نحوه صحیح شستن ملحفه سفید در منزل - خبرنامه خشکشویی آنلاین پاکلین
header

نحوه صحیح شستن ملحفه سفید در منزل - خبرنامه خشکشویی آنلاین پاکلین


نحوه صحیح شستن ملحفه سفید در منزل

2020/04/06    خانه داری    بدون نظر

اگر در شبانه روز حدود ۷ ساعتی که برای خوابیدن توصیه شده را رعایت کنیم، چیزی حدود ۴۹ ساعت از هفته را روی تخت مان به سر می بریم. همین موضوع اهمیت فراوان نظافت ملحفه های تخت را نشان می دهد.بیشتر افراد علاقه فراوانی به داشتن تختی مرتب و تمیز دارند و برای حفظ سلامتی خود مدام ملحفه های تخت را تعویض می کنند چرا که عدم انجام مداوم این کار می تواند خطراتی را برای سلامتی تان به وجود آورد.

ملحفه سفید

شستشوی ملحفه سفید در خانه

ملحفه سفید در مقایسه با ملحفه در رنگ‌های دیگر، چرک، لکه و زردی را به وضوخ نشان می‌دهد. در این صورت به نظر می‌رسد نگهداری از ملحفه سفید سخت‌تر از ملحفه رنگی باشد. در عوض این رنگ ملحفه چرک و سیاه نمی‌شود و بو نمی‌گیرد، چرا که رنگ سفید یک هشداردهنده برای شستشوی ملحفه به شمار می‌آید.

به طور میانگین هر انسانی یک سوم از زندگی خود را در خواب و روی رختخواب سپری می‌کند. در این صورت پوست، تعریق و روغن بدن در تماس مستقیم با ملحفه قرار دارد. در این صورت به نظر شما چه زمانی می‌توانیم ملحفه سفید را بشوییم تا تمیز و درخشان، بدون چرک مردگی باقی بماند؟

در صورتی که در شستشوی ملحفه سفید تردید دارید، به یک خشکشویی آنلاین یا آفلاین مراجعه کنید تا کارشناس خشکشویی شما را در شستشوی ملحفه کمک کند. کارشناسان خشکشویی با توجه به تجربیاتشان در از چرک مردگی، از بین بردن لکه و درخشان کردن ملحفه سفید مهارت‌های لازم را دارند.

ملحفه سفید

چه زمانی ملحفه را بشوییم

بسیاری بر این باورند که برای جلوگیری از چرک مردگی و زرد شدن ملحفه سفید، باید هفته‌ای یک بار آن را بشویید. در صورتی که زمان کافی برای این کار ندارید، آن را دو هفته یک بار بشویید یا به یک خشکشویی قابل اعتماد مراجعه کنید.

توصیه می‌کنیم پس از بهبود از بیماری سرماخوردگی یا هر گونه بیماری ویروسی، حتما ملحفه خود را بشویید. شستشوی به موقع ملحفه ممکن است مانع ایجاد حساس پوستی یا تنفسی گردد. همچنین این کار مانع رشد و تکثیر باکتری روی ملحفه می‌شود.

با این حال بهتر است ملحفه را به صورت جدا بشویید. چرا که ملحفه حجم زیادی از ماشین لباسشویی را اشغال می‌کند و ممکن است نه تنها به درستی شسته نشود، بلکه جلوه‌ای چروک و کهنه به خود بگیرد. از این رو پس از شستشوی ملحفه باید زمانی برای اتو کشیدن آن نیز صرف کنید.

راه کارهای مفید برای شستشوی ملحفه

ملحفه سفید از ملحفه رنگی در معرض لکه و کثیف شدن بیشتری قرار دارد. از این رو به غیر از شستشو باید نکاتی را برای حفظ و تمیز نگه‌داشتن ملحفه سفید رعایت کنید:

ملحفه را در فواصل کوتاهی بشویید. هر چه ملحفه را بیشتر و بهتر بشویید، کمتر کثیف می‌شود.

روی ملحفه سفید غذا نخورید، چرا که لکه غذایی به سختی پاک می‌شود.

با صورت آرایش شده و لوازم آرایش به تخت خواب نروید، چرا که محصولات آرایشی روغنی و رنگی هستند و ممکن است باعث ایجاد لکه شود.

اگر می‌خواهید ملحفه سفید را با دست بشویید، می‌توانید از لیمو ترش استفاده کنید. لیمو ترش یکی از بهترین و قدیمی‌ترین سفیدکننده‌های لباس محسوب می‌شود.

در صورتی که لکه‌‌ای روی ملحفه ایجاد شد، به سرعت آن را پاک کنید تا ثابت باقی نماند.

خشکشویی اینترنتی یک روش ساده برای شستشوی ملحفه سفید است که کیفیت ملحفه شما حفظ خواهد شد.
۴ نکته برای شستشوی ملحفه سفید

پیش از شستشوی ملحفه سفید، برچسب راهنمای آن را مطالعه کنید. این برچسب کمک می‌کند تا دمای مناسب ملحفه را بشناسید تا بافت پارچه سالم باقی بماند.

پیش از شستشوی ملحفه سفید، حتما لکه روی آن را با روش‌های مناسب پاک کنید. در غیر این صورت لکه روی ملحفه ثابت باقی می‌ماند.

اگر در پاک کردن لکه ملحفه سفید تردید دارید، یا اطلاعی ندارید، حتما ملحفه را به یک خشکشویی مطمئن بسپارید.

در صورتی که بافت پارچه ملحفه سفید آسیب نبیند، می‌توانید از سفیدکننده استفاده کنید.
پاک کردن لکه زرد از روی ملحفه سفید

یکی از مشکلات ملحفه سفید، ایجاد لکه زرد روی آن است. در بسیاری از مواقع تشخیص علت لکه زرد دشوار است. بنابراین پس از آنکه لکه زرد را روی ملحفه مشاهده کردید، برای پاک کردن آن اقدامات لازم را انجام دهید تا ملحفه پاک و درخشان باقی بماند.

در صورتی که ماده سفیدکننده به ملحفه آسیب نمی‌رساند، می‌توانید از مقداری سفیدکننده استفاده کنید. برای اطمینان از این کار، کافیست مقداری ماده سفیدکننده به گوشه ملحفه بزنید، در صورتی که ملحفه سالم باقی ماند، می‌توانید لکه زرد را با سفیدکننده پاک کنید.

با این حال در صورتی که به ماده شوینده سفیدکننده حساسیت دارید، می‌توانید از سرکه سفید یا جوش شیرین در شستشوی ملحفه سفید بهره‌مند شوید. جوش شیرین و سرکه سفید، نه تنها ملحفه را تمیز و سفید می‌کند، بلکه حساسیت کمتری نسبت به شوینده‌های شیمیایی ایجاد می‌کند.

سپس از شستشوی ملحفه سفید، آن را مقابل نور مستقیم خورشید آویزان کنید. در این صورت نه تنها ملحفه به سرعت خشک می‌شود، بلکه نورخورشید باعث از بین رفتن میکروب‌ و آلودگی روی ملحفه می‌شود.

برچسب ها:

دیدگاه ها


Warning: Use of undefined constant have_comments - assumed 'have_comments' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 2

**ایمیل شما منتشر نخواهد شد**




Notice: Undefined variable: user_ID in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 15
نام و نام خانوادگی:   

پست الکترونیکی:   

آدرس وب سایت:   

  


تمامی حقوق این وب سایت برای خشکشویی آنلاین پاکلین محفوظ می باشد.