۳ رش برای جلوگیری از پرز گرفتن لباس | خشکشویی آنلاین پاکلین
header

۳ رش برای جلوگیری از پرز گرفتن لباس | خشکشویی آنلاین پاکلین


جلوگیری از پرز گرفتن لباس

2018/03/05    ترفندها    بدون نظر جلوگیری از پرز گرفتن لباس ها

یکی از مهم اتفاقاتی که برای پلیور، کاپشن و سایر لباس‌های پشمی و زمستانی شما ممکن است بوجود آید این است که بعد از مدتی می‌بینید با پرز دادن آن‌ها مواجه می‌شوید. چگونه از پرز دادن لباس جلوگیری کنیم؟ با ما همراه باشید.

گلوله شدن شدن الیاف سطحی پارچه ) که ظاهرا آن لباس یا پارچه را کهنه نمایش می‌دهد فرآیندی است که کم و بیش بسیاری از افراد با آن مواجه شده‌اند. این گلوله‌های الیافی در بسیاری موارد سبب می شوند لباسی که شما به تازگی خریده اید نیز در ردیف لباس‌های کهنه شما قرار گیرد و در مواردی حتی برای همیشه از پوشیدن آن صرف نظر کنید. در برخی موارد این جنس پارچه و الیاف است که باعث بروز این مشکل می‌شود و در برخی موارد نیز نحوه استفاده باعث پرز دادن لباس می شود.

این گلوله‌ها در اثر سایش پارچه لباس از طرق مختلف همچون ساییدگی پارچه میانی ران در شلوار، قسمت پهلو حد فاصله بین آستین و بدن، تماس سطح لباس با قسمت داخلی لباس رویی همچون زیپ کت و کاپشن و … به وجود می‌آیند. ساییدگی در پارچه منجر می‌گردد که الیاف موجود در سطح نخ در پارچه که به صورت آزاد هستند در یکدیگر درگیر شوند و خود را بصورت یک گلوله کوچک نمایان سازند. پرز دادن لباس معمولا در پارچه‌های پشمی و بافتنی بیشتر دیده می‌شوند.

بیشترین آمار پرز دادن لباس مربوط به لباس‌های پشمی است. اما در بسیاری موارد پارچه‌هایی که از ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی می‌باشند نیز این ایراد مشاهده شده است. شاید از خود بپرسید که الیاف مصنوعی که الیاف بلند می‌باشند پس چگونه عامل ایجاد گلوله‌های سطحی می‌شوند؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است؛ از آنجا که برای تولید نخ‌ها و یا پارچه‌های مصنوعی، الیاف مصنوعی با اندازه‌های کوتاه استفاده می‌شوند این مورد را به وجود می‌آورند. اما چگونه؟ پلیوری از ترکیب پشم و پلی استر را در نظر بگیرید. الیاف پشم به جهت ضعیف بودن ممکن است از سطح پارچه جدا شود و خود را بصورت پرز نشان دهد، در همین حال الیاف مصنوعی پلی استری مجاور با اتصال خود به لیف پشم باعث ایجاد گلوله‌های زیاد در سطح لباس خواهند شد.

روش‌های کاربردی جهت کاهش پرز دادن لباس

اینطور می‌توان گفت هر اندازه پارچه شل بافت‌تر و نخ‌های تشکیل دهنده پارچه تاب کمتری داشته باشند احتمال Pilling بیشتر خواهد بود. بنابراین در هنگام خرید لباس با توجه به این دو شاخصه تراکم و میزان تاب نخ می‌توانید احتمال ایجاد این مشکل را به حداقل کاهش دهید.

یکی دیگر از روش‎های کاهش این ایراد پشت و رو کردن لباس‌هایی است که احتمال ایجاد گلوله‌های الیافی در آن‌ها وجود دارد. چرا که همزمان با شستشو سطح لباس شدیدا در معرض ساییده شدن قرار دارد.

استفاده از تیغ ریش تراش یکی از روش‌های ساده برای کاهش این گلوله‌ها از سطح پارچه است.

برچسب ها:

دیدگاه ها


Warning: Use of undefined constant have_comments - assumed 'have_comments' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 2

**ایمیل شما منتشر نخواهد شد**




Notice: Undefined variable: user_ID in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 15
نام و نام خانوادگی:   

پست الکترونیکی:   

آدرس وب سایت:   

  


تمامی حقوق این وب سایت برای خشکشویی آنلاین پاکلین محفوظ می باشد.