افزایش طول عمر لباس ها با خشکشویی - خبرنامه خشکشویی آنلاین پاکلین
header

افزایش طول عمر لباس ها با خشکشویی - خبرنامه خشکشویی آنلاین پاکلین


افزایش طول عمر لباس ها با خشکشویی

2019/10/30    ترفندها    بدون نظر

طی چند سال اخیر یک باور غلط عمومی بین افراد رواج دارد که می‌گوید، “خشک‌شویی مداوم باعث کاهش عمر مفید لباس می‎شود”. اگر ساده بگوییم، این عبارت درست نیست. شستشوی مداوم در واقع عمر مفید لباس را افزایش هم می‌دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا بدانید چطور این اتفاق می افتد.

افزایش عمر لباس ها با خشکشویی

گاهی این جملات به گوشمان می‌خورد که «مواد شیمیایی» به کار رفته در روند خشکشویی خیلی تهاجمی و قوی هستند و باعث از بین رفتن الیاف پارچه البسه ها می‌شوند. خیلی از خشکشویی‌ها از حلال‌های قدیمی برای تمیز کردن لباس‌ها استفاده می‌کنند که در نوع خود حلال‌های قدرتمندی هم هستند اما همین مواد هم باعث خورده شدن الیاف لباس شما نخواهند شد. در این میان بعضی از خشکشویی‌ها هم از حلال‌های شیمیایی جدیدتر استفاده می‌کنند که به وضوح از حلال‌های قدیمی ملایم‎تر هستند. پس از این بابت هم دیگر جای نگرانی نیست. شاید باور نکنید ولی بعضی از حلال‌های جدید بر پایه ذرت ساخته شده‌اند!

خشکشویی طول عمر لباس ها را افزایش می دهد

بعضی از مشتریانی که به خشکشویی‌ها مراجعه می‌کنند می‌گویند که نمی‌خواهند لباسشان خشکشویی شود و فقط اتوی پرس می‌خواهند چون مغازه‌ای که لباس را از آن خریداری کرده‌اند، اینطور گفته است. خب این یک تصمیم واقعاً سرنوشت‌ساز برای لباس شما محسوب می‌شود چون حرارت می‌تواند باعث شود که لکه به طور دائمی در لباس شما تثبیت شود و بیشتر و بیشتری به عمق الیاف لباستان نفوذ کند و در نتیجه همان اثر سنباده‌ای که قبلاً به آن اشاره کردیم، چندین برابر شود. اگر یک تولیدکننده لباس بگوید که لباسی که به شما فروخته را باید کمتر شست، به طور یقین کار خود را درست انجام نداده. لباس‌های باکیفیت و خوش‌ساخت و خوش‌دوخت به راحتی روال عادی شستشو را تحمل می‌کنند.

خشکشویی باعث افزایش عمر پارچه می شود.

خشکشویی به از بین بردن ذرات نوک تیز از روی لباس کمک می‌کند. آبشویی لباس‌های لکه‌دار بدون اینکه روند لکه بری از روی انواع پارچه‌ها انجام شود، باعث منبسط و منقبض شدن الیاف پارچه خواهد شد که این خود یکی از عوامل اصلی فرسودگی لباس به حساب می‌آید. اما در روند خشکشویی، سطح پارچه از هرگونه آلودگی و لکه پاک می‌شود و این روند هیچ تاثیری بر تسریع روند فرسودگی لباس ندارد. نتایج تحقیقات یاد شده که در دانشگاه کارولینای شمالی انجام شده حاکی از هیچ تاثیر منفی‌ ناشی از خشکشویی منظم بر روی لباس‌ها نیست. برای پارچه‌های ظریف و حساس هم خشکشویی روش توصیه شده شستشو است.

لباس هایتان را بیشتر به خشکشویی دهید

نکته مهمی که معمولاً از نظر دور می‌ماند، اهمیت لکه بری از روی انواع پارچه پیش از هر نوع شستشو است. حین خشکشویی برای از بین بردن انواع لکه‌ از روی لباس، از مایعاتی استفاده می‌شود که حاوی آب نیستند. مایعات مورد استفاده در روند خشکشویی نیازی ندارند به عمق الیاف لباس نفوذ کنند. اما موضوع درباره آب به همین صورت نیست و آب به همه الیاف لباس نفوذ می‌کند و باعث منبسط و منقبض شدن آنها و در نتیجه فرسودگی‌شان می‌شود. از دیگر مزایای خشکشویی می‌توان به توانایی آن برای حل کردن لکه‌های چربی اشاره کرد. آبشویی هرگز نمی‌تواند در این زمینه به اندازه خشکشویی کارایی داشته باشد. الیاف طبیعی مانند پشم و حریر به خوبی و با رعایت احتیاط تمام از طریق خشکشویی تمیز می‌شوند در حالیکه آبشویی می‌تواند باعث آب رفتن، از ریخت افتادن یا از بین رفتن رنگ آنها شود. الیاف مصنوعی مانند پلی استر هم به خوبی به خشکشویی واکنش نشان می‌دهند. این در حالی است که لکه‌ها ممکن است حین روند آبشویی روی این الیاف باقی بمانند و از بین نروند. خشکشویی کمک می‌کند تا لباس‌های درست مثل روز اولشان باقی بمانند و آب نروند و رنگشان از بین نرود.

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، حشرات ریز هم لباس‌های لکه‌دار را خیلی دوست دارند و به آن به چشم محلی امن برای زندگی نگاه می‌کنند! این حشرات ریز میکروسکوپی عامل اصلی سرفه، عطسه، سردرد و خارشهای ناشی از واکنش‌های آلرژیک هستند. بر خلاف گرده‌های گل و گیاهان، این حشرات در تمام سال می‌توانند باعث بروز واکنش‌های حساسیتی شوند و شما هم احتمالاً متوجه منشا آن نخواهید شد تا بتوانید با آن مقابله کنید. به همین خاطر است که کارشناسان همیشه توصیه می‌کنند که آیتم‌هایی مانند لباس‌های پر استفاده، پتو، پرده، ملحفه‌ و بالش‌ها را باید زود به زود تمیز کرد.

پژوهش‌های متعددی نشان داده‌اند که خشکشویی ساده‌ترین، به صرفه‌ترین و موثرترین روش برای کم کردن عوامل حساسیت‌زا بوده و نشانه‌های آلرژی و آسم را نیز کاهش می‌دهد! این تحقیقات می‌گویند که در اکثر موارد، آبشویی فقط بخشی از این حشرات ریز میکروسکوپی را از میان می‌برد در حالیکه خشکشویی باعث از میان رفتن تعداد خیلی بیشتری از آنها خواهد شد.

آیا تا به حال به سوراخ‌های خیلی ریز ایجاد شده روی پلیورهای خود دقت کرده‌اید؟ این منافذ گاهی توسط همین حشرات ریز ایجاد می‌شوند. این حشرات جذب لکه‌ها و ذرات باقی مانده چربی روی پلیور می‌شوند. خشکشویی نه تنها باعث از بین رفتن این حشرات می‌شود بلکه هیچ روشی مثل خشکشویی نمی‌تواند باقی‌مانده لکه‌ها را از لباس خارج کند.

همین حالا سری به انواق و اقسام خشکشویی‌های اینترنتی بزنید و با خدمات آنها آشنایی پیدا کنید. برای افزایش طول عمر لباس‌هایتان کافی است یک اپ خشکشویی معتبر را دانلود و نصب کنید و بعد از میان همه خشکشویی‌های حرفه‌ای لیست شده، یکی را انتخاب کنید.

با وجود همه حلال‌هایی که در روند خشکشویی استفاده می‌شود، این روش همچنان شیوه‌ای ملایمی برای تمیز کردن لباس‌هاست. یعنی در این روش میزان و سرعت چرخش دستگاه‌های خشکشویی بسیار آهسته‌تر و ملایم‌تر از ماشینهای لباسشویی خانگی است. چون در روند خشکشویی از حلال‌های مناسب برای تمیز کردن لباس‌ها استفاده می‌شود دیگر نیازی به چرخش‌های سریع وجود ندارد. همه این موارد فقط و فقط یک معنی برای لباس شما دارند و آن کشیده نشدن لباس مورد علاقه‌تان حین خشکشویی است. این روند که از فرسودگی بی‌مورد لباس شما حین شستشو جلوگیری می‌کند، آرامش خاطر را برای شما به همراه خواهد داشت و می‌توانید مطمئن باشید که لباستان موقع شستشو آسیب نمی‌بیند و می‌توانید سال‌های زیادی از داشتن آن لذت ببرید.

اگر تا به حال بعد از شستشوی خانگی با لباس‌هایی مواجه شده‌اید که رنگ‌پریده به نظر می‌رسند، گلوله گلوله شده‌اند یا چند نخ از اطرافشان کشیده و آویزان شده است، دیگر وقتش رسیده که کار را به افراد متخصص بسپارید. تزئینات روی لباس‌ها را هم که فراموش نکرده‌اید؟ چه روشی به غیر از خشکشویی می‌تواند تضمین کند که این تزئینات پس از شستشو درست مثل روز اولشان سالم باقی خواهند ماند؟

حفظ رنگ پارچه لباس ها در خشکشویی

همه ما حتماً بارها تجربه‌اش کردیم. آگهی‌های تلویزیون را دیده‌اید؟ آگهی‌هایی که نشان می‌دهد فردی به اشتباه یک جوراب قرمز را همراه با لباس‌های تمام سفید داخل ماشین لباس‌شویی می‌اندازد و بوووم، رنگ همه لباس‌های خراب می‌شوند. حالا او یک عالمه لباس قرمز مایل به صورتی دارد چون روند آبشویی باعث رنگ پس دادن لباس‌ها می‌شود. چرا لباس‌های ما رنگ پس می‌دهند؟ چون همانطور که الیاف لباس در حرارت بالا منبسط می‌شوند، رنگ لباس هم در چنین حرارتی پخش خواهد شد. آب داغ هم باعث شل شدن الیاف و پخش شدن رنگ آن در محیط ماشین لباسشویی می‌شود. و اگر تصور می‌کنید که برای جلوگیری از بروز چنین حالتی می‌توانید از آب سرد استفاده کنید، سخت در اشتباه هستید. ذرات رنگ باز هم ممکن است از الیاف جدا شده و به سایر لباس‌های موجود در ماشین لباسشویی سرایت کنند.

باید توجه داشته باشید که لباسها فقط در ماشین لباسشویی در معرض حرارت زیاد قرار نمی‌گیرند. اگر لباس‌ها را با آب سرد بشویید و بعد آنها را داخل ماشین خشک کن بیاندازید، ریسک کار باز هم مشابه روند قبلی است. اگر همه جوانب احتیاط را رعایت کرده باشید و حتی لباسها را در هوای آزاد پهن کرده باشید تا خشک شوند، همچنان یک نکته ریز را فراموش کرده‌اید و آن اصطکاک است. اصطکاک زیاد ایجاد شده حین روند آبشویی می‌تواند به رنگ لباس آسیب برساند. پس ریسک نکنید. اگر نگران هستید که یکی از لباسهای محبوبتان ممکن است با شستشوی خانگی آسیب ببنید و رنگ خود را از دست بدهد، آن را به خشکشویی بسپارید. یک ‌خشکشویی‌ حرفه‌ای، همه این نگرانی‌ها را از بین می‌برند و تضمین می‌کنند که عمیر مفید لباستان با مراقبت و نگهداری صحیح افزایش خواهد یافت.

جلوگیری از آب رفتن لباس در هنگام خشکشویی

تصور کنید که یک پلیور جدید دارید. البته این پلیور جدید چندان هم معمولی نیست و برند خاصی دارد و با استانداردهای خاصی تهیه و تولید شده است. بر اثر یک اتفاق ناخوشایند، کمی قهوه روی آن می‌ریزد. آیا دنیا به آخر رسیده؟ آیا باید با پلیور گران‌قیمت خود خداحافظی کنید؟ این اتفاق برای همه ممکن است رخ بدهد. خب یعنی تقریباً همه. پلیوری که همه مراحل ظریف تولید از بهترین الیاف را گذرانده و به دست شما رسیده، نباید به این سادگی از دستتان برود.

مثال شماره دو: شما یک لباس قشنگ و زیبا را برای خودتان یا یک عزیز خریده‌اید و آن را در کیسه‌ای از فروشنده تحویل گرفته‌اید. در راه بازگشت تشنه می‌شوید و یک اسموتی خوش آب و رنگ می‌خرید. اما از آنجا که آن روز شانس با شما یار نبوده، لیوان اسموتی از دستتان رها می‌شود و داخل کیسه خریدها می‌افتد. خیلی اسفناک بود، نه؟ اما باز هم دنیا به آخر نرسیده. ویژگی‌های ملایم خشکشویی به کمک شما خواهند آمد. در روند خشکشویی خبری از اصطکاک عجیب و غریب و کشیدگی لباسها نیست؛ مواردی که در شستشوی خانگی با ماشین لباسشویی یک موضوع عادی به حساب می‌آیند. پس با خیال راحت لباسهای خود را به خشکشویی بسپارید و همه این خطرات در امان بمانید.

ما در خشکشویی اینترنتی پاکلین افتخار داریم که کلیه خدمات خشکشویی را به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن به مشتریان خود ارائه دهیم. با مراجعه به بخش سوالات متداول اکثر اپلیکیشن‌های خشکشویی می‌توانید جواب سوالات و دغدغه‌های خود درباره خشکشویی انواع لباس را بگیرید. ‌

خشکشویی آنلاین پاکلین

خشکشویی با رعایت کلیه نکات مرتبط با مراقبت از لباس، به افزایش طول عمر مفید لباس شما کمک می‌کند. باز هم سوالی دارید؟ خوشحال می‌شویم بتوانیم به شما کمک کنید! ‌با ما تماس بگیرید.

برچسب ها:

دیدگاه ها


Warning: Use of undefined constant have_comments - assumed 'have_comments' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 2

**ایمیل شما منتشر نخواهد شد**




Notice: Undefined variable: user_ID in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 15
نام و نام خانوادگی:   

پست الکترونیکی:   

آدرس وب سایت:   

  


تمامی حقوق این وب سایت برای خشکشویی آنلاین پاکلین محفوظ می باشد.