راهنمای کامل و تصویری "چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم" | پاکلین
header

راهنمای کامل و تصویری "چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم" | پاکلین


راهنمای کامل و تصویری “چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم”

2023/10/23    ترفندها    بدون نظر راهنمای کامل و تصویری "چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم"

تصور کنید یک دور ماشین لباسشویی را گذاشتید کار کند و چرخه شست‌وشو به پایان رسیده است. حالا آماده پهن کردن لباس‌ها هستید اما یک مشکل وجود دارد. درب ماشین لباسشویی باز نمی شود! در این وضعیت ناامیدکننده اگر ندانیم که چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم ممکن است روزمان هم مختل شود. انبوهی از لباس‌های شسته شده در انتظار شستن بمانند و لباسی که به آن نیاز داریم پشت در قفل شده در انتظار پهن شدن. قفل درب ماشین لباسشویی به عنوان یک مانع غیرمنتظره می‌ایستد و یک کار ساده را به یک مخمصه گیج‌کننده تبدیل می‌کند. بنابراین خوب است راهکارهای حل این معضل را بدانیم.

چه شد که خواستیم بدانیم چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم؟

ماشین‌های لباسشویی بدون خستگی‌ برای تمیز و تازه نگه داشتن لباس‌های ما تلاش می‌کنند. اما مانند هر وسیله دیگری، گاهی اوقات دچار وضعیت‌هایی می‌شوند که می‌تواند گیج‌کننده باشد. پیش از آنکه بدانیم چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم؟! بهتر است بدانیم که اصلا چرا ماشین لباسشویی قفل می‌شود و درب آن باز نمی‌شود؟

● ماشین لباسشویی هنوز در حال کار است!

رایج‌ترین دلیل باز نشدن درب ماشین لباسشویی این است که ماشین لباسشویی هنوز در حال اجرای برنامه چرخه شست‌وشوی خود است. این ویژگی ایمنی داخلی، برای جلوگیری از ریختن آب به بیرون و حفظ امنیت کاربر طراحی شده است.

هنگامی که ماشین کار می‌کند، درب به طور خودکار قفل می شود و تا زمانی که چرخه کامل نشده و ماشین متوقف نشود، باز نمی شود. بنابراین، اگر درب ماشین لباسشویی شما قفل است، اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که آیا چرخه به طور کامل تمام شده است یا خیر.

نحوه‌ی باز کردن قفل ماشین لباسشویی

نحوه‌ی باز کردن قفل ماشین لباسشویی

● آب به‌درستی تخلیه نشده است!

یکی دیگر از دلایل رایج قفل شدن درب ماشین لباسشویی، مشکل تخلیه نشدن آب است. اگر آب ماشین لباسشویی پس از یک چرخه کامل شست‌وشو به درستی تخلیه نشود، درب ماشین لباسشویی باز نمی‌شود. این رویداد ممکن است بر اثر انسداد در سیستم زهکشی یا مشکل در پمپ ماشین لباسشویی باشد. اگر بعد از اتمام چرخه، هنوز آب را در داخل  ماشین ببینیم؛ ممکن است با اجرای مجدد چرخه تخلیه آب بفهمیم که چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم.

● مکانیزم قفل معیوب شده است!

گاهی اوقات مشکل قفل شدن درب ماشین لباسشویی مربوط به خود مکانیزم قفل در است. اگر قفل شکسته یا خراب باشد می‌تواند حتی پس از اتمام چرخه، درب ماشین لباسشویی را قفل نگه دارد. این عیب می‌تواند ناشی از ساییدگی و پارگی یا نقص در ساخت باشد. اگر در این حالت نمی‌دانیم که چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم بهتر است با یک متخصص تماس بگیریم.

● ماشین لباسشویی بیش از اندازه گرم شده است!

اگر در مدت زمان کوتاهی از ماشین لباسشویی زیاد استفاده کرده باشید، ممکن است بیش از اندازه گرم شود. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، درب ماشین لباسشویی برای ایمنی خود دستگاه باز نمی‌شود. راه حل ساده این است که به ماشین لباسشویی زمان دهیم تا خنک شود.

چگونه می‌توان قفل ماشین لباسشویی در حال کار را باز کرد؟

چگونه می‌توان قفل ماشین لباسشویی در حال کار را باز کرد؟

● قفل کودک روشن است!

برخی از ماشین های لباسشویی دارای ویژگی قفل کودک، برای مراقبت از کوکان هستند. در صورت فعال بودن قفل کودک، درب ماشین لباسشویی در طول چرخه شست‌وشو باز نمی‌شود. برای غیرفعال کردن قفل کودک، باید دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید و یا اگر واقعا می‌خواهید بدانید چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم با ما راهکارهایمان را در ادامه این مقاله دنبال کنید.

چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم؟

طبیعی است قفل شدن ماشین لباسشویی های خشکشویی در گیشا یا هر محله ی دیگری خسته کننده باشد. اما کافی است یاد بگیریم که چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم. آن هنگام است که این اتفاق فشار زیادی نمی‌آورد. چرا که با دانستن راه‌های پیش رو مشکل را حل خواهیم کرد. در ابتدا بررسی‌های مورد نیاز را انجام ‌دهید. اگر دلیل این اتفاق قفل شدن ماشین لباسشویی پس از فعال شدن قفل کودک است می‌توانید دست به کار شوید.

در این موارد ما برای شما راهکارهایی داریم. در غیر این صورت بهتر است برای آسیب نرسیدن به ماشین لباسشویی از نیروهای متخصص کمک بگیرید. در ابتدا باید مطمئن شوید که ماشین لباسشویی چرخه شست‌وشو را به پایان رسانده است. همچنین باید بررسی کنید که در پایان چرخه شست‌وشو، تخلیه کامل آب انجام شده باشد. غیر از این موارد، راهکارهایی را امتحان کنید؛ که برای برندهای مطرح ماشین لباسشویی در ادامه مقاله به شما ارائه می‌دهیم.

چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم؟

چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم؟

ماشین لباسشویی سامسونگ و اسنوا

سامسونگ و اسنوا از دسته برندهای محبوب در ماشین لباسشویی هستند. معمولا هر دو برند تکنولوژی پیشرفته‌ای در ماشین‌های لباسشویی دارند و مورد اعتماد خریداران هستند. اما در مورد سامسونگ و اسنوا هم باید بدانیم که چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم.

سامسونگ و اسنوا دارای قفل کودک هستند و همان‌طور که پیشتر گفته شد این ویژگی می‌تواند ماشین لباسشویی را قفل کند. برای باز کردن قفل کودک ماشین لباسشویی سامسونگ و اسنوا این مراحل را انجام دهید.

  • دکمه‌های temp و spin rinse  را همزمان به مدت ۳ ثانیه نگه دارید.
  • دکمه‌های مثبت و منفی را همزمان به مدت ۳ ثانیه نگه دارید.

زمانی که صدای زنگ را شنیدید قاعدتا باید قفل کودک باز شده باشد. اما اگر درب بعد از چرخه همچنان قفل باقی ماند، دستگاه را از برق بکشید. حدود پنج دقیقه صبر کنید و سپس دوباره آن را وصل کنید. قفل درب ماشین باید باز شود. اگر باز هم قفل باز نشد ممکن است مشکل مکانیکی وجود داشته باشد که در این صورت باید با یک متخصص تماس بگیرید.

ماشین لباسشویی  ال‌جی

ماشین لباسشویی ال جی نیز در ایران بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر در دستگاه ال‌جی که دارای ویژگی قفل کودک است نیز نمی‌دانیم چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم؛ می‌توانید این مراحل را انجام دهید.

  • دکمه Pre-Washرا به مدت 3 ثانیه فشار دهید تا غیرفعال شود. پس از انجام این کار باید چراغ قفل کودک خاموش شود.
  • اگر پس از چرخه شست‌وشو قفل درب ماشین لباسشویی باز نشد، پریز را از برق بکشید. یک دقیقه صبر کنید و دوباره آن را به برق وصل کنید.
  • در مدل‌های قدیمی‌تر ممکن است کلید CHILD LOCK بر روی ماشین لباسشویی دیده نشود. در این صورت باید دکمه‌های temp و options را به مدت ۳ تا ۵ ثانیه همزمان نگاه دارید تا قفل کودک باز شود.

ماشین لباسشویی پاکشوما

در جواب اینکه در ماشین لباسشویی‌های پاکشوما چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم؟ باید گفت باز کردن قفل کودک در این برند ماشین لباسشویی به مدل‌های آن بستگی دارد. دو راهکار برای باز کردن قفل در مدل‌های پاکشوما وجود دارد که یکی از آن‌ها در هر مدل پاسخگو خواهد بود.

  1. در برخی از مدل‌های ماشین لباسشویی پاشوما باید به طور همزمان دو دکمه temp و option را فشار دهید.
  2. در برخی دیگر از مدل‌های ماشین لباسشویی پاشوما باید به طور همزمان دو دکمه Rinse و Prewash را فشار دهید.
نحوه‌ی باز کردن قفل ماشین لباسشویی پاکشوما

نحوه‌ی باز کردن قفل ماشین لباسشویی پاکشوما

ماشین لباسشویی دوو

ماشین لباسشویی دوو نیز دارای قفل کودک است که کاربر در صورت نیاز با نگه داشتن دکمه‌اش آن را فعال می‌کند. اما در صورت قفل شدن ماشین لباسشویی حتی پس از پایان چرخه شست‌وشو، راهکارهایی وجود دارد که با انتخاب یکی از این روش‌ها، می‌توانیم بفهمیم در برند دوو چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم.

  • می‌توانیم به طور همزمان دو دکمه delay timer و drying را فشار دهیم
  • می‌توانیم به طور همزمان دو دکمه spin و drying را فشار دهیم
  • می‌توانیم به طور همزمان دو دکمه temp و option را فشار دهیم

ماشین لباسشویی آبسال

در جواب به سؤال در ماشین لباسشویی‌های آبسال چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم باید بگوییم با نگاه داشتن دکمه‌های شست‌وشو و چرخش یا همان Spin  به طور همزمان و به مدت ۳ ثانیه. اما اگر همچنان ماشین لباسشویی قفل ماند باید اجازه دهید آب کامل تخلیه شود. سپس ماشین لباسشویی را از برق بکشید و بعد از زمان کوتاهی دوباره پریز آن را به برق بزنید.

ماشین لباسشویی میدیا

در ماشین لباسشویی میدیا نیز چند روش وجود دارد تا بدانیم چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم.

  • نگه داشتن دکمه Start به مدت ۵ ثانیه. در صورت قفل ماندن، نگاه داشتن دکمه RPM به مدت نه ثانیه
  • نگاه داشتن دکمه Start به مدت نه ثانیه
  • نگاه داشتن همزمان دو دکمه‌ rpm و Finished
  • در برخی از مدل‌های ماشین لباسشویی‌ آبسال زیر صفحه نمایش دکمه‌ای به نام sec3 وجود دارد. نگاه داشتن این دکمه به مدت سه ثانیه

ماشین لباسشویی زیمنس

ماشین لباسشویی زیمنس یکی از ساده‌ترین راهکارها را برای باز کردن قفل دارد. در ساختار ماشین‌های لباسشویی زیمنس در جواب به این سؤال که چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم؛ جواب این است که به طور همزمان دکمه‌های + و – را به مدت سه ثانیه نگاه دارید.

نحوه‌ی باز کردن قفل ماشین لباسشویی زیمنس

نحوه‌ی باز کردن قفل ماشین لباسشویی زیمنس

ماشین لباسشویی بوش

ماشین لباسشویی در برند بوش مدل‌های مختلفی دارد. هنگامی که قفل کودک را ماشین لباسشویی بوش فعال می‌کنیم ممکن است همچون برندهای دیگر نتوانی در پایان کار درب ماشین لباسشویی را باز کنیم. برای اینکه بدانیم چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم؛ باید در هر سری مدل‌های بوش راهکارهای متفاوت آن را دریابیم.

  • ماشین لباسشویی بوش سری WAB یا MAXX6

این سری ماشین لباسشویی بوش دارای حجم 6 کیلو است. برای باز کردن قفل آن باید دکمه Start را به مدت ۵ ثانیه نگاه داشت تا قفل کودکش باز شود.

  • ماشین لباسشویی بوش سری‌ WAP یا سری WAQ

در این سری نیز باید دکمه Start را به مدت ۵ ثانیه نگاه داشت. برخی از سری‌های  WAQ صفحه نمایش بزرگی دارند  که روی آن با علامت CL – مخفف Child Lock – خاموش یا روشن بودن قفل کودک به شما نشان داده می‌شود.

  • ماشین لباسشویی بوش سری WAN یا سری ۴ و مدل WAT  یا سری ۶

در این سری ماشین لباسشویی بوش برای باز کردن قفل کودک باید دکمه‌های  RPMو Finished را به مدت ۳ ثانیه نگاه دارید تا صدایی شبیه زنگ کوتاه شنیده شود. مدل‌های دیگری از سری 6 با نام دیگر سری I-DOS وجود دارند که دارای صفحه نمایش لمسی هستند. در این مدل‌ها با نگاه داشتن نشانک کلید به مدت چند ثانیه می‌توان قفل ماشین لباسشویی را باز کرد.

در حالت دستی چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم؟

در حالت دستی چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم؟

در حالت دستی چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم؟

در ابتدا ماشین لباسشویی را خاموش کرده و از برق بکشید. معمولا قفل‌های دستی پس از انجام این کار بعد از پنج دقیقه به طور اتوماتیک قفل درب را باز می‌کنند. اگر قفل باز نشد، فیلتر ماشین را که جلو و پایین لباسشویی قرار دارد بیرون بیاورید. تشت و پارچه داشته باشید تا آب و آلودگی بیرون نریزد و زمین را خشک کنید.

سپس اگر درب ماشین لباسشویی به صورت الکترونیکی باز می‌شود؛ یک پیچ‌گوشتی جواب حالا چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم خواهد بود! با یک پیچ‌گوشتی درز قاب پایین درب را باز و سپس سوکت یا پنل متصل به درب را قطع کنید تا قفل باز شود.

اگر درب ماشین لباسشویی به صورت دستی باز می‌شود، یک نخ قوی به طول ۲۰ تا ۵۰ سانتی‌متری را وارد محل درز قفل کنید و آن را دور درب ماشین لباسشویی بپیچید. سپس نخ را گره بزنید تا محکم شود. موازی با جلوی درب ماشین، با یک دست نخ را و با دست دیگر دستگیره درب را بکشید تا درب باز شود. و قفل دستی از شکاف خود خارج گردد.

نتیجه‌گیری

هر زمان ممکن است بهترین ماشین لباسشویی هم بر اثر دلایل مختلف قفل شود و دیگر درب آن باز نشود و ما با هزار کار که سرمان ریخته پا در هوا بمانیم. اما برای اینکه مانع از این اتفاق یعنی پا درهوایی شویم، با خواندن این مقاله می‌توانیم دریابیم که چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم. در این مقاله از روش‌های چرایی قفل شدن ماشین لباسشویی و روش‌های باز کردن آن گفتیم و مرور کردیم که در هر مدل و حتی در حالت دستی چه راهکارهای ساده‌ای برای باز کردن قفل ماشین لباسشویی وجود دارد.

برچسب ها:

دیدگاه ها


Warning: Use of undefined constant have_comments - assumed 'have_comments' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 2

**ایمیل شما منتشر نخواهد شد**




Notice: Undefined variable: user_ID in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 15
نام و نام خانوادگی:   

پست الکترونیکی:   

آدرس وب سایت:   

  


تمامی حقوق این وب سایت برای خشکشویی آنلاین پاکلین محفوظ می باشد.