روش های از بین بردن لکه استفراق از روی لباس - خبرنامه خشکشویی آنلاین پاکلین
header

روش های از بین بردن لکه استفراق از روی لباس - خبرنامه خشکشویی آنلاین پاکلین


روش های از بین بردن لکه استفراق از روی لباس

2019/10/26    لکه بری    بدون نظر

پاکلین آموز – شاید برای همه ما اتفاق افتاده باشد؛ یک ویروس ساده و معمولی به یکی از اعضای خانواده سرایت می‌کند و در یک چشم به هم زدن همه مبتلا می‌شوند. از علائم بارز این ویروس هم حالت تهوع و استفراغ است. حالا خودتان تصور کنید که چه اتفاقی خواهد افتاد. پاک کردن آثار استفراغ از روی لباس و از بین بردن لکه استفراغ از روی لباس و فرش کار چندان خوشایندی نیست اما به هر حال باید انجام شود. پس بهتر است با نکات مربوط به تمیز کردن این لکه ناخوشایند آشنا شوید تا کار هر چه سریع‌تر و راحت‌تر تمام شود. مقاله امروز خشکشویی آنلاین پاکلین درباره همین موضوع است.

روش های از بین بردن لکه استفراق از روی لباس

استفراغ انسان و حیوانات خانگی، لکه‌هایی از جنس پروتئین ایجاد می‌کنند. این لکه‌ها حاوی مواد دیگری هم هستند اما اول از همه باید به پروتئین موجود در آنها رسیدگی کرد. البته بهتر است برای این کار دستکش لاستیکی بپوشید تا از انتقال میکروب و باکتری جلوگیری شود. از یک کارد کند یا جسم پلاستیکی با گوشه‌ کند استفاده و کنید تا جایی که می‌توانید اضافات جامد را از روی لباس بردارید. به هیچ وجه سعی نکنید که استفراغ را با دستمال کشیدن پاک کنید چون در این صورت، ذرات موجود در آن بیشتر بین الیاف لباس نفوذ خواهد کرد. خیلی سریع لباس را زیر شیر آب سرد بگیرید تا فشار آب باعث خارج شدن ذرات استفراغ از بین الیاف شود. برای کسب نتیجه هر چه بهتر، باید لباس را از قسمت پشت پارچه زیر شیر آب نگه دارید. شستن لکه استفراغ با آب داغ اشتباه محض است. با این کار در واقع با دست خودتان باعث هر چه مستحکم‌تر شدن پیوند بین ذرات استفراغ و الیاف لباستان می‌شوید و آن وقت است که کار تمیز کردن لکه استفراغ از روی لباس خیلی سخت خواهد شد.

پاک کردن لکه استفراق از روی لباس

وقتی قصد دارید لباس کثیف را داخل تشت آب یا ماشین لباسشویی بیاندازید، آن را دور از صورت و بدن خود نگه دارید. اگر مسیر کمی طولانی است، لباس را داخل یک ظرف قابل شستشو قرار دهید و پس از استفاده از ظرف آن را به خوبی بشویید و ضدعفونی کنید. در مرحله بعدی، لباس را مطابق با دستورالعمل ذکر شده روی تگ نگهداری و شستشوی لباس بشویید. اگر نگران انتقال ویروس هستید، یک ماده ضدعفونی‌کننده هم به شوینده‌ها و چرخه شستشو اضافه کنید. مواد ضدعفونی‌کننده انواع مختلفی دارند و بعضی از آنها را می‌توان برای ضدعفونی کردن لباس‌های رنگی هم به کار برد.

راه های از بین بردن لکه استفراق از روی لباس

برای پاک کردن لکه خشک شده استفراغ یا از بین بردن لکه قدیمی استفراغ از روی لباس، پوسته‌های خشک استفراغ را از روی لباس بتراشید و بعد لباس را در ترکیب سفیدکننده اکسیژنه و آب سرد یا در ترکیب مایع شوینده لباس و آب سرد خیس کنید. برای اطلاع از نسبت‌های توصیه شده برای تهیه ترکیب مایع سفیدکننده اکسیژنه و آب، به اطلاعات درج شده روی بسته‌بندی محصول مراجعه کنید. حالا لباس را به صورت کامل در این ترکیب فرو ببرید تا مواد به همه قسمت‌های لباس برسد. مایع سفیدکننده اکسیژنه را می‎توان با اطمینان خاطر برای لباس‌های سفید و رنگی قابل‌ شستشو در خانه استفاده کرد. اما استفاده از این مایع برای لکه‌بری از روی لباس‌های حریر، پشمی و هر لباسی که مقداری چرم در آن به کار رفته باشد مناسب نیست. پس از مرحله خیس کردن لباس به مدت ۳۰ دقیقه، آن را مطابق با دستورالعمل‌های ذکر شده روی تگ لباس بشویید.

نحوه پاک کردن لکه استفراغ از روی لباس‌‌های مخصوص خشکشویی

اگر لباسی که روی آن لکه استفراغ ایجاد شده را فقط باید به روش خشکشویی شست، اضافات جامد ریخته شده روی لباس را بردارید و بعد یک دستمال پارچه‌ای را در آب سرد خالی فرو ببرید و آن را روی ناحیه لکه شده لباس بگذارید و بردارید. بعد رطوبت باقی مانده از لکه را با استفاده از یک دستمال تمیز دیگر خشک کنید و هر چه سریع‌تر لباس خود را به خشکشویی برسانید. اگر لباس را با ماشین خود به خشکشویی می‌برید، مراقب باشید که آن را برای مدت طولانی در خودروی داغ یا کیسه پلاستیکی قرار ندهید. وقتی به خشکشویی رسیدید، اولین کاری که می‌کنید این باشد که جای لکه‌های استفراغ را دقیقاً به مسئولان خشکشویی نشان دهید و از آنها بخواهید تا به جنس پارچه لباستان هم توجه داشته  باشند. اگر خیلی برایتان خوشایند نیست که خودتان لباس را به خشکشویی ببرید یا اگر زمان کافی برای انجام این کار را در اختیار ندارید، از خدمات خشکشویی آنلاین پاکلین  استفاده کنید که به تازگی خیلی محبوب شده است. 

به ابعاد لکه استفراغ ایجاد شده روی لباس دقت کنید. اگر لکه خیلی بزرگ نیست، می‌توانید از ابزار خشکشویی خانگی هم برای پاک کردن لکه استفراغ از روی لباس استفاده کنید. اما حتماً پیش از اینکه لباس را در کیسه مخصوص خشک‌کن قرار داده و در دستگاه خشک کن بیاندازید، کار لکه‌بری را با استفاده از مواد لکه‎بر  موجود در بسته انجام دهید.

روش پاک کردن لکه استفراغ از روی فرش

مهم نیست که وقتی یک نفر حالت تهوع دارد و کار به استفراغ می‌کشد، چند سطل زباله یا کیسه پلاستیکی فراهم می‌شود، چون در نهایت انگار باز هم هدف‌گیری درست صورت نمی‌گیرد و استفراغ به هر حال روی فرش پخش می‌شود. بنابراین، خیلی خودتان را خسته نکنید و به فکر چاره‌ای برای بعد از واقعه باشید. دستکش‌های لاستیکی خود را به دست کنید و آماده کار شوید. از یک کاردک پلاستیکی برای برداشتن اضافات جامد استفراغ از روی فرش استفاده کنید. تا وقتی این تکه‌های جامد را تا حد ممکن از روی فرش برنداشته‌اید، به هیچ وجه روی لکه دستمال نکشید یا گوشه‌های فرش را به هم نسابید چون ناخواسته با این کار باعث نفوذ عمیق‌تر ذرات استفراغ به داخل فرش خواهید شد.

انواع روش های از بین بردن لکه استفراق از روی لباس

پس از اینکه اضافات جامد از روی فرش برداشته شد، رطوبت باقی مانده بین الیاف فرش را هم تا جایی که ممکن است با یک دستمال حوله‌ای کاغذی از بین ببرید. دو قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی، یک دوم پیمانه سرکه سفید تقطیر شده و دو پیمانه آب خنک را با هم ترکیب کنید. یک اسفنج، دستمال تمیز یا برس نرم را در این ترکیب فرو ببرید. ماده پاک کننده را اول روی قسمت‌های بیرونی لکه بزنید و کم کم به مرکز آن نزدیک شوید. یک دستمال تمیز سفید یا یک دستمال حوله‌ای کاغذی را روی ناحیه مورد نظر بگذارید و بردارید تا رطوبت لکه از فرش به دستمال منتقل شود. در صورت نیاز مراحل لکه‌بری را تکرار کنید تا هیچ ردی از لکه باقی نماند.

یک دستمال سفید و تمیز را در آب خالی فرو ببرید و با آن باقی‌مانده مواد پاک کننده را از روی فرش پاک کنید. پاک کردن همه مواد شوینده از روی فرش واقعاً مهم است چون باقی ماندن حتی ذره‌ای شوینده‌ روی فرش باعث می‎شود کثیفی‌های جدید به راحتی جذب فرش شوند. همچنان دستمال خیس روی الیاف فرش بگذارید و بردارید تا دیگر هیچ شوینده‌ای باقی نماند. پس از این مراحل اجازه دهید تا فرش در هوای آزاد و دور از  حرارت یا نور مستقیم خورشید خشک شود. روی فرش را جارو برقی بکشید تا الیاف این قسمت دوباره به حالت قبلی خود برگردند.

روش های پاک کردن لکه استفراغ از روی پارچه رومبلی

از همان ترکیب پاک کننده و تکنیک‌های توصیه شده برای لکه بری از روی فرش، جهت تمیز کردن لکه استفراغ از روی پارچه رومبلی هم استفاده کنید. حین کار مراقب باشید که پارچه رومبلی خیلی خیس نشود و خیس نماند. با این کار از شکل‌گیری قارچ و کپک جلوگیری خواهید کرد. اگر جنس پارچه رومبلی شما از حریر یا پارچه‌ای آنتیک است، حتماً با یک متخصص خشکشویی مشورت کنید.

برچسب ها:

دیدگاه ها


Warning: Use of undefined constant have_comments - assumed 'have_comments' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 2

**ایمیل شما منتشر نخواهد شد**




Notice: Undefined variable: user_ID in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 15
نام و نام خانوادگی:   

پست الکترونیکی:   

آدرس وب سایت:   

  


تمامی حقوق این وب سایت برای خشکشویی آنلاین پاکلین محفوظ می باشد.