نحوه لکه بری لباس در خشکشویی {مواد + روش‌ها + انواع لکه ها} | پاکلین
header

نحوه لکه بری لباس در خشکشویی {مواد + روش‌ها + انواع لکه ها} | پاکلین


لکه بری لباس

2020/01/20    لکه بری    2 نظر

شاید برای ما حداقل یکبار پیش آمده باشد که لباس هایمان در اثر یک اتفاق دچار لک شده باشد. راه کار های متعددی برای از بین بردن لکه لباس هست اما ایمن ترین راه کار که کمترین آسیب را به بافت پارچه بزند و یا از تثبیت لکه جلوگیری کند لکه بری می باشد.

لکه بری

این لکه های ایجاد شده بر روی لباس همیشه برای ما ناخوشایند بوده است اما لکه بری لباس در این امر کمک شایانی به ما می کند. هر قدر هم که بخواهیم احتیاط کنیم و مراقب لباس خود و کودکانمان باشیم ولی باز ممکن است لباس ما در معرض انواع لکه قرار گیرد.

لکه ها و کثیفی های مختلفی روی لباس ها و پارچه ها ایجاد می شوند که عوامل مختلفی می تواند زمینه ساز ایجاد لکه لباس شود. گاهی این لکه ها بر اثر یک ماده شیرین مانند مربا و شربت ایجاد می شوند و گاهی نیز، بر اثر ریختن کمی سس و روغن و جوهر و قهوه و شکلات و …. به وجود می آیند.

لکه بری مواد شیرین

برای لکه بری لباس که بخاطر ماده شیرین ایجاد می شوند شستشو با آب و یک شوینده معمولی، بسیار عالی است و بدین ترتیب می توان لکه بری لباس را انجام داد اما برای لکه های روغنی و قهوه و از این قبیل لکه ها این شیوه نه تنها موثر نیست بلکه باعث بدتر شدن لکه و خراب شدن بافت پارچه نیز می گردد.

لکه بری پوشاک خاص

پوشاک خاص با لکه های روغنی و این قبیل موارد باید حتما خشکشویی شوند. چرا که تماس این نوع لباس ها با آب باعث تغییر شکل و آسیب دیدن الیاف آن می شود.قبل از آنکه لباسی را که کودکتان در مهمانی کثیف کرده، دور بیاندازید و او را سرزنش کنید به این بیندیشید که آیا امکان لکه بری لباس وجود دارد؟

لکه بری لباس به صورت حرفه ای توسط خشکشویی ها و با روش های نوین امکان پذیر است. هر لکه روش لکه بری مخصوص به خود را دارد پس نمی توان برای همه لکه ها یک روش یکسان به کار برد.

به علامت هایی که بر روی لباستان هست، دقت کنید دایره تنها نماد خشکشویی است که در این صورت می توانید انجام دهید. اگر بر روی لباس شما ماده ای ریخته شد بهتر است فرصت را غنیمت بشمارید و سریعا به نزدیکترین خشکشویی محل زندگیتان به منظور لکه بری لباستان  مراجعه کنید.

اولین اقدام بعد از ایجاد لکه

همیشه به یاد داشته باشید به محض ریختن موادی روی لباستان و ایجاد لکه روی لباس فورا لباس خود را به خشکشویی ببرید تا سریعا نسبت به تمیز و رفع کردن آن اقدام شود چون هر چه سریعتر این کار انجام گیرد احتمال اینکه لکه برطرف شود بیشتر است و با بیشتر ماندن لکه بر روی لباس احتمال اینکه در بافت لباس نفوذ بیشتری کند و به لکه  دائمی تبدیل شود، وجود دارد.

انواع مختلف لکه

لکه  چربی،آدامس،چسب،خون،قهوه،چمن،گِل و لای،آب میوه، شکلات و …. که برای لکه بری لباس هر کدام باید روش مخصوص را به کار برد.

حلال های مورد استفاده در خشکشویی برای لکه بری لباس

از گذشته تا کنون حلال ها و پاک کننده های بسیاری در خشکشویی ها مورد استفاده قرار گرفته اند اولین روغنی که در خشکشویی به کار رفته است روغن تربانتین بوده است که اثر لکه بری داشته است اما به دلیل سمی بودن و سرطان زا بودن آن، دیگر از آن استفاده نمی شود.

اما بعد از آن از بنزین برای لکه بری لباس مورد استفاده قرار گرفت که به دلیل اشتعال پذیر بودنش آن هم کنار گذاشته شد. امروزه حلال های دیگری چون جوش شیرین،سرکه، کربن دی اکسید مایع، تتراکلرواتیلن و پرکلرواتیلن مورد استفاده قرار می گیرند.

حلال لکه های روغنی تتراکلرواتیلن

تتراکلرواتیلن به عنوان حلال برای لکه بری لباس در خشکشویی استفاده میشود این ماده ابتدا لکه ها را سست می کند و سپس لکه ها را از روی لباس برمی دارد. این حلال به دلیل ناقطبی بودن می تواند لکه های چربی و کوچک لباس را حذف و در خود حل نماید.

این حلال به خاطر عدم اشتعال پذیر بودی و فرار بودن برای از بین بردن لکه های روغنی و چرب بسیار مناسب است.

پرکلرواتیلن

ماده ی حلال دیگری که در خشکشویی مورد استفاده قرار میگیرد پرکلرواتیلن می باشد.این ماده که به اختصار perc نامیده می شود بیرنگ و سمی و فرار است. اگر به درستی استفاده شود خطر سمی بودن آن بسیار اندک می گردد.حلال پرکلرواتیلن به دلیل خاصیت پاک کنندگی زیاد،کاربرد زیادی در خشکشویی دارد.

فواید خشکشویی در لکه بری لباس

لکه بری لباس در خشکشویی سبب می شود از انواع لکه های قدیمی و جدید لباس خود راحت شوید. این کار ظاهر اقلام پارچه ای را حفظ می کند و به بافت لباس و رنگ آن آسیبی نمی رساند.

نحوه از بین بردن لکه شکلات در خشکشویی

ریختن شکلات بر روی لباس از لذت خوردن آن می کاهد. لکه ایجاد شده ناشی از شکلات تلخ را اینگونه از بین می برند: برای پارچه رنگی از سرکه سفید و برای پارچه سفید از پراکسیدهیدروژن استفاده می شود.همچنین برای لکه برداری لباس از شیر شکلات از آمونیاک استفاده می شود. برای از بین بردن لکه شکلات و بستنی در خانه اینجا کلیک کنید.

نحوه از بین بردن لکه خون

لکه خون یکی از انواع لکه هایی است که در صورت گذشت زمان به سختی پاک می شود به همین جهت اکثر افراد با دیدن این لکه نگران شده و احساس می کنند دیگر نمی توانند از لباس یا منسوجات آلوده شده به لکه خون استفاده کنند، در صورتی که روی لباس سفید و رنگ روشن شما خون ریخته شده باشد خشکشویی از پراکسید هیدروژن برای لکه برداری لباس استفاده می کند.

نتیجه

در نتیجه اگر لکه ای روی لباستان ایجاد شده، به هیچ وجه دچار استرس نشوید.
کارشناسان ماهر خشکشویی، انواع لکه های لباس را می شناسند و در پاک کردن آن تجربه بیشتری دارند. اگر خودتان تصمیم به از بین بردن لکه لباستان کنید ممکن است کوچکترین اشتباه شما باعث ماندگاری لکه و حتی از بین رفتن بافت لباس شود پس با دقت تصمیم خود را بگیرید و بهترین روش را انتخاب کنید.

خشکشویی های حرفه ای

خشکشویی های حرفه ای به بهترین شکل می توانند کار لکه بری لباس را انجام دهند فقط کافیست لباس خود را به یکی از این خشکشویی ها بسپارید. در واقع شما با سپردن لباس های خود به خشکشویی به جهت لکه بری می توانید با خیال راحت لباس های تمیز تحویل بگیرید.

در نهایت لازم به ذکر است که بگوییم کیفیت خدمات خشکشویی به جهت لکه بری لباس حائز اهمیت بوده و اگر که می خواهید لکه های لباس به صورت کامل پاک شود، خشکشویی حرفه ای و مناسبی را به جهت انجام این کار انتخاب کنید.

با مراجعه به سایت خشکشویی آنلاین پاکلین می توانید لباس های خود را به آسانی جهت شستشو با اطمینان کامل به خشکشویی بسپارید. خشکشویی اینترنتی پاکلین از سراسر تهران لباس شما را تحویل گرفته و با بهترین کیفیت تحویل می دهد.

برای صرفه‌جویی در زمان می‌توانید از خدمات خشکشویی آنلاین نیز استفاده کنید.

با مراجعه به سایت خشکشویی پاکلین می توانید لباس های خود را با اطمینان خاطر به خشکشویی بسپارید. در سراسر تهران لباس های شما را تحویل گرفته و با بهترین کیفیت شستشو به شما تحویل می دهد.

برچسب ها:

دیدگاه ها


Warning: Use of undefined constant have_comments - assumed 'have_comments' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 2
  1. امین صفایی گفت:

    از بابت آموزش راهکارهای لکه بری واقعا ممنون و سپاس گذارم . منتظر نکات مفید دیگر شما در رابطه با لباس میباشم .


**ایمیل شما منتشر نخواهد شد**




Notice: Undefined variable: user_ID in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 15
نام و نام خانوادگی:   

پست الکترونیکی:   

آدرس وب سایت:   

  


تمامی حقوق این وب سایت برای خشکشویی آنلاین پاکلین محفوظ می باشد.