از بین بردن لکه وازلین و پماد از لباس در 5 دقیقه | پاکلین
header

از بین بردن لکه وازلین و پماد از لباس در 5 دقیقه | پاکلین


نحوه از بین بردن لکه وازلین و پماد از روی لباس

2019/12/08    لکه بری    بدون نظر

از بین بردن لکه وازلین و پماد

پاکلین آموز: کرم‌های چرب، پارافین، پمادها و داروهای مختلف برای تسکین پوستی و کمک به بهتر شدن ما تهیه شده‌‌اند. اما همین محصولات شفابخش می‌توانند باعث ایجاد لکه روی لباس شوند. لکه‌های روغنی یکی از سخت‎ترین انواع لکه هستند که به راحتی نمی‌توان آنها را از روی لباس پاک کرد. اما اگر مواد و تجربه کافی در اختیار داشته باشید، به احتمال زیاد می‎توانید در خانه هم از شر آنها خلاص شوید. نکته اصلی برای لکه‌بری آسان از روی لباس‌ ها این است که سریع به لکه ایجاد شده رسیدگی کنید. در ادامه مقاله امروز خشکشویی اینترنتی پاکلین، نگاهی بیاندازید به روش از بین بردن لکه وازلین، ویکس و انواع پمادهای مشابه از روی لباس.

از بین بردن لکه وازلین و پماد

لکه بری

زمان انجام اقدامات لکه‌بری: ۵ دقیقه
مجموع زمان مورد نیاز برای اثربخشی: ۱ ساعت

هرگونه ماده شوینده یا لکه‎بر را اول در گوشه‌ای کوچک و ناپیدا از لباس امتحان کنید تا مطمئن شوید که باعث از بین رفتن یا خراب شدن رنگ لباس نمی‌شود. در ابتدای کار، هرگونه پماد انباشته شده روی سطح پارچه را با یک کارد کند یا قاشق بردارید.

هرگز روی پارچه آغشته به پماد دست نکشید یا پارچه را به هم نسابید. یک دستمال حوله‌ای کاغذی سفید و خشک را به آرامی روی ناحیه لکه شده بزنید. درست مثل خیلی از لکه‌های دیگر، هر چه زودتر و تا وقتی لکه هنوز تازه است به آن رسیدگی کنید، بهتر است و شانس شما برای پاک کردن کامل لکه از روی لباس بیشتر خواهد بود.

اگر روی تگ لباس شما نوشته شده “فقط خشکشویی“، در این صورت لباس خود را در سریع‎ترین زمان ممکن نزد یک خشکشویی معتبر ببرید و لکه را به آنها نشان دهید و هر اطلاعاتی که درباره جنس پارچه و نوع لکه و زمان ایجاد شدن آن دارید را در اختیار مسئولان خشکشویی قرار دهید. همان‌طور که ذکر شد، زمان عنصر تعیین‌کننده‌ای موفقیت عملیات لکه‌بری از روی لباس است.

بنابراین اگر فرصت کافی ندارید تا لباس مخصوص خشکشویی خود را به سرعت به یک خشکشویی خوب رسانید، کافیست از خدمات مدرن خشکشویی آنلاین استفاده کنید. استفاده از این خدمات به هیچ وجه پیچیده نیست و تمام چیزی که به آن نیاز دارید، دانلود و نصب یک اپلیکیشن خشکشویی اینترنتی است. بعد از آن کار ثبت سفارش خشکشویی به راحتی هر چه تمام‌تر انجام خواهد شد و ماموران خشکشویی به آدرسی که تعیین کرده‌اید مراجعه کرده و لباس شما را تحویل خواهند گرفت.

بعد از اتمام کار لکه‌بری از روی لباس، همین ماموران، دوباره لباستان را در محل تعیین شده به شما تحویل خواهند داد. به همین راحتی. بنابراین زمان را از دست ندهید و برای پاک کردن لکه وازلین و سایر مواد مشابه از روی لباس، همین حالا خدمات خشکشویی مورد نیازتان را سفارش دهید.

اگر می‌خواهید از مجموعه ابزار خشکشویی خانگی استفاده کنید، حتماً پیش از اینکه لباس را در کیسه مخصوص خشک‌کن قرار داده و در دستگاه خشک کن بیاندازید، کار از بین بردن لکه وازلین و سایر مواد مشابه را با استفاده از مواد لکه‎بر موجود در بسته انجام دهید.

برای پاک کردن لکه روغنی از روی حریر و پارچه‌های رومبلی، حتماً با مسئولان خشکشویی و خدمات تخصصی نظافت مشورت کنید.

از بین بردن لکه وازلین و پماد

مواد و ابزار مورد نیاز

  • آب
  • مایع لباسشویی بسیار قوی
  • استیک، ژل یا اسپری لکه‌بر
  • نشاسته ذرت یا پودر تالک (اختیاری)
  • سفیدکننده اکسیژنه (اختیاری)
  • ابزار مورد نیاز
  • کارد کند یا یا جسم پلاستیکی با گوشه کند
  • برس با دندانه‌های نرم
  • ماشین لباسشویی (اختیاری)
  • تشت یا سینک برای خیس کردن لباس (اختیاری)
  • جاروبرقی
  • روش تمیز کردن لکه وازلین و پماد از روی لباس

باقی‌مانده‌های جامد مواد ایجاد کننده لکه را بردارید

وقتی یک تکه وازلین یا پماد روی پارچه قرار دارد، از یک کارد کند یا جسم پلاستیکی با گوشه‌ کند استفاده کنید و این مواد و پمادها را تا جایی که ممکن است از روی پارچه بردارید. با دست یا کارد، این مواد را روی پارچه نمالید

چون این کار فقط باعث می‌شود ذرات ماده بیشتر به عمق الیاف لباس نفوذ کنند و کار لکه‌بری از روی لباس دشوارتر شود. نمی‌توانید بلافاصله لکه لباستان را پاک کنید؟ روی آن پودر بریزید. پس از برداشتن اضافی پماد از روی لباس، اگر زمان کافی برای رسیدگی به لکه را ندارید، روی قسمت چرب شده لباس کمی نشاسته ذرت، پودر بچه یا پودر تالک بپاشید تا روغن را به خود جذب کنند.

برای از بین بردن لکه وازلین از ماده لکه‌ بر یا مایع لباسشویی بسیار قوی استفاده کنید

روی قسمت روغنی/مومی لکه، اسپری یا ژل لکه‎بری بزنید که حاوی آنزیم لیپاز باشد. این آنزیم به شکستن پیوند ذرات روغنی کمک می‌کند. این موضوع برای از بین بردن لکه وازلین از روی الیاف مصنوعی مانند پلی استر که بیش از بقیه ذرات چربی را در خود محبوس می‌کنند، بیشتر اهمیت پیدا می‌کند. ماده پاک کننده را با انگشت یا یک برس نرم روی لکه بزنید.

اگر ماده لکه‌بر ندارید، از مقداری مایع لباسشویی بسیار قوی استفاده کنید که حاوی مقدار کافی آنزیم برای شکستن پیوند به ذرات لکه روغنی است و می‌تواند آنها را از الیاف لباس جدا کند. اجازه دهید تا مواد پاک‌کننده حداقل ۱۵ دقیقه روی قسمت لکه شده لباس باقی بمانند. مواد پاک کننده را به آرامی و با یک برس نرم روی ناحیه مورد نظر بسابید. بعد این قسمت را به خوبی با گرم‌ترین آبی که برای پارچه لباستان مناسب است آبکشی کنید.

لباستان را مطابق با روش معمول بشویید

لباس لکه شده را مطابق با روش همیشگی و با داغ‌ترین آبی که طبق تگ راهنمای شستشو، برای لباس شما مناسب است، بشویید. پیش از اینکه لباس را در ماشین خشک کن بیاندازید، آن را بررسی کنید و ببینید که آیا لکه کاملاً از بین رفته یا خیر.

اگر بدون بررسی مجدد لباس، آن را در ماشین خشک کن بیاندازید و بعداً متوجه شوید که لکه کاملاً پاک نشده بوده، کمی برای اقدامات بعدی دیر خواهد بود چون حرارت ایجاد شده در ماشین خشک کن باعث تثبیت ذرات روغنی بین الیاف لباس شده و کار از بین بردن آنها را بسیار دشوارتر خواهد کرد.

ذرات رنگی را با مایع سفیدکننده اکسیژنه پاک کنید

اگر پمادی که استفاده می‌کنید حاوی مواد رنگی است، ممکن است برای از بین بردن آثار رنگ از روی لباس به اقدامات دیگری نیز نیاز داشته باشید. ترکیبی حاوی مایع سفیدکننده اکسیژنه و آب خنک تهیه کنید.

برای اینکه نسبت‌های دقیق آب و سفیدکننده را بدانید، به دستورالعمل درج شده روی محصول سفیدکننده مراجعه کنید. لباس لکه‌شده را کاملاً در این ترکیب فرو ببرید تا مواد به همه جای آن برسد و اجازه دهید که لباس حداقل به مدت هشت ساعت در همین حالت باقی بماند. بعد دوباره لباس را بررسی کنید و ببینید آیا ردی از ذرات رنگی روی آن باقی مانده یا خیر.

روش پاک کردن لکه وازلین و پماد از روی فرش و پارچه رومبلی

از روش‌های ذکر شده برای پاک کردن لکه وازلین و پماد و مواد مشابه از روی فرش نیز می‌توانید استفاده کنید. موقع تمیز کردن مبلمان، همیشه از کمترین مقدار ماده شوینده استفاده کنید تا پارچه‌های رومبلی و تشک‌های مبل بیش از اندازه خیس نشوند.

از بین بردن لکه وازلین و پماد

مواد و ابزار مورد نیاز

  • آب
  • محلول پاک کننده فرش یا مایع ظرفشویی
  • ابزار مورد نیاز
  • کارد کند یا یا جسم پلاستیکی با گوشه کند
  • دستمال تمیز و سفید
  • جاروبرقی (اختیاری)
  • باقی‌مانده‌های پماد را بردارید

اگر یک تکه وازلین یا پماد روی فرش یا پارچه رومبلی قرار دارد، از یک کارد کند یا قاشق استفاده کنید و این مواد و پمادها را تا جایی که ممکن است از روی فرش و پارچه رومبلی بردارید. روی این مواد را دستمال نکشید چون این کار فقط باعث نفوذ کردن ذرات لکه به عمق بیشتری از الیاف فرش یا پارچه رومبلی خواهد شد.

با یک دستمال آغشته به ماده پاک کننده، روی قسمت لکه شده به آرامی ضربه بزنید.

از ماده پاک کننده فرش استفاده کنید یا خودتان با ترکیب یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی و دو پیمانه آب سرد، یک ترکیب پاک کننده مناسب تهیه کنید. دستمال سفید و تمیز یا دستمال حوله‌ای کاغذی را در این ترکیب فرو ببرید و آن را به آرامی بچلانید. با این دستمال به آرامی روی ناحیه لکه شده ضربه بزنید.

اول سراغ قسمت‌های بیرونی لکه بروید و کم کم به مرکز آن نزدیک شوید (این کار به جلوگیری از پخش شدن لکه کمک می‌کند). به این کار ادامه دهید تا ماده روغنی بیشتری باقی نمانده باشد که از فرش یا پارچه رومبلی به دستمال سفید منتقل شود.

با آبکشی، ماده پاک کننده را از روی قسمت لکه شده بشویید.

یک دستمال سفید و تمیز دیگر بردارید و آن را در آب معمولی فرو ببرید. بعد به آرامی با دستمال روی ناحیه مورد نظر ضربه بزنید تا آثار ماده پاک کننده از روی آن پاک شود. اگر این مرحله را انجام ندهید، باقیمانده ماده شوینده می‌تواند کثیفی بیشتری را به خود جذب کند.

با دستمال به آرامی روی قسمت لکه شده ضربه بزنید و بعد اجازه دهید فرش و رومبلی در معرض هوا خشک شوند.

وقتی کار ضربه زدن با دستمال تمیز روی فرش و رومبلی تمام شد، اجازه دهید این سطوح به خودی خود در معرض هوای آزاد خشک شوند. اگر لکه روی فرش یا رومبلی باقی ماند، مراحل لکه‌بری را تکرار کنید. وقتی لکه به طور کامل از بین رفت، روی فرش یا مبل را جارو برقی بکشید تا الیاف این قسمت دوباره به حالت قبلی خود برگردند.

برچسب ها:

دیدگاه ها


Warning: Use of undefined constant have_comments - assumed 'have_comments' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 2

**ایمیل شما منتشر نخواهد شد**




Notice: Undefined variable: user_ID in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 15
نام و نام خانوادگی:   

پست الکترونیکی:   

آدرس وب سایت:   

  


تمامی حقوق این وب سایت برای خشکشویی آنلاین پاکلین محفوظ می باشد.