معرفی 5 تا از بهترین و خوشبوترین مایع لباسشویی های ایرانی | پاکلین
header

معرفی 5 تا از بهترین و خوشبوترین مایع لباسشویی های ایرانی | پاکلین


معرفی 5 تا از بهترین و خوشبوترین مایع لباسشویی های ایرانی

2024/02/18    خشکشویی    بدون نظر بهترین و خوشبوترین مایع لباسشویی های ایرانی

پرسیل، سافتلن، کامفورت، امو و در سال‌های اخیر دورتو، ۵ تا از خوشبوترین و بهترین مایع لباسشویی‌های ایرانی هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی و مقایسه این ۵ مایع لباسشویی با یکدیگر بپردازیم و اما پیش از آن مروری کلی بر ویژگی‌های یک مایع لباسشویی خوب.

مایع لباسشویی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک مایع لباسشویی خوب باید ضمن داشتن قدرت تمیز کنندگی خوب، بافت و رنگ پارچه را حفظ کند و به آن آسیب نزند. بدیهی است که قدرت عمل‌کنندگی در دمای پایین، یک حسن بزرگ است که دست شما را در استفاده از گزینه‌های مختلف شستشو با ماشین لباسشویی باز می‌گذارد.

برخی دیگر از ویژگی‌های بهترین مایع لباسشویی :

  • پس از شستشو، ردی از لک و سفیدی روی پارچه به جا نماند و در عین حال لباس پس از شستشو از نرمی و جلای خوبی برخوردار باشد و به راحتی اتو شود.
  • رایحه و بوی خوشی داشته باشد که البته این ویژگی برای مایع‌های لباسشویی یک امر سلیقه‌ای است:

در حالیکه بسیاری افراد ترجیح می‌دهند مایع لباسشویی هیچ بویی از خود به جا نگذارد و لباسشان تنها بوی پاکیزگی بدهد، برخی بویی لطیف و ملایم را ترجیح می‌دهند و برخی بوهای شاخص‌تر را می‌پسندند.

  • مایع لباسشویی باید غلظت مناسبی داشته باشد و این مهم باعث می‌شود حتی حجم کمی از مایع را بتوان به دفعات زیاد برای شستشو استفاده کرد و به این ترتیب ممکن است مایع لباسشویی، با وجود گران‌تر بودن نسبت به پودرهای شستشو، به صرفه‌تر باشد.

و در نهایت اینکه بتوانید بسته به عواملی همچون میزان حساسیت پوست بدنتان، جنس و رنگ لباس‌هایتان، میزان چرک بودن آنها و تعداد دفعات استفاده از آنها و نیز نوع ماشین لباسشویی خود، از انواع متفاوت مایع لباسشویی یک برند یا از برندهای متفاوت استفاده کنید.

با در نظر گرفتن تمام معیارهای فوق شاید بتوان پرسیل را کاندید رتبه اول محبوبیت در مایع‌های لباسشویی بازار ایران و بهترین مایع لباسشویی ایرانی دانست. اما چرا؟

مروری بر علل محبوبیت مایع لباسشویی دورتو

یکی دیگر از بهترین مارک‌های مایع لباسشویی، دورتو است. برند وطنی جدیدی که در سال ۱۳۹۵ توسط گروه شکوفا بهداشت آرین تاسیس شده و با هدف تولید محصولات با کیفیت و مناسب با استانداردهای روز جهانی، وارد بازار شوینده‌های خانگی شده است.

برخی ویژگی هایی که موجب محبوبیت مایع لباسشویی دورتو در بازار ایران شده است عبارتند از:

  • قدرت لکه بری بالا در دمای پایین در عین محافظت از بافت و الیاف پارچه
  • دارا بودن مواد ضد خوردگی و ضد رسوب برای محافظت از قطعات ماشین لباسشویی
  • فاقد مواد نگهدارنده و رنگی که ممکن است حساسیت پوستی ایجاد کنند
  • دارا بودن عصاره های گیاهی و اسانس های معطر برای ایجاد رایحه خوشبو و طبیعی

انواع مایع لباسشویی دورتور

دورتو در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شود که یکی از آنها “دورتو آل این وان” است که در وزن‌های ۱۰۰۰ و ۲۷۰۰ گرمی و در سه نوع یونیورسال، فلورال و نچرال عرضه می‌شود:

  • آل این وان یونیورسال: این مایع برای شستشوی همه نوع لباس مناسب است و دارای رایحه گلی و ملایم است.
  • آل این وان فلورال: این مایع برای شستشوی لباس‌های رنگی و سفید مناسب است و دارای رایحه گلی و شاداب است.
  • آل این وان نچرال: این مایع برای شستشوی لباس های حساس و نوزاد مناسب است و دارای رایحه گیاهی و طبیعی است.

علل محبوبیت مایع لباسشویی دورتو

انواع دیگر مایع لباسشویی دورتو عبارت هستند از:

  • دورتو مشکین شوی: این محصول برای لباس‌های مشکی و تیره مناسب است. دارای با رایحه‌ای گرم و جذاب است. لباس‌ها را بور نمی‌کند و رنگ و ظاهر اولیه را حفظ می‌کند. این محصول در وزن‌های ۱۰۰۰ و ۲۷۰۰ گرمی عرضه می‌شود.
  • دورتو کنسانتره: یک شوینده کنسانتره است که با حجم کمتر، قدرت پاک کنندگی بیشتری دارد. این محصول در وزن ۱۰۰۰ گرمی و با رایحه‌ای خنک و تازه عرضه می‌شود.

همه این مایعات دارای آنزیم‌های لکه بری و محافظت کننده از بافت الیاف هستند و به لباس‌های شما رایحه دلنشین گل ها، مشک و میوه ها را می‌بخشند.

مایع لباسشویی دورتو، با کیفیت و اقتصادی است و با مقدار کمی از آن شستشوی قوی‌تری می توان داشت. نکته مهم دیگر اینکه مایع لباسشویی دورتو، یک محصول و برند ایرانی است که می توانیم با افتخار از آن استفاده کنیم و به دوستانمان نیز معرفی کنیم.

مروری بر علل محبوبیت مایع لباسشویی پرسیل

پرسیل برندی است که از کیفیت بالا و رایحه‌های متنوعی برخوردار است و برای انواع لباس‌ها مناسب است و به قابلیت نرم‌کنندگی در کنار قدرت بالا در لکه‌بری و پاک‌کنندگی شهرت دارد. برخی از مزایای آن عبارتند از:

  • حفظ رنگ و بافت لباس‌ها
  • دارا بودن نرم‌کننده و مواد ضد حساسیت
  • دارای انواع مختلف مایع برای لباس‌های سفید، رنگی، حساس و ورزشی

علل محبوبیت مایع لباسشویی پرسیل

برخی از انواع مایع لباسشویی پرسیل عبارتند از:

پرسیل ۳۶۰ Cleanliness: محصول جدید از این برند و مخصوص ماشین لباسشویی اتوماتیک است و با قدرت پاک کنندگی بالا، لکه‌ها و چربی‌ها را از لباس‌ها حذف می‌کند.

پرسیل پریمیوم: این محصول نسل جدید شوینده لباس با رایحه‌ای فوق‌العاده و لکه‌بری قوی است که به لباس‌ها طراوت و درخشندگی می‌دهد.

پرسیل یونیورسال: این محصول برای انواع لباس‌های سفید و رنگی مناسب است و با فرمولاسیون ملایم و مواد طبیعی، الیاف طبیعی و غیر طبیعی پارچه‌ها را حفظ می‌کند.

پرسیل گل‌های سفید: این محصول برای لباس‌های سفید و روشن مناسب است و با رایحه‌ای شاداب و ماندگار، لباس‌ها را تمیز و خوشبو می‌کند.

پرسیل لاوندر: این محصول برای لباس‌های رنگی مناسب است و با رایحه‌ای آرامش بخش و ملایم، لباس‌ها را نرم و لطیف می‌کند.

پرسیل مشکین شوی: این محصول برای لباس‌های مشکی و تیره مناسب است و دارای رایحه‌ای گرم و جذاب است که لباس‌ها را بور نمی‌کند و رنگ و ظاهر اولیه آنها را حفظ می‌کند.

پرسیل رنگین شوی: این محصول برای لباس‌های رنگی مناسب است و با رایحه‌ای شیرین و خوشایند، لباس‌ها را تمیز و پر جلا می‌کند.

مروری بر علل محبوبیت مایع لباسشویی سافتلن

بر اساس نظرات مصرف‌کنندگان ایرانی، یکی دیگر از بهترین و خوشبوترین مایع لباسشویی‌های ایرانی سافتلن است که می تواند کاندید بهترین مایع لباسشویی خوشبو باشد.

این برند برای ایجاد نرمی و لطافت در لباس‌ها مورد توجه است. همچنین نرم کننده این برند نیز از شهرت بالایی برخوردار است.

این محصول دارای عصاره‌های گیاهی و رایحه‌های متنوع و ماندگار و نیز خاصیت ضد چروک و ضد الکتریسیته ساکن است که دارای انواع مختلفی برای لباس‌های سفید، رنگی، حساس و کودکان است.

با توجه به مطالب سایت شرکت سافتلن، پنج ویژگی مهم مایع لباسشویی سافتلن عبارتند از:

نرم کنندگی: مایع لباسشویی سافتلن با ترکیبات ملایم و آنزیم‌های فعال، لباس‌ها را نرم و لطیف می‌کند.

عطر خوش: مایع لباسشویی سافتلن با ارائه رایحه‌های مختلفی مانند گل‌ها، میوه‌ها، رزگلد و نباتی، لباس‌ها را با بوی خوشایند و ماندگار همراه می‌کند.

پاکیزگی: مایع لباسشویی سافتلن با قدرت شستشوی بالا، لباس‌ها را از هر نوع لکه و کثیفی پاک می‌کند.

مراقبت از الیاف: مایع لباسشویی سافتلن با فرمولاسیون مناسب، از الیاف لباس‌ها مراقبت می‌کند و در عین حال به آنها آسیب وارد نمی‌کند.

یکپارچه مهربانی: مایع لباسشویی سافتلن با شعار یکپارچه مهربانی، احساس راحتی و آرامش را به مصرف‌کنندگان منتقل می‌کند و باعث می‌شود که لباس‌ها نشانه‌ای از مهربانی و عشق باشند.

علل محبوبیت مایع لباسشویی سافتلن

مروری بر علل محبوبیت مایع لباسشویی کامفورت

برند کامفورت یکی دیگر از نامزدهای عنوان بهترین مایع لباسشویی ایرانی است که در رایحه‌های مختلفی مانند گل‌های وحشی، گل‌های مدیترانه‌ای، گل‌های چمنی و گل‌های شرقی عرضه می‌شود.

مایع لباسشویی کامفورت یک شوینده چند منظوره است که شامل شوینده، نرم‌کننده و خوشبو کننده پوشاک است. این محصول با تکنولوژی‌های پروفایبر و میسلار طراحی شده است تا از رنگ و بافت لباس‌ها محافظت کند.

کامفورت در سه نوع مناسب برای لباس‌های تیره، رنگی و حساس عرضه می‌شود:

  • کامفورت مشکی: مناسب برای شستشوی لباس‌های تیره و سیاه. با تکنولوژی بازیابی رنگ، از رنگ‌پریدگی و پرز شدن لباس‌ها جلوگیری می‌کند.
  • کامفورت رنگی: مناسب برای شستشوی لباس‌های رنگی و مخلوط. با تکنولوژی پروفایبر، از رنگ‌پریدگی و آسیب به الیاف لباس‌ها جلوگیری می‌کند.
  • کامفورت سبز: مناسب برای شستشوی لباس‌های حساس و لطیف. با تکنولوژی میسلار، از حساسیت پوست جلوگیری می‌کند.

علل محبوبیت مایع لباسشویی کامفورت

مروری بر علل محبوبیت مایع لباسشویی امو

مایع لباسشویی امو یکی از محصولات پرطرفدار و معروف شرکت یونیلیور است که به علت دارا بودن قدرت لکه‌بری بالا و حفظ رنگ و بافت لباس‌ها، مشتریان زیادی را جذب کرده است.

برخی از علل محبوبیت مایع لباسشویی امو عبارتند از:

  • انواع مختلف مایع لباسشویی امو براساس نوع و رنگ پارچه، نوع پوست و جنس لباس طراحی شده‌اند و همگی قدرت پاک کنندگی فوق العاده‌ای دارند.
  • مایع لباسشویی امو حاوی لکه‌برهای گیاهی است و در بطری‌های ساخته شده از پلاستیک‌های بازیافتی بسته‌بندی شده است. این نشان‌دهنده توجه برند امو به محیط زیست و سلامت مشتریان است.
  • مایع لباسشویی امو با تکنولوژی‌های پروفایبر و میسلار طراحی شده است تا از رنگ و بافت لباس‌ها محافظت کند و آن‌ها را از آسیب و کهنگی دور نگه دارد.
  • مایع لباسشویی امو رایحه‌های متنوع و خوشبویی دارد که از جمله آنهاست: رایحه شکوفه بهاری، لیمو و گلابی، گل‌های مدیترانه‌ای و آلوئه ورا.

برخی از انواع محبوب امو عبارتند از:

  • امو اکتیو: مناسب برای همه لباس‌ها با فرمولاسیون قدرتمند و قدرت لکه‌بری فوق‌العاده
  • امو مشکی: مناسب برای لباس‌های مشکی و تیره با قدرت حفظ رنگ
  • امو کودک: مناسب برای لباس‌های کودکان با پوست حساس و ظریف

علل محبوبیت مایع لباسشویی امو

گفتنی است برندهای تست، سپید و هوم‌کر و آریل نیز برخی دیگر از برندهای پرطرفدار مایع لباسشویی در ایران هستند.

چند نکته دیگر برای خرید مایع لباسشویی

در ابتدای مقاله از ویژگی‌های یک مایع لباسشویی خوب که بتواند کاندید بهترین مایع لباسشویی ایرانی باشد، گفتیم. اما در انتها اجازه بدهید به جهت اهمیت این مقوله، با تفصیل بیشتری به این ویژگیها بپردازیم و توجه شما عزیزان را به نکاتی جلب کنیم که باید پیش از خرید مایع لباسشویی در نظر بگیریم:

  • توجه به سازگاری مایع لباسشویی با پوست بدنتان: برخی از مایع‌های لباسشویی ممکن است مواد شیمیایی، رنگ، اسانس یا آنزیم‌هایی داشته باشند که باعث حساسیت، خشکی، سوزش یا اگزما در پوست شوند. بهتر است از مایع‌هایی استفاده کنید که دارای مواد طبیعی، ضد حساسیت و بدون عطر باشند. برای شستن لباس‌های کودکان و نوزادان هم باید از مایع‌های مخصوص آنها استفاده کنید.
  • توجه به رایحه و بوی مایع لباسشویی: بوی مایع لباسشویی می‌تواند بر رایحه لباس‌ها و حالت روحی شما تاثیر گذار باشد. برخی از مایع‌ها بوی خوش و ملایمی دارند که بوی بد لباس‌ها را از بین می‌برند و بوی خوش و مطبوعی به آنها می‌بخشند. برخی از مایع‌ها هم بوی تند و نامطبوعی دارند که ممکن است برای شما آزاردهنده باشد. بهتر است بوی مایع را قبل از خرید تست کنید و مایعی را انتخاب کنید که بوی آن را دوست دارید.
  • توجه به نوع ماشین لباسشویی: مایع لباسشویی ناید باعث رسوب،زنگ زدگی یا خرابی قطعات ماشین شود و بهتر است دارای مواد ضد باکتری و ضد رسوب باشد. برخی از ماشین‌های لباسشویی نیاز به مایع‌های خاصی دارند که با کارکرد و ساختار آنها هماهنگ باشند. برای مثال، ماشین‌های افیشنسی (HE) نیاز به مایع‌هایی دارند که کف کمتری تولید کرده و مصرف آب و انرژی را کاهش دهند.
  • آیا مایع لباسشویی انتخابی شما دوست‌دار محیط زیست است؟: برخی از مایع لباسشویی‌ها از مواد طبیعی و زیست تخریب پذیر درست شده اند و حاوی هیچ ماده شیمیایی مضری برای محیط زیست نیستند و موجب آلودگی آب و خاک نمی‌شوند. بهتر است از این مایع‌ها استفاده کنید و نقشی در حفظ محیط زیست داشته باشید.
  • توجه به آنزیم موجود در مایع لباسشویی: آنزیم‌ها از جمله موادی هستند که معمولا در ترکیب مایع لباسشویی به کار می‌روند. این مواد می‌توانند لکه‌های سخت را از پارچه جدا کنند و لباس‌ها را تمیزتر کنند. اما برخی از آنزیم‌ها ممکن است باعث حساسیت یا تخریب پارچه شوند. پس بهتر است که قبل از خرید مایع لباسشویی، نوع و مقدار آنزیم موجود در آن را بررسی کنید.
  • توجه به نوع پارچه لباس‌ها: برای شستن لباس‌های رنگی، سفید، پشمی، ابریشمی، یا هر نوع پارچه دیگری باید از مایع مخصوص آن نوع پارچه استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که رنگ و بافت لباس‌ها حفظ شود و آسیبی به آنها وارد نشود.
  • توجه به غلظت و کیفیت مایع لباسشویی: قیمت و کیفیت مایع لباسشویی همیشه متناسب نیستند. بعضی از آنها ارزان‌تر و در حجمی وسیع‌تر تولید می‌شوند اما کیفیت پاک‌کنندگی آنها پایین است و برای شستشو نیاز به مصرف مقدار زیادی از آنها دارید. بعضی از مایع لباسشویی‌ها نیز با قیمت گران‌تر و در حجمی کمتر عرضه می‌شوند اما کیفیت بالایی دارند و با مصرف مقدار اندکی از آنها لباس‌ها کاملا تمیز و پاک می‌شود.

مایلم در اینجا از تجربه شخصی خودم مثالی بیاورم: ما در منزل پدری برای شستشوی لباس از پودر لباسشویی استفاده می‌کردیم و ریختن مقدار زیادی پودر در جاپودری به نظرم کاملا طبیعی بود. اما وقتی ازدواج کردم تصمیم گرفتم از مایع لباسشویی استفاده کنم زیرا بارها ضمن خرید لباس، فروشندگان توصیه کرده بودند که برای افزایش دوام لباسم، آنها را با پودر نشویم و از مایع لباسشویی استفاده کنم. اولین بار که از مایع استفاده کردم و دیدم با نصف پیمانه از آن و بدون هیچ کفی، کلی لباس واقعا تمیز شد، حس جالبی را تجربه کردم. حسی که ترکیبی از تعجب، تازگی و قدردانی در رنگهای ملایم بود.

پس بهتر است که قبل از خرید مایع لباسشویی، نظرات دیگران و مشخصات فنی محصول را مطالعه کنیم و مایعی را انتخاب کنیم که هم کیفیت خوبی داشته باشد و هم به صرفه باشد.

  • توجه به جلای لباس، پس از شستشو و نیز میزان اتوپذیری آن : رنگ لباس پس از شست و شو با یک مایع لباسشویی خوب و مناسب، جلا می یابد زیرا بدون اینکه تغییر رنگی ایجاد شود تمیز میشود و نیز ردی از لک در آن دیده نمی‌شود. همچنین نرمی‌‌ای دارد که اتو کشیدن آن را راحت می‌‌کند.

بد نیست اینجا اشاره کنیم که امروزه تکنولوژی، از سطح مکانیکی و برقی بودن فراتر رفته و به درجه شبکه‌ای و اینترنتی شدن رسیده است و این اتفاق، کار شستشوی لباس را حتی از شستن با ماشین لباسشویی اتوماتیک هم آسان تر کرده است به طوری که فردی از کارکنان خشکشویی آنلاین درب منزل شما حاضر می‌شود و لباسهای شما را تحویل گرفته و سپس لباس‌های شسته و اتو شده را تحویلتان می‌دهد. امروزه این سطح از خدمات خشکشویی در سراسر تهران در دسترس است.

کلام پایانی

لباسها جنس‌های متفاوتی دارند، ماشین‌های لباسشویی انواع متفاوتی دارند، افراد از سلیقه های بویایی و درجه های حساسیت پوستی متفاوتی برخوردار هستند و …

به علت تمام این تفاوتهاست که انواع گوناگونی از مایع‌های لباسشویی در بازار وجود دارند که برخی قدرت پاک کنندگی بسیار زیادی دارند که باید به دفعات کم و برای لباسهای بسیار چرک استفاده شوند و برخی ملایم تر هستند و برای شستشوی لباسهای روزانه کافی و عالی هستند.

بنابراین باید ضمن در نظر گرفتن این تفاوتها، مایع لباسشویی مناسب شرایط خود را خریداری کنیم.

 

 

 

سوالات متداول

معیارهای خوب بودن یک مایع لباسشویی چیست؟

معیار های زیادی در این زمینه وجود دارد که شاید بتوان گفت مهمترین آنها قدرت تمیزکنندگی خوب در عین حفظ سلامت رنگ و بافت و لطافت پارچه است.

محبوبترین برندهای مایع لباسشویی در ایران کدامند؟

پرسیل، سافتلن، کامفورت، امو، دورتو، اکتیو، هوم‌کر، آریل، سپید و تست، برخی از برندهای مطرح بازار مایع لباسشویی ایران هستند.

آیا مایع‌های لباسشویی برای تمام انواع لباس‌ها مناسب هستند؟

معمولا هر برندی، انواع متفاوتی از یک مایع لباسشویی تولید می‌کند که هر کدام مناسب رنگهای متفاوت از پارچه های متفاوت با میزان و نوع آلودگی متفاوت هستند.

منظور از دوستدار محیط زیست بودن یک شوینده چیست؟

یعنی پساب شستشو با آن مایع، حاوی موادی نباشد که موجب آلودگی آب و خاک شود و نیز بسته‌های شوینده از جنسی باشند که به طبیعت برگردند و به اصطلاح زیست‌تخریب‌پذیر باشند.

آیا خرید مایع لباسشویی به صرفه است؟

البته. مایع هم برای دوام لباس و هم دوام ماشین لباسشویی(پودرها ممکن است در لوله های ماشین رسوب کنند) مناسب‌تر هستند و هم حجم کمتری از آنها (در مقایسه با پودر) میزان بیشتری از لباس را تمیز می‌کند. البته این در صورتی است که از شوینده‌های مناسب استفاده کنید.

برچسب ها:

دیدگاه ها


Warning: Use of undefined constant have_comments - assumed 'have_comments' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 2

**ایمیل شما منتشر نخواهد شد**




Notice: Undefined variable: user_ID in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 15
نام و نام خانوادگی:   

پست الکترونیکی:   

آدرس وب سایت:   

  


تمامی حقوق این وب سایت برای خشکشویی آنلاین پاکلین محفوظ می باشد.