نحوه پاک کردن لکه‌های لوازم آرایشی - خبرنامه خشکشویی آنلاین پاکلین
header

نحوه پاک کردن لکه‌های لوازم آرایشی - خبرنامه خشکشویی آنلاین پاکلین


نحوه پاک کردن لکه‌های لوازم آرایشی

2019/07/03    لکه بری    بدون نظر لکه لوازم آرایشی

نحوه پاک کردن لکه‌های لوازم آرایشی: درفصل تابستان  استفاده مداوم از ضدآفتاب  بسیار اهمیت دارد  و از آنجایی که در فصل گرما بیشتر از هرزمان دیگر به پوشیدن لباس های رنگ روشن می پردازیم  احتمال لک شدن آنها با کرم و سایر لوازم آرایشی زیاد است . ممکن است لکه‌های لوازم آرایشی در طول روز و بر اثر مالیده شدن لباس‌ها به صورت شما ایجاد شود. درهرصورت این اتفاق ها  برای هرکسی  پیش می آید و غیرمعمول نیست  پس بهتر است راه های پاک کردن هرکدام از اقلام را بشناسیم تا در صورت بروز چنین مواردی باز هم لباس هایی تمیز و بادوام داشته باشیم.   در این مقاله چند ترفند برای از بین بردن لکه ها از روی لباس ها را بررسی میکنیم.

نحوه پاک کردن لکه‌های لوازم آرایشی: لکه‌های لوازم آرایشی پودری

پنکیک، سایه، رژ گونه و هر ماده خشک دیگری که برای آرایش به کار می‌رود در این دسته قرار می‌گیرد و چون این پودرها سبک هستند خیلی راحت روی بافت پارچه می‌نشینند اما اگر روی این پودرها برس بکشید روی پارچه مالیده شده و دیگر به راحتی پاک نخواهند شد. وقتی پودر آرایشی روی لباس شما ریخته شد هملن لحظه  آن را فوت کنید تا مازاد پودر از روی آن برداشته شود. اگر هنوز مقداری از پودر روی لباس باقی مانده بود یک دستمال یا پنبه تمیز را به کمی مایع پاک کننده آرایش آغشته کنید و روی لکه بزنید تا پاک شود. سپس لباس را بشویید و وقتی از تمیز شدن لکه مطمئن شدید لباس را خشک کنید. به یادداشته باشید هرچه سریع‌تر برای پاک کردن لکه پودر آرایشی اقدام کنید راحت‌تر تمیز خواهد شد و هر چه زمان بیشتری از آلوده شدن لباس به پودر بگذرد پاک کردن آن مشکل‌تر و حتی غیرممکن خواهد شد به خصوص اگر بدون لکه بری یک بار لباس را شسته و خشک کرده باشید دیگر احتمال تمیز شدن لکه آرایشی به صفر میرسد.

نحوه پاک کردن لکه‌های لوازم آرایشی: لکه‌های لوازم آرایشی مایع

کرم پودر مایع، خط چشم مایع، ضدآفتاب و حتی ریمل در دسته لوازم آرایشی مایع قرار می‌گیرند و به طور کلی هر نوع ماده آرایشی مایعی که پایه چربی داشته باشد با این روش قابل پاک شدن است. اولین قدم این است که پایه چربی ماده آرایشی را از بین ببرید، یک پاک کننده ضدچربی قوی مثل مایع ظرفشویی در این پاک کنندگی موثر است. محل لکه را خیس کنید و کمی مایع ظرفشویی را روی آن بریزید و با یک مسواک یا برس کوچک نرم روی لکه را به آرامی بسابید اما نه در حدی که به بافت پارچه آسیبی برسد. تا زمانی که لکه کاملا پاک شود این کار را مرتب ادامه دهید سپس محل لکه را با آب ولرم آبکشی کنید و لباس را  با پودر رختشویی و با دست یا ماشین لباسشویی بشویید.

اگر همچنان لکه باقی مانده است یک ترکیب مخصوص درست کنید، دو پیمانه مایع ظرفشویی و یک پیمانه پراکسید هیدروژن (آب اکسیژنه) را با هم ترکیب کنید و لباس را داخل این محلول غوطه‌ور کنید و اجازه دهید نیم ساعت در این حالت باقی بماند سپس با برس محل لکه را بسابید و دوباره لباس را بشویید و وقتی از پاک شدن لکه مطمئن شدید آن را خشک کنید.

نحوه پاک کردن لکه‌های لوازم آرایشی: لکه رژ لب

متاسفانه لکه رژ لب یکی از مشکل‌ترین لکه‌های لوازم آرایشی است که باید با دقت و روش خاص  تمیز شود. رژ لب ترکیبی از مواد چرب و موم است و این ترکیب متفاوت نیاز به مراحل متفاوتی برای لکه بری دارد. ابتدا لکه را با یک شوینده ملایم مثل صابون بشویید. اگر رژلب شما ضد آب نباشد به راحتی با صابون پاک خواهد شد اما اگر اثر آن باقی ماند، می توانید برای پاک کردن اثر لکه از پاک کننده های مختلفی استفاده کنید.  در چنین شرایطی اولین کار این است که با پودر لباسشویی معمولی به جنگ این لکه برویم. برای این کار ابتدا کمی پودر لباسشویی را در آب حل کنید و چند قطره از آن را روی محل لکه بریزید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه روی لباس باقی بماند. سپس چند قطره آب روی لکه بریزید و با یک مسواک یا برس کوچک نرم لکه را بسابید، توجه کنید که این مرحله به تلاش زیادی نیاز دارد و باید نیروی زیادی روی لکه وارد کنید تا پاک شود. اگر لکه پاک نشد کمی مایع ظرفشویی هم روی لکه بریزید و به سابیدن ادامه دهید. وقتی لکه تمیز شد آن را آبکشی کنید و لباس را مانند همیشه با پودر رختشویی و آب ولرم بشویید، اگر اثری از لکه باقی نمانده بود لباس را خشک کنید.

جالب است بدانید اسپری مو نیز قابلیت پاک کنندگی رژلب را دارد. اسپری را روی لکه بپاشید و بعد از یک ربع آن را با آب و صابون بشویید مطمئن باشید اثری از رژ لب باقی نخواهد ماند و همچنین به یاد داشته باشید لکه رژ لب با الکل هم پاک می شود. شما می توانید بعد از شست وشو با یک قطره چکان کمی الکل روی لکه بچکانید و بعد از مدتی آن را پاک کنید.

نحوه پاک کردن لکه‌های لوازم آرایشی: لوسیون ها

لوسیون های مختلف پوست معمولا روی لباس لک می اندازند. برای از بین بردن آن ها می توانید از گلیسیرین استفاده کنیدابتدا گلیسیرین را روی لکه بچکانید و بعد از چند دقیقه با آب و مایع ظرف شویی بشویید، لکه پاک خواهد شد. برای شست وشوی آن ها بهتر است از آب سرد استفاده کنید.

نحوه پاک کردن لکه‌های لوازم آرایشی: جای عطر و اسپری

اگر عطر شما روی لباستان ریخت سعی نکنید آن را با یک صابون تمیز کنید زیرا صابون باعث می‌شود که لکه روی لباستان ماندگارتر شود. برای پاک کردن لکه عطر در یک ظرف آب و جوش شیرین بریزید و لباستان را به مدت ده الی ۱۵ دقیقه داخل این محلول خیس کنید. جوش شیرین لکه را از روی لباستان پاک می‌کند و سپس می‌توانید لباستان را با مواد شوینده معمول بشویید و آب کشی کنید. یک روش دیگر برای از بین بردن لکه عطر این است که از ترکیب آب و گلیسیرین استفاده کنید. برای این کار آب و گلیسیرین را به میزان برابری مخلوط کنید و لباستان را داخل این محلول خیس کنید و پس از چند ساعت آن را با ماده شوینده بشویید و آب کشی کنید.

چند نکته طلایی هم برای پاک کردن لوازم آرایشی  را به خاطر داشته باشید.

  1. برای شستن لکه لوازم آرایش پارچه را مالش ندهید تا رنگ به عمق پارچه نفوذ نکند. برای این کار ترجیحا از یک مسواک تمیز استفاده کنید یا لکه را از طریق ضربه زدن به پارچه تمیز کنید.
  2. از محلول‌های ضد لک هم استفاده کنید. این محلول را پشت پارچه لباستان بریزید تا مواد آرایشی داخل عمق پارچه پخش نشوند.
  3. لکه رنگ مو نیز جزو لکه هایی است که به راحتی پاک نمی شود اما الکل میتواند در پاک کردن این لکه موثر باشد حتما امتحان کنید.
  4. لکه لاک را هم با استون می‌توانید پاک کنید. البته ابتدا روی قسمت کوچکی از لباستان تست کنید زیرا ممکن است رنگ پارچه لباستان را تغییر دهد. برای این کار بهتر است استون را به پشت لباستان بزنید.

 

 

 

برچسب ها:

دیدگاه ها


Warning: Use of undefined constant have_comments - assumed 'have_comments' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 2

**ایمیل شما منتشر نخواهد شد**




Notice: Undefined variable: user_ID in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 15
نام و نام خانوادگی:   

پست الکترونیکی:   

آدرس وب سایت:   

  


تمامی حقوق این وب سایت برای خشکشویی آنلاین پاکلین محفوظ می باشد.