نحوه نگهداری از کاپشن - خبرنامه خشکشویی آنلاین پاکلین
header

نحوه نگهداری از کاپشن - خبرنامه خشکشویی آنلاین پاکلین


نحوه نگهداری از کاپشن

2019/12/29    ترفندها    بدون نظر

نحوه نگهداری از کاپشن : شاید فکر می‌کنیم کاپشن به طور مستقیم با بدنمان در تماس نیست. اما حتی اگر اینطور باشد، به هر حال کاپشن در طول روز با آلودگی‌های زیادی دیگری سر و کار دارد؛ مثل دود و دم خودروها، لکه خوراکی‌ها و ده‌ها نوع آلودگی دیگر. حقیقت جالب: در همین فصل زمستان که موقع پوشیدن کاپشن است، آلودگی هوا چند برابر هم می‌شود. پس می‌توانید تصور کنید که چه ذرات بدبو و آلوده‌‌ای روی کاپشن زمستانی هستند.

شستن کاپشن به طور منظم فقط به حفظ پاکیزگی مربوط نمی‌شود. در مراتب بالاتر، نگهداری مناسب از لباس‌ها به حفظ پایداری محیط زیست هم کمک می‌کند. به این صورت که شما با نگهداری لباس‌های خود به مصرف کمتر منابع برای تولید لباس‌های جدید کمک خواهید کرد. اگر به درستی از کاپشن مراقبت نشود، پف زیبای آن از بین می‌رود و حتی ممکن است ویژگی گرمازایی خود را از دست بدهد. شستن کاپشن‌ پشمی و رسیدگی به آن هم برای حفط دوام الیافش بسیار مهم است. وقتی که سرما، باران و برف را هم به این ترکیب اضافه کنیم، می‌بینیم که همه انواع کاپشن‌های زمستانی با گذشت زمان، حالتی چرک و کهنه به خود می‌گیرند. نگهداری از کاپشن‌های زمستانی، دوام و طول عمر مفید آنها را افزایش خواهد داد. ‌

به هر حال خبر خوب این که شستن کاپشن پفی به صورت هفتگی لازم نیست و در خیلی از موارد لزوماً نباید لباس را به خشکشویی ببرید مگر در مواردی که در ادامه توضیح خواهیم داد. شستشوی کاپشن فقط یک یا دو بار در سال لازم است. همیشه به یاد داشته باشید که کاپشن خود را در انتهای فصل سرما و پیش از اینکه آن را برای مدت طولانی کنار بگذارید، بشویید. موقع شستشوی کاپشن به آستین‌ها، مچی‌ها و یقه خیلی دقت کنید. حتی می‌توانید برای دقت و احتیاط بیشتر، بین دفعاتی که کاپشن را به طور کلی می‌شویید، با استفاده از اتوی بخاردهنده و اسپری‌های مخصوص این نقاط را بدون نیاز به شستشوی کلی تمیز کنید. به عبارت دیگر، شستشوی کاپشن زمستانی خیلی راحت‌تر از آن است که تصور می‌کنید.

وقتی پای نگهداری از کاپشن‌های پر در میان باشد، شاید از خودتان پرسیده باشید که با اینها باید چه کار کنم؟ به هر حال ظاهرشان که تمیز است، لکه خاصی هم که رویشان ایجاد نشده و جنس آن هم که خیلی با دوام است، اینطور نیست؟

البته که حرف شما درست است. اکثر کاپشن‌های پر از جنس نایلون بادوام تهیه شده‌اند و همین امر باعث می‌شود ضدآب و بسیار عایق باشند. با این حال، چیزی که ممکن است از قلم انداخت باشید این است که با گذشت زمان و اگر به خوبی از این لباس‌ها مراقبت نکنیم، حتی متریال بادوام هم کیفیت خود را از دست می‌دهند. پس لطفاً به کاپشن پر خود که معمولاً ارزان‌قیمت هم نیست به چشم یک سرمایه‌گذاری بلندمدت نگاه کنید. اگر به خوبی از آنها مراقبت نکنید، حتی یک کاپشن پر بسیار گران‌قیمت و باکیفیت هم به راحتی از بین خواهد رفت.

نحوه نگهداری از کاپشن

از روز اول مراقب کاپشنتان باشید

اولین قدم در احیای وضعیت لباس‌هایتان، شستن آنهاست. با گذشت زمان، کاپشن شما به طور عادی کثیف می‌شود و روی آن گرد و غبار و دوده می‌نشیند. این حالت ابتدا در همان لایه رویی کاپشن باقی می‌ماند اما رفته رفته به لایه‌های زیرین نفوذ خواهد کرد. به علاوه، لکه‌هایی مثل سس گوجه‌فرنگی، قهوه یا روغن باعث گرفتگی منافذ کاپشن شما می‌شوند؛ البته که درباره درمان آکنه حرف نمی‌زنیم! وقتی منافذ متریال کاپشن‌ها بسته می‌شوند، قابلیت تنفس و ضدآب بودن آن آسیب می‌بیند.

‌ وقتی کاشپن پر کلاه‌دارتان به تمیز کردن نیاز دارد، بسیار مهم است که آن را نزد یک خشکشویی معتبر ببرید و آن را با ماشین لباس‌شویی خانگی نشویید. به طور کلی شستن کاپشن پر با ماشین لباس‌شویی ایرادی ندارد، اما باید روال دقیق و کاملی را برای این کار دنبال کنید که معمولاً در حوصله بیشتر افراد نیست. اما توجه داشته باشید در خیلی از موارد، شستن کاپشن پر حتی باعث از بین رفتن گارانتی آن خواهد شد. اگر لبه‌های کلاه کاپشن پر شما دارای خز جداشونده بود، پیش از اینکه آن را به خشکشویی ببرید، کلاه را از کاپشن جدا کنید. اگر لکه جزئی و کوچکی روی کاپشن پر ایجاد شده، می‌توانید با یک شوینده ملایم عاری از سفید کننده و آب آن را به صورت موضعی پاک کنید. البته همچنان درباره کاپشن‌های گران‌قیمت حرف نمی‌زنیم. چون حتی خشکشویی کاپشن پر باید با دقت تمام انجام شود تا به آن آسیبی نرسد. یک خشکشویی معتبر با شهرت و تجربه قوی پیدا کنید و کاپشن و کلاه خز آن را جداگانه به خشکشویی بسپارید.

خشکشویی و کاپشن

البته که خشکشویی همه انواع کاپشن پر به طور صد درصدی الزامی نیست، اما این کار باعث صرفه‌جویی قابل توجه در زمان و کمتر شدن نگرانی شما می‌شود. شستن کاپشن پر با ماشین لباسشویی در خانه روندی بسیار زمان‌بر و دقیق است. برای این کار اغلب باید چندین بار دستگاه‌خشک‌کن را روشن کنید و روند تمیز کردن خز کاپشن هم داستان دیگری دارد. اصلی‌ترین‌دلیلی که به خاطر آن توصیه می‌کنیم کاپشن پر خود را به یک خشکشویی حرفه‌ای بسپارید این است که با این کار از لباس گران‌قیمت خود به خوبی محافظت خواهید کرد. شستن کاپشن با ماشین لباسشویی آن هم از نوع کاپشن‌های گران‌قیمت انتخاب هوشمندانه‌ای نیست. به راحتی انتخاب بین گزینه‌های متنوع موجود در اپلیکیشن خشکشویی می‌توانید انواع کاپشن‌های زمستانی خود را به خشکشویی‌های معتبر بسپارید و مطمئن باشید که به خوبی از آنها مراقبت می‌شود. با استفاده از خدمات خشکشویی آنلاین، سپردن کاپشن پر زمستانی‌تان به خشکشویی اصلاً کار سختی نخواهد بود.

نحوه شستن کاپشن پشمی

برای یک شگفتی بزرگ آماده باشید: شما در حقیقت می‌توانید کاپشن پشمی خود را در ماشین لباس‌شویی بشویید. اما خب این خبر خوب، شرایطی هم دارد. شستن کاپشن پشمی مراحلی شبیه به شستن پلیور پشمی دارد. ابتدا هر لکه موجود روی آن را با استفاده مواد لکه‌بر مرغوب مخصوص الیاف پشمی از بین ببرید. سپس کاپشن رو پشت و رو کنید و آن را داخل یک کیسه مخصوص لباس‌شویی بیاندازید. حالا برنامه مخصوص لباس‌هاش پشمی، ظریف یا برنامه شستشو با دست را انتخاب کرده و کاپشن را با آب سرد بشویید. حتماً توجه داشته باشید که کاپشن را با ماده شوینده مخصوص الیاف پشمی یا کشمیر بشویید. در نهایت، کاپشن را به صورت صاف و افقی جایی پهن کنید تا خشک شود و مواظب باشید که در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد (چون آفتاب باعث آب رفتن الیاف پشمی می‌شود). پس از اینکه کاپشن خشک شد، بخش‌های گلوله‌گلوله شده را به آرامی جدا کنید تا ظاهر کاپشن شما مثل روز اولش نو و آراسته شود.

نحوه شستن کاپشن پفی

طریقه شستن کاپشن پفی خیلی شبیه به کاپشن پشمی شروع می‌شود. هر لکه موجود را قبل از شستشو از بین ببرید، سپس کاپشن را پشت و رو کنید و آن را در کیسه مخصوص لباس‌شویی بیاندازید و بعد برنامه مخصوص لباس‌های ظریف را انتخاب کرده و کاپشن را با آب گرم یا سرد بشویید. حتماً پیش از شستشو، بخش‌های جداشونده کاپشن، مثل کلاه و خز را جدا کنید و باز هم از ماده شوینده مناسب برای الیاف پشمی استفاده کنید. در ادامه باید کاپشن پفی خود را در ماشین خشک‌کن بیاندازید. ماشین را در حالت آهسته و با دمای کم روشن کنید و روند خشک کردن کاپشن را تا جایی تکرار کنید که کاملاً خشک و بدون رطوبت شود. باقی ماندن رطوبت زمینه‌ساز ایجاد انواع قارچ‌ها خواهد شد. نکته مهمی که وجود دارد این است که در میانه روند کار ماشین خشک‌کن، شما باید هر از گاهی آن را متوقف کرده و کاپشن را بیرون بیاورید و آن را خوب بتکانید تا مواد داخل کاپشن به درستی دوباره پخش شوند. در صورت لزوم با دست هم می‌توانید این مواد را پخش کنید. کسی هست که از یک کاپشن پفی گلوله‌گلوله شده خوشش بیاید؟ قطعاً خیر.

نحوه شستن کاپشن خز مصنوعی

ریختن کمی مواد غذایی روی کاپشن خز مصنوعی به معنای پایان عمر آن نیست. برای اینکه کاپشنتان مثل روز اولش شود، توصیه می‌کنیم که ابتدا لکه‌های آن را با استفاده از محلول‌های لکه‌بر مناسب برای جنس لباستان از بین ببرید و بعد کاپشن را با دست در آب سرد خیس کنید و به عنوان شوینده هم از مواد شوینده مناسب برای الیاف پشمی استفاده کنید. پس از اینکه کاپشن را به خوبی با دست به مخلوط کف آغشته کردید، اجازه دهید تا ۳۰ دقیقه خیس بخورد و بعد آن را با آب سرد آبکشی کنید. پیش از اینکه به مرحله بعد بروید، کف را به خوبی با آبکشی از تمام کاپشن خارج کنید. در صورت عدم انجام این کار، کاپشن پس از خشک شدن، حالت زبری پیدا خواهد کرد.

برای خشک کردن کاپشن خز مصنوعی، آن را افقی پهن یا عمودی آویزان کنید. هرگز و هرگز کاپشن خز مصنوعی را در ماشین خشک‌کن نیاندازید. برای باز کردن گره‌های ایجاد شده در خز، می‌‎توانید از یک شانه دندانه‌دار استفاده کنید و مانند همه انواع دیگر کاپشن، بخار دادن آن برای باز شدن چروک‌ها مجاز است.

نحوه شستن کاپشن چرم مصنوعی

در این مورد، موضوع فقط هزینه‌بر بودن خشکشویی کاپشن چرم نیست؛ اگر کاپشن شما از چرم مصنوعی غیرحیوانی تولید شده باشد، مواد شیمیایی به کار رفته در روند خشکشویی می‌توانند به آن آسیب برسانند. البته خوشبختانه بیشتر چرم‌های مصنوعی را می‌توان به راحتی تمیز کرد. فقط کافیست لباس را پشت و رو کنید و آن را داخل کیسه مخصوص ماشین لباس‌شویی انداخته و آن را با ماشین لباس‌شویی بشویید. حواستان باشد که درجه حرارت آب ماشین لباس‌شویی روی سرد تنظیم شده باشد و از برنامه مخصوص لباس‌های ظریف استفاده کرده باشید. ماشین خشک‌کن و کاپشن چرم مصنوعی دشمنان سرسختی هستن. بهتر است کاپشن خود را افقی پهن یا عمودی آویزان کنید.

نحوه شستن کاپشن ضد آب

از آنجا که یک لایه مواد ضدآب روی این کاپشن‌ها به کار رفته، بسیار مهم است که از شوینده‌های ملایم برای شستشوی این لباس‌ها استفاده کنید تا لایه ضدآب آنها از بین نرود. همیشه این کاپشن‌ها را با آب سرد بشویید و همیشه اجازه دهید به خودی خود در هوای آزاد خشک شوند. ماشین خشک‌کن باعث آسیب دیدن کاپشن‌های ضدآب خواهند شد و در واقع عملکرد منحصر به فرد آنها را از بین می‌برند.

نحوه شستن کاپشن وینیل

بین همه انواع کاپشن‌های زمستانی، کاپشن‌هایی که از جنس وینیل هستند راحت‌تر از بقیه تمیز می‌شوند. اگر لکه‌ای روی آنها ایجاد شود، معمولاً فقط با یک دستمال نم‌دار پاک می‌شود. این کاپشن‌ها را می‌توان در ماشین لباس‌شویی و با برنامه‌ای که چرخش آهسته‌ای داشته باشد و با آب سرد یا گرم شست. همیشه اجازه دهید این کاپشن‌ها در هوای آزاد به خودی خود خشک شوند. استفاده از ماشین خشک‌کن مساوی خواهد بود با ذوب شدن ماده تشکیل دهنده کاپشن.

نحوه شستن کاپشن چرم طبیعی

مزیت کاپشن‌های چرم طبیعی این است که سالیان سال برای شما کار خواهند کرد و عمر مفید زیادی دارد. با این حال برای اینکه چرم طبیعی حالت نرمی خود را حفظ کند، باید به خوبی از آن مراقبت کنید. درست شبیه به کاپشن‌های وینیل، لکه‌ها از روی کاپشن چرم هم به راحتی و با استفاده از یک دستمال خیس پاک می‌شوند. برای شستن کاپشن چرم اما باید همیشه به برچسب موجود روی آن مراجعه کنید تا بدانید جنس لایه داخلی آن از چه چیزی است. بهترین روش برای شستن کاپشن چرم، شستن با دست است.

نحوه شستن کاپشن پر ‌

نحوه شستن کاپشن پر به مواد سازنده آن بستگی دارد. بنابراین پیش از اقدام به شستشو، چک کنید که سایر مواد سازنده کاپشن پر شما چیست.

سهل‌انگاری در این موضوع و نادیده گرفتن متریال کاپشن می‌تواند باعث آسیب دیدن آن حین شستشو شود. خوشبخاته اکثر انواع کاپشن‌های پر را می‌توان با ماشین لباس‌شویی شست. اما بعضی از انواع بسیار ظریف آن را برای شستشو باید حتماً به خشکشویی‌های حرفه‌ای سپرد.

وقتی قصد شستن کاشپن پر خود را دارید، هرگز از شوینده‌های قوی با بوی شدید یا موادی که حاوی سفید‌کننده هستند استفاده نکنید. استفاده از این مواد بر عملکرد کاپشن تاثیرات منفی خواهد داشت. ‌‌ ‌‌

تکنیک‌های شستشوی کاپشن پر با ماشین لباس‌شویی

ظاهر زیبا و جذاب و پف‌دار کاپشن‌های پر فقط به خاطر پرهای موجود در آن نیست. هوا هم بین آنها وجود دارد. بنابراین، وقتی کاپشن پر را داخل ماشین لباس‌شویی می‌اندازید آن را با دست کمی به پایین فشار دهید تا حین شستشو روی آب شناور نشود. کاپشن پر را با آب گرم و با برنامه مخصوص شستشوی الیاف پشمی بشویید. اما هرگز از آب داغ استفاده نکنید. حرارت می‌تواند باعث ذوب شدن درزهای لایه بیرونی کاپشن شود.

موقع خشک کردن، حرارت مناسب لباس‌های ظریف را انتخاب کنید و چند توپ تنیس را هم داخل ماشین بیاندازید. این توپ‌ها به پخش مجدد پرهای داخل کاپشن به صورت یکنواخت کمک می‌کنند. پس از اینکه روند خشک‌کردن به نیمه رسید، کاپشن را بیرون بیاورید و توده‌های هوای اضافی و توده‌های انباشته شده پر را با دست پخش کنید. کاپشن را دوباره داخل خشک‌کن بیاندازید و وقتی چرخه آن کامل شد، کاپشن را پشت و رو کرده و آن را جایی قرار دهید که تهویه هوای مناسبی دارد. کاپشن پر را در محیط کوجک و سربسته شبیه به کمد خشک نکنید. این کار باعث بو گرفتن کاپشن خواهد شد.

این کاپشن‌ها را همیشه باید به خشکشویی ببرید

خب البته همه کاپشن‌هایی که دارید را نمی‌توان در خانه با دست یا ماشین لباس‌شویی شست. ویسکوز نوع دیگری از پارچه است که فقط باید آن را به خشکشویی سپرد. ویسکوز نوعی از ریون است که شستن آن باعث آب رفتن شدید خواهد شد. حتی اگر روی کاپشنتان که از جنس ویسکوز تهیه شده، نوشته‌اند مناسب برای شستشوی با ماشین لباس‌شویی یا شستشوی دستی، شما این گزینه‌ها را انتخاب نکنید. آب رفتن، کش آمدن و از ریخت افتادن پارچه از جنس ویسکوز قابل برگشت نیست.

در نهایت، باید دقت کنید که ظریف‌ترین کاپشن‌ها را باید به خشکشویی‌های معتبر سپرد. مثلاً ما توصیه نمی‌کنیم کاپشن‌های اسپرت که بعضی از آنها اپل هم دارند را در خانه بشویید.‏

نگهداری از کاپشن زمستانی

نحوه آویزان کردن و نگهداری از کاپشن

با به پایان رسیدن فصل سرما، همیشه به خاطر داشته باشید که قبل از کنار گذاشتن کاپشن‌ها، آنها را شسته باشید. اینکه کاپشن را نشویید و آن را برای چندین فصل پشت سر هم در کمد نگه دارید، قطعاً از عمر مفید آن کم خواهد کرد. به برچسب مخصوص شستشوی لباس دقت کنید.
در صورت امکان، خز کاپشن را جدا کرده و آن را به صورت عمودی آویزان کنید تا رشته‌های الیاف آن فضای کافی برای حرکت داشته باشند.
از خاک گرفتن کاپشن جلوگیری کنید.
اجازه دهید تا کاپشن آزادانه روی یک چوب لباسی بزرگ آویزان باشد.
برای کسب بهترین نتیجه، کاپشن را در محیطی تاریک و بدون رطوبت آویزان کنید.
برای حفاظت از کاپشن، از یک کاور مخصوص لباس که قابلیت تنفس هم دارد استفاده کنید. ‌
هرگز لباس‌های زیادی را در کنار هم آویزان نکنید. این کار باعث وارد آمدن فشار به کاپشن‌های پر و پفی و از ریخت افتادن آنها می‌شود.

در نهایت، توجه داشته باشید که کسی مثل متخصصان حاضر در خشکشویی‌ها نمی‌تواند درباره شستشوی لباس‌های مختلف به شما کمک کند. البته استفاده از خدمات خشکشویی اینترنتی به شما امکان می‌دهد تا به راحتی به مجموعه‌ای از اطلاعات دقیق و کاربردی درباره شستشوی انواع لباس‌ها دسترسی داشته باشید. حالا که فصل سرما تمام شده، برای مراقبت از لباس و حفظ دوام آنها، سفارش خشکشویی کاپشن‌های خود را به خدمات خشکشویی اینترنتی پاکلین بسپارید و آنها را از همین حالا برای فصل آینده آماده کنید.

برچسب ها:

دیدگاه ها


Warning: Use of undefined constant have_comments - assumed 'have_comments' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 2

**ایمیل شما منتشر نخواهد شد**




Notice: Undefined variable: user_ID in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 15
نام و نام خانوادگی:   

پست الکترونیکی:   

آدرس وب سایت:   

  


تمامی حقوق این وب سایت برای خشکشویی آنلاین پاکلین محفوظ می باشد.