این راحتی‌ها هم دست از سرتان بر نمی‌دارند. خب می‌بینید که این وضعیت چندان هم برای یک خواب شبانه راحت مناسب نیست. به همین خاطر شستشوی پتو، لحاف حداقل یک یا دو بار در سال ضروری خواهد بود.

دشمن پتوی شما عرق و حشرات

عرق

همان‌طور که اشاره کردیم، هر شب وقتی در خواب هستید حدود نیم لیتر از مایعات بدن خود را از دست می‌دهید. در این شرایط پتوی شما نم‌دار شده و رطوبت بین الیاف آن جای می‌گیرد و باعث پف کردن آن می‌شود. وقتی صبح از رختخواب بیرون می‌آیید، رطوبت به تدریج تبخیر می‌شود و متریال آن دوباره کوچک می‌شود و به اصطلاح آب می‌رود. این پروسه هر شب تکرار می‎شود. در نهایت مواد تشکیل دهنده پتو جوری به هم می‌چسبند که گرمای کمتری را در خود نگه خواهند داشت و شما در حالی که پتو را روی خود کشیده‌اید، از سرما می‌لرزید.

حشرات ریز

هر شب حدود نیم یا یک و نیم گرم از سلول‌های مرده پوست روی رختخوابتان باقی می‌ماند. بعضی از انواع حشرات ریز می‌توانند از این مواد تغذیه کنند. ‌ این حشرات بسیار ریز هستند و با چشم غیرمسلح نمی‌توان آنها را دید و در حالت عادی بیماری خاصی ایجاد نمی‌کنند اما می‌توانند باعث بروز واکنش‌های حساسیتی شوند. علائم آلرژی عبارتند از تنگی نفس، سرفه و عطسه و قرمزی چشم‌ها. حتی اگر به این حشرات حساسیت هم نداشته باشید، فقط تصور اینکه میلیون‌ها موجود ریز روی پتوی شما زندگی می‌کنند هم اصلاً خوشایند نیست!

پتو را خودمان بشوریم یا خشکشویی بدهیم؟

حشرات ریزی که به آنها اشاره کردیم در آبی که حداقل ۶۰ درجه سانتیگراد دما داشته باشد از بین می‌روند. شستشوی خانگی پتو یا به جنس آن بستگی دارد.‌ هر نوع از پتوها به روش مراقبتی خاص خود نیاز دارند. برچسب روی پتو را چک کنید و مطابق با دستورالعمل موجود، پتو را بشویید. بدین صورت می‌توانید مطمئن باشید که یک گتوی گرم و نرم و تمیز خواهید داشت.

خشکشویی انواع پتوی پشمی

به طور کلی، بهتر است که پتوهای پشمی را به خشکشویی بسپارید. پتوی پشمی معمولاً یک لایه محافظ نرم و ضد آب از جنس لانولین یا چربی پشم دارد. شستن پتو در خانه باعث تضعیف این لایه محافظ می‌شود و این تاثیر دائمی خواهد بود. همچنین در صورت شستشوی عادی پتوی پشمی، امکان آب رفتن و سفت شدن پتو هم وجود دارد. چه کسی هست که بخواهد پتوی گرم و نرمش آب برود و سفت شود؟‏

شستن پتوها با جنس ترکیبی در خانه

شستشوی خانگی گزینه بهتری برای این نوع پتوها به شمار می‌رود. حالا احتمالاً با خود فکر می‌کنید که: آیا خودم می‌توانم درست انجامش دهم؟ پاسخ به صورت تئوری، مثبت است. بله می‌توانید. به خاطر داشته باشید که پتو باید فضای زیادی در ماشین لباسشویی داشته باشد. به زور جا دادن پتو در یک ماشین لباس‌شویی کوچک عادی شاید باعث کاهش هزینه‌ها شود اما پتو را تمیز نمی‌کند. کمبود فضا یعنی آب و شوینده کافی به پتو نمی‌رسد. داشتن یک دستگاه خشک‌کن بزرگ هم بسیار مهم است، ماشینی که فضای کافی برای چرخیدن پتو داشته باشد. پتو باید بلافاصله بعد از شستشو خشک شود، در غیر این صورت بو خواهد گرفت.

چرا باید پتوهای خود را به خشکشویی بسپارید؟

  1. خشکشویی پتو باعث می‌شود رختخواب شما ظاهر بهتری داشته باشد

درست است که پتو و رختخواب برای گرم نگه داشتن شما ساخته شده‌اند اما در هر صورت رختخواب یکی از اجزای اساسی دکوراسیون منزل شما نیز به شمار می‌رود. شستشوی پتو در ماشین، بدون توجه به جنس آن و بعد خشک کردن آن در ماشین خشک‌کن می‌توان به الیاف آن آسیب برساند و باعث پارگی، شکافتگی، از ریخت افتادن و حتی از بین رفتن رنگ درخشان پتو شود. همچنین دور چرخش سریع ماشین لباس‌شوی باعث کش آمدن پتو و ایجاد ظاهری نامتناسب می‌شود. پتوهایی که خشکشویی شده‌اند عمر و ماندگاری بیشتری خواهند داشت. همچنین به خاطر داشته باشید که گاهی در تولید پتوها از موادی مثل مخمل و حریر استفاده می‌شود و این جنس هرگز نباید آبشویی شود. پتوهای پشمی هم همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم حین خشکشویی آسیب می‌بینند.

خشکشویی پتو از آب رفتن آن جلوگیری می‌کند

یک مشکل دیگر ماشین لباس‌شویی و خشک‌کن برای شستشوی پتو بدون در نظر گرفتن جنسش این است که به دلیل دمای بسیار بالا حین شستشو امکان آب رفتن پتو وجود خواهد داشت. استفاده از آب سرد برای شستشوی پتو ممکن است جلوی آب رفتن را بگیرد اما در نهایت پتو را آن طور که باید تمیز هم نمی‌کند. اگر تنظیمات یک خشک کن معمولی را روی دمای پایین قرار دهید هم پتو به سختی خشک خواهد شد و خشک نشدن کامل پتو باعث بو گرفتن آن می‌شود. اگر پتو را روی بند رخت در فضای آزاد هم آویزان کنید (با فرض اینکه چنین فضایی داشته باشید) باز هم مدت زیادی طول خواهد کشید تا پتو کاملاً خشک شود. هر چه خشک شدن پتو بیشتر طول بکشد، امکان ایجاد انواع قارچ و کپک به دلیل محیط مرطوب و مناسب بیشتر خواهد شد.

خشکشویی پتو را کاملاً تمیز می‌کند

خشک‌شویی باعث می‌شود تا حتی الیاف پتوها هم کاملاً تمیز شوند و هر گونه کثیفی، غبار و همچنین لکه‌ها را از روی آن پاک می‌کند.

ماشین‌های لباس‌شویی معمولاً قادر نیستند چیزی بیش از کثیفی‌های سطحی را تمیز کنند و حتی باعث می‌شوند ذرات کثیفی جدا شده از لباس، در آب موجود در ماشین لباسشویی شناور شوند. این ذرات معمولاً بزرگتر از آن هستند که حین چرخه آبکشی هم از محفظه ماشین لباسشویی خارج شوند.

خشکشویی پتو جلوی خرابی لوازم خانگی شما را می‌گیرد

پتوها عموماً سنگین‌تر و حجیم‌تر از آن هستند که ماشین لباسشویی خانگی بتواند به صورت مرتب از پس شستشوی آن بر بیاید. حتی گاهی یک بار شستشوی پتو با ماشین لباسشویی می‌تواند باعث ایجاد عدم تعادل بار موجود در ماشین و  بروز خسارات جدی در این دستگاه شود. بسیاری از افراد پتوهای خود را برای شستشو به رختشوی‌خانه‌های عمومی می‌برند تا با ماشین لباسشویی‌های صنعتی شسته شوند. این افراد می‌خواهند جلوی استهلاک ماشین لباسشویی خود را بگیرند اما این رویکرد مضرات زیادی دارد. علیرغم عمل شستشو که در این مکان‌ها انجام می‌شود، رختشوی‌خانه‌های عمومی معمولاً جاهای تمیزی نیستند و در بعضی از مراکز، شما باید به دقت مراقب لباس‌هایتان هم باشید تا چیزی از آنها کم نشود!

بعد از شستن پتو در خشکشویی بهترین محل برای نگهداری از آنها کجاست؟

بهترین جا برای پهن کردن پتو، روی تخت است. این که طبیعی است! حتی اگر از تخت یا پتو استفاده نمی‌کنید، نگه داشتن آنها به صورت پهن شده روی یک سطح بزرگ در محلی که دمای ثابتی دارد بهترین کار است. شما می‌توانید روی پتو را با ملحفه دیگری بپوشانید و هر از گاهی به آن سر بزنید. اگر تخت جداگانه و اضافه‌ای برای مهمان ندارید، کیسه‌های پارچه‌ای نخی بهترین انتخاب برای نگهداری طولانی مدت پتوها هستند (هرگز از کیسه‌های نایلونی استفاده کنید). پیش از جمع کردن پتوها در پایان فصل، حتماً آنها را بشویید. اگر پتوها را در کیسه گذاشته‌اید، هر از گاهی آنها را از کیسه بیرون بیاورید تا هوا بخورند.

اگر به درستی از پتوهای خود مراقبت کنید، که حالا همه زیر و بم آن را هم می‌دانید، می‌توانید مطمئن باشید که مدتهای طولانی در بهترین شرایط باقی می‌مانند.

بردن پتوهای بزرگ به خشکشویی اصلاً سخت نیست!

آیا ماشین لباس‌شویی و یا خشک کن شما به اندازه کافی برای پتویی که می‌خواهید بشویید بزرگ نیستند؟ باید آن را به خشکشویی ببرید؟ دیگر لازم نیست نگران حمل و نقل آن باشید. ما در خشکشویی اینترنتی پاکلین این کار را برای شما انجام می‌دهیم. با استفاده از خدمات خشکشویی آنلاین به راحتی می‌توانید پتوی خود را از دم در خانه تحویل ماموران مربوطه بدهید. این کار هیچگونه هزینه اضافی هم برای شما در بر نخواهد داشت. با توجه به جنس و اندازه پتو، می‌توانید خدمات مورد نظرتان را از طریق اپلیکیشن خشکشویی انتخاب کنید و تعرفه خشکشویی را را پیش از ثبت سفارش مشاهده کنید.‌ در هر صورت پتو به راحتی از شما تحویل گرفته می‌شود و سالم و تمیز به شما بازگردانده خواهد شد. در بعضی از موارد حتی ممکن است همان روز کار خشکشویی تمام شود و پتوی خود را تحویل بگیرید. با استفاده از خدمات خشکشویی اینترنتی، شستشوی پتو دیگر کار سختی نیست.

برچسب ها:

دیدگاه ها


Warning: Use of undefined constant have_comments - assumed 'have_comments' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 2

**ایمیل شما منتشر نخواهد شد**




Notice: Undefined variable: user_ID in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 15
نام و نام خانوادگی:   

پست الکترونیکی:   

آدرس وب سایت:   

  


تمامی حقوق این وب سایت برای خشکشویی آنلاین پاکلین محفوظ می باشد.