نحوه نگهداری از لباس های چرمی - خبرنامه خشکشویی آنلاین پاکلین
header

نحوه نگهداری از لباس های چرمی - خبرنامه خشکشویی آنلاین پاکلین


نحوه نگهداری از لباس های چرمی

2019/04/24    ترفندها    بدون نظر لباس چرمی

وسایل و لباس های چرم بسیار عجیب و غریب و نفیس هستند و اگر به خوبی از آن ها نگهداری کنیم، عمری دوام می آورند. اگر می‌خواهید لباس، کیف و کفش چرمتان عمر طولانی داشته‌ باشد، باید از آن درست نگهداری‌کنید. در این مطلب از مجموعه مطالب آموزشی پاکلین آموز درباره نکات مهم در نگهداری از لباس‌های چرمی صحبت خواهیم‌کرد.

چرم را دور از نور خورشید نگه‌دارید

نور خورشید و گرما رطوبت درونی چرم را از بین می برد و آن را خشک و شکننده می‌کند. وقتی رطوبت درونی چرم از بین برود، احتمال پوسته‌شدن و ترک‌خوردن چرم زیاد می‌شود.

اجازه ندهید شکل چرم عوض شود

چرم بسیار شکل‌پذیر است. به همین دلیل اگر مثلا کیف چرم را چنان پر کنید که شکل آن عوض شود، بعد از خالی‌شدن به شکل اصلی‌اش برنخواهدگشت. پس اگر خواستید لوازم چرمی را مدتی در کمد بگذارید کیف‌، کفش و بوت چرمی را با مقدار مناسبی روزنامه پر‌کنید. علاوه‌بر این همیشه دقت‌کنید که بیش از گنجاش کیفتان در آن لوازم نگذارید.

چرم را از لوازم نوک‌تیز دور نگه‌دارید.

خط و خش ایجادشده روی چرم راه ترمیم ندارد، بنابراین واقعه را قبل از وقوع علاج‌کنید و لوازم و لباس‌های چرمی‌تان را از ابزارها و لوازم نوک‌تیز و سطوح ناهموار مثل دیوارهای سیمانی دور نگه دارید.

چرم را واکس بزنید

برای جلوگیری از خشکی و ترک‌خوردن چرم، آن را اقلا هر ۶ ماه یک بار واکس بزنید. واکس چرم بهتر است بی رنگ، چرب و روغنی باشد. واکس‌های مایع فقط مثل مرکب رنگ چرم را تغییر می‌دهند.

چرم را در جای خشک و خنک نگهداری کنید

کیف، کفش، کمربند و لباس‌های چرمی را در کمدی به دور از رطوبت هوای شرجی نگهداری‌کنید. اگر رطوبت هوا زیاد باشد، چرم کپک می‌زند و از بین می‌رود. لوازم و لباس‌های چرمی را در کیسه‌های پلاستیکی نگهداری نکنید. کیسه‌های پارچه‌ای گزینه‌ مناسب‌تری برای نگهداری چرم هستند. اگر ناچار به استفاده از کیسه پلاستیکی هستید، با نوک چاقو تعداد زیادی حفره روی پلاستیک ایجاد‌کنید تا هوا بتواند از آن عبور‌کند.

برچسب ها:

دیدگاه ها


Warning: Use of undefined constant have_comments - assumed 'have_comments' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 2

**ایمیل شما منتشر نخواهد شد**




Notice: Undefined variable: user_ID in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 15
نام و نام خانوادگی:   

پست الکترونیکی:   

آدرس وب سایت:   

  


تمامی حقوق این وب سایت برای خشکشویی آنلاین پاکلین محفوظ می باشد.