تفاوت خشکشویی با آبشویی - خبرنامه خشکشویی آنلاین پاکلین
header

تفاوت خشکشویی با آبشویی - خبرنامه خشکشویی آنلاین پاکلین


تفاوت خشکشویی با آبشویی

2018/09/25    خشکشویی    بدون نظر تفاوت خشکشویی و آبشویی

امروز از مجموعه آموزش های پاکلین آموز خشکشویی آنلاین پاکلین به تفاوت خشکشویی با آبشویی می پردازیم.شما نیز مانند بسیاری از افراد ممکن است پاسخ درستی برای سوال خشکشویی چیست؟ نداشته باشید و با روش و مزایای استفاده از این روش برای شستشو آشنا نباشید، در این مقاله سعی می‎کنیم شما را با روش‎ خشکشویی آشنا ساخته و معایب و مزایای استفاده از این روش را شرح دهیم.

حتماً بسیار برایتان پیش آمده که بخواهید لکه‎های سخت البسه کثیف را با بنزین از بین ببرید، این طریقه برای از بین بردن لکه‎های البسه بدون دخالت آب، همان روش به کار گرفته شده برای خشکشویی می‎باشد.

امکان از بین بردن لکه‎های سخت مثل لکه روغن با استفاده از روش‎های متداول شستشو وجود ندارد علاوه بر این هنگام شستشو با  آب تار و پود پارچه دچار تغییر شده و اصطلاحاً آب می‎کشند و از شکل می‎افتند؛ علت این امر وجود مولکول‎های باردار الکتریکی در آب می‎باشد. روش خشکشویی راه حل مناسبی برای از بین بردن این مشکلات می‎باشد. برای استفاده از این روش در ابتدا باید بدانیم خشکشویی چیست؟ چه کاربردی دارد و برای چه نوع البسه‎ای مورد استفاده قرار می‎گیرد.

تاریخچه خشکشویی

این روش در نتیجه یک تصادف تاریخی بوجود آمد. شخصی به نام ژولی پلین که در یک کارگاه رنگرزی کار می‎کرد هنگام کار تصادفاً چراغ را که حاوی روغن تربانتین بود واژگون کرد و روغن روی یونیفرم ریخت. زمانی که پلین روغن را پاک نمود، مشاهده کرد که لکه‎های روی یونیفرم کاملاً از بین رفته‎اند. پلین دریافت که روغن تربانتین دارای خاصیت لکه‎بری می‎باشد و بدین ترتیب اتحادیه صنفی شستشوی شیمیایی حدود سال ۱۸۲۰ در پاریس بوجود آمد.

بخار تربانتین مضر است و به همین دلیل به سرعت بنزین را جایگزین آن کردند ولی بنزین نیز قابل اشتعال بوده و امکان ایجاد آتش‌سوزی را افزایش می‎داد. سرانجام جدیدترین ماده یعنی دی‎اکسیدکربن مایع از راه رسید، دی‎اکسیدکربن غلظت یک مایع را دارد اما مثل یک گاز روان است، به علاوه غیر سمی و غیر قابل اشتعال نیز می‎باشد.

خشکشویی چیست؟

برای از بین بردن لکه‎ها و آلودگی‎های مختلف از روی انواع پارچه‎ها بسته به جنس و نوع کثیفی می‎توان آنها را خشکشویی یا آبشویی نمود. قبل از اقدام به شستشو باید تفاوت بین تمیز کردن خشک و معمولی را بدانیم.

فرآیند تمیز کردن البسه بدون استفاده از آب خشکشویی نام دارد این روش با روش‎های متداول شستشو متفاوت می‎باشد. در فرآیند تمیز کردن خشک از حلال شیمیایی برای شستن لباس استفاده می‎شود و آب هیچگونه استفاده‎ای در روند تمیز کردن ندارد، در حالی که در روش سنتی، شستشو با غوطه‎وری البسه در آب انجام می‎گیرد.

تفاوت‎ خشکشویی و آبشویی

در روش خشکشویی از حلال پرکلراتیلن برای حذف لکه‎ها از لباس استفاده می‎شود ولی در آبشویی شستشو با استفاده از مواد پاک کننده مانند پودر و مایع شستشو، صابون و مواد نرم کننده همراه با آب برای حذف کثیفی و گرد و خاک انجام می‎گیرد.
لباس‌‎ها در روش خشکشویی در ماشین خشکشویی و در روش آبشویی در ماشین لباسشویی صنعتی قرار داده می‎شوند و در فرآیندی تحت عنوان غلط خوردن و گردش شسته می‎شوند.
در روش خشکشویی البسه پس از شستشو کاملاً خشک هستند و نیاز به انجام مراحل خشک کردن نمی‎باشد ولی آب البسه در روش آبشویی پس از شستشو با استفاده از دور تند ماشین لباسشویی صنعتی و در صورت نیاز با استفاده از دستگاه آبگیر صنعتی و خشکن صنعتی از آن خارج می‎گردد.
حلال خشکشویی پس از شستشو حذف و یا بازیافت می‎گردد ولی این امکان برای مواد شوینده وجود ندارد.
لباس‎ها پس از آبشویی نیازی به اتوکشی خواهند داشت.

مزایای خشکشویی البسه

  • حفاظت از بافت پارچه و افزایش طول عمر البسه
  • حذف مؤثر چربی‎ها و لکه‎های روغنی سخت
  • به حداقل رساندن تغییر رنگ
  • کاهش کشیدگی پارچه

معایب آبشویی البسه

  • کاهش طول عمر البسه دارای پارچه‎های حساس
  • امکان آسیب رساندن به تار و پود پارچه
  • تغییر فرم و شکل البسه
  • امکان تغییر سایز البسه
  • رنگ دادن بیشتر البسه

برچسب ها:

دیدگاه ها


Warning: Use of undefined constant have_comments - assumed 'have_comments' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 2

**ایمیل شما منتشر نخواهد شد**




Notice: Undefined variable: user_ID in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 15
نام و نام خانوادگی:   

پست الکترونیکی:   

آدرس وب سایت:   

  


تمامی حقوق این وب سایت برای خشکشویی آنلاین پاکلین محفوظ می باشد.