روش صحیح شستشوی ملحفه + پاک کننده های مناسب | پاکلین
header

روش صحیح شستشوی ملحفه + پاک کننده های مناسب | پاکلین


نحوه صحیح شستن ملحفه

2018/10/10    ترفندها    بدون نظر نحوه صحیح شستن ملحفه

نکاتی برای شستن صحیح ملحفه و روتختی

لزوم ملحفه تمیز

چربی:بدن شما هنگام خواب چربی ترشح می کند که روی ملحفه باقی می ماند.

عرق:در طول شب در صورتی که محیط زیاد گرم باشد، بدن شما برای خنک شدن عرق می کند.

مایعات بدن:بزاق، خون، ادرار و مدفوع افراد بیمار را نیز به ملحفه ها اضافه کنید.

خرده های غذا:اگر جزو کسانی هستید که نیمه شب چیزی برای خوردن به رختخواب می آورید، بهتر است بدانید خرده های غذا باگ ها را دعوت به خوردن می کنند.

زمان مناسب برای شستن ملحفه؟

در شستن ماهی یک بار ملحفه ها تجدید نظر کنید. ملحفه ها حداقل باید یک هفته در میان و بهتر است هر هفته شسته شوند.

بالش های قابل شستشو را حداقل باید دو بار در سال شست. بالش ها می توانند مرکز کپک، قارچ و باکتری و منجر به اسهال، آسم و برونشیت شوند. اگر تاکنون بالش خود را نشسته اید، بهتر است آن را دور انداخته، بالشی جدید بخرید.

اگر از بیمار مراقبت می کنید، ملحفه ها را هر روز عوض کنید و نگذارید او دوره نقاهت را در بستری پر میکروب بگذراند. اگر این امکان برای شما وجود ندارد، حداقل روبالشی او را هر روز عوض کنید.

بسیاری از خانم ها برای اینکه رنگ و کیفیت ملحفه ها، روبالشی ها و روتختی را حفظ کنند، آن ها را با آب ولرم و دور کند ماشین لباسشویی می شویند. در حالی که رابرت ویتز، میکروبیولوژیست معتقد است که روبالشی ها و روتختی ها، یکی از بهترین مناطق برای ایجاد آلرژی و

حفظ گرد و غبار هستند. بنابراین باید تمامی کالاهای خواب را دست کم هر دو هفته یک بار با دور تند ماشین و یا آب کاملاً داغ بشویید و برای اینکه از آلرژی زا شدن آن ها جلوگیری کنید باید این کالاها را به دور از گرد و غبار محیط بیرون و در داخل خانه خشک کنید.

پارچه های سفید و ملحفه ها به سرعت لک می شوند. پاک کردن تمامی این لکه ها کار آسانی نیست. پیش از شستشوی لباس لکه دار با آب و صابون روی لکه چند قطره آبلیمو بچکانید، سپس روی بخار آب جوش قرار دهید تا بخار از لا به لای تاروپود پارچه عبور کند. چند مرتبه تکراراین کار موجب کم رنگ شدن لکه می شود. پس از محو شدن لکه، پارچه را به آرامی با آب سرد بشویید.

هتل ها برای سفید نگه داشتن پارچه های سفید آن ها را در یک فرایند 3 مرحله ای می شویند. استفاده از این روش باعث می شود که در مدت کوتاهی لباس هایمان به گونی های نخ نما، تبدیل شود.

مراحل زیر برای شست و شوی پارچه های سفید در هتل ها به کار برده می شود:

شست و شو با مواد پاک کننده

تمیز و سفید کردن پارچه ها در هتل، با استفاده از مواد شوینده معمولی است. پس بدون نگرانی البسه سفید خود را با مواد شوینده معمولی بشویید.

شست و شو با نرم کننده ها

شست و شو با نرم کننده هاست. در این مرحله، پارچه های سفید، با یک نرم کننده و بدون استفاده از سایر مواد، شسته می شوند.

شست و شو با سفیدکننده ها (وایتکس)

نهایتاً پارچه های سفید با وایتکس شسته می شوند تا سفید شده و کلیه لکه های آن ها گرفته شود.

مطمئناً شما قصد ندارید لباس های زیبایتان را از بین برده و در سه مرحله آن ها را بشویید. اما اگر هر از چند گاهی پس از شست شو با مواد شوینده و آب کشیدنشان، آن ها را با سفیدکننده نیز بشویید، نتیجه خوب خواهید گرفت.

لباس شویی را پر نکنید:نکته دیگری که برای شست و شوی البسه سفید باید رعایت کرد این است که لباس شویی خود را حداکثر تا سه چهارم ظرفیت آن پر کنید تا به این ترتیب مواد شوینده به خوبی در تار و پود پارچه ها نفوذ کرده و آن ها را پاکیزه کنند.

معجزه آمونیاک و موارد شوینده:راه دیگری که نتیجه نسبتاً مساعدی به ما داد این بود که از یک فنجان نرم کننده و نصف فنجان آمونیاک (بدون استفاده از مواد شوینده) توانستیم پارچه های خود را سفید کنیم.

برچسب ها:

دیدگاه ها


Warning: Use of undefined constant have_comments - assumed 'have_comments' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 2

**ایمیل شما منتشر نخواهد شد**




Notice: Undefined variable: user_ID in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 15
نام و نام خانوادگی:   

پست الکترونیکی:   

آدرس وب سایت:   

  


تمامی حقوق این وب سایت برای خشکشویی آنلاین پاکلین محفوظ می باشد.