راهکار های خانگی برای شستن و تمیز کردن پرده ها - خبرنامه خشکشویی آنلاین پاکلین
header

راهکار های خانگی برای شستن و تمیز کردن پرده ها - خبرنامه خشکشویی آنلاین پاکلین


راهکار های خانگی برای شستن و تمیز کردن پرده ها

2019/10/22    خانه داری    بدون نظر

پاکلین آموز : شستن پرده در منزل یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه زیادی کنیم. پرده‌های تمیز از اجزای اصلی زیبایی بخشی به خانه ماهستند زیرا تاثیر به سزایی در دکوارسیون منزل ما دارند. شستن انواع پرده باید به روش‌های مختلف صورت بگیرد. چون جنس و رنگ آن‌ها متفاوت بوده و برای آسیب نزدن به پارچه باید به نکات خاصی توجه کرد. هنگام شستن پرده‌ها باید به مواد و روشی که در شستشو استفاده می‌کنیم توجه کنیم. تا در نهایت با پرده‌های رنگ‌ پریده و پاره مواجه نشویم. شما می‌توانید با مطالعه مطلب زیر با روش‌های آسان شستن پرده آشنا شوید.

راهکار های خانگی برای شستن و تمیز کردن پرده ها

۱ . شستن پرده‌های سفید


برطرف کردن گرد و غبار قبل از شست و شوی پرده

از بین بردن گرد و غبار پیش از شستن، باعث می‌شود پس از اتمام کار پرده‌های شما سفیدترین حالت ممکن را داشته باشند. در این مرحله می‌توانید از جوش شیرین و یا سرکه استفاده کنید. این دو از تمیزکننده‌های طبیعی هستند که باعث سفیدی بیشتر پرده‌های شما می‌شوند. ترجیحا از هردوی این مواد به طور همزمان استفاده نکنید. چون ممکن است اثر یکدیگر را خنثی کنند. برای این کار:

درون یک سطل یا تشت آب ولرم بریزید. طوری که آب تمام سطح پرده را بپوشاند.
یک فنجان سرکه را به سطل اضافه کنید. برای رفع بوی سرکه می‌توانید از یک قاشق آب لیمو استفاده کنید.
توجه کنید سرکه برای شستن پرده‌هایی با جنس کتان مناسب نیست!

راهکار های خانگی برای شستن و تمیز کردن پرده ها

شستشوی پرده

اغلب شستن پرده با ماشین لباسشویی به خصوص اگر از جنس پنبه یا پلی استر باشد، امکان پذیر است. اگر جنس پرده‌های شما ظریف است سعی کنید آن‌ها را با دست بشویید. شستن پرده با دست از راه‌های ساده است که آسیب کم‌تری با بافت آن وارد می‌کند. برای شستن این پرده‌ها می‌توانید از کمی صابون و یا پودر شوینده به میزان کم استفاده کنید. از چنگ زدن هنگام شستشو پرهیز کنید چون موجب ایجاد چین و چروک می‌شود. فراموش نکنید که هنگام خشک کردن از وسایل با حرارت کم استفاده کنید.

برای شستن پرده‌های توری که آهار خود را از دست داده‌اند‌، می‌توانید از یک لیوان نشاسته حل شده دریک لیوان آب سرد استفاده کنید. سپس آن را کمی گرم کنید. پس از این مرحله، این مواد را در لگن آب سرد حل کنید و تور را به مدت نیم ساعت در آن قرار دهید.

راهکار های خانگی برای شستن و تمیز کردن پرده ها

شستن پرده‌های توری و حریر

پرده‌های توری و حریر نیز پیش از شستشو باید خیس بخورند تا گرد و خاک آن‌ها پاک شود. برای خیس خوردن، یک سطل یا تشت را از آب ولرم پر کنید، به میزان کم سرکه و آبلیمو به آن اضافه کنید و بگذارید تا خیس بخورد. پرده‌های ظریف را با دست و سایر پرده‌ها را در ماشین لباس‌شویی با پودر لباسشویی و یا مقدار کمی صابون بشویید.

در مرحله اول می‌توان به جای سرکه از جوش شیرین و یا نمک برای زدودن گرد و غبار از پرده استفاده کرد.
گاهی حلقه‌های فلزی پرده‌ها دچار زنگ زدگی می‌شوند. برای رفع این مشکل می‌توانید حلقه‌ها را در آب و سرکه بشویید.

راهکار های خانگی برای شستن و تمیز کردن پرده ها

شستن پرده زبرا

پرده‌های زبرا نوع به روز و زیبایی از پرده‌ها هستند که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. دلیل نام‌گذاری این پرده‌ها به‌خاطر ساختار راه راه آن‌هاست. از میان شستن انواع پرده، شستشوی این پرده‌ها به ظاهر کمی دشوار است. اما ما راه ساده آن را با شما در میان می‌گذاریم.

یکی از روش‌های شست‌و‌شوی این پرده‌ها در فواصل زمانی کم این است که از دستمال و شامپو فرش استفاده کنید. در این روش نیازی به باز کردن پرده نیست. اما اگر بخواهید پرده‌ها را به طور کامل بشویید، آن‌ها را باز کنید. برای شسشتشوی بهتر می‌توانید پرده‌های خود را به خشکشویی های قابل اعتماد بسپارید. در صورتی که قصد دارید پرده‌ها را در منزل بشویید، می‌توانید از مواد شوینده، اسفنج و آب با فشار کم استفاده کنید تا پرده‌های شما تمیز و درخشان شوند.

برچسب ها:

دیدگاه ها


Warning: Use of undefined constant have_comments - assumed 'have_comments' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 2

**ایمیل شما منتشر نخواهد شد**




Notice: Undefined variable: user_ID in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 15
نام و نام خانوادگی:   

پست الکترونیکی:   

آدرس وب سایت:   

  


تمامی حقوق این وب سایت برای خشکشویی آنلاین پاکلین محفوظ می باشد.