۵ روش سریع پاک کردن لکه قهوه از روی لباس | پاکلین
header

۵ روش سریع پاک کردن لکه قهوه از روی لباس | پاکلین


نحوه پاک کردن لکه قهوه از روی لباس

2018/07/23    لکه بری    یک نظر نحوه پاک کردن لکه قهوه از روی لباس

همه ما در روز چندین بار از نوشیدنی‌های گرم مثل قهوه استفاده می‌کنیم. این نوشیدنی‌ها حاوی موادی مثل تنین Tannin هستند که در تماس با مواد دیگر به آن‌ها رنگ می‌دهند و لباس‌ها، ظروف و حتی دندان‌ها را هم لک می‌کنند. لکه  قهوه از انواع لکه‌های سخت پاک شونده است که برای پاک کردن آن به پاک کننده‌های قوی و با خاصیت اسیدی نیاز دارید. لکه بری لباس به طور کلی نیاز به دقت و توجه زیادی دارد و قبل از هر کاری باید روش‌های صحیح پاک کردن هر نوع لکه را بدانید تا بهتر و موثرتر این کار را انجام دهید. در این مقاله روش‌های موثر برای پاک کردن لکه  قهوه از روی لباس را بیان خواهیم نمود.

دستمال کاغذی را با آب سرد خیس کنید:

یک دستمال کاغذی  یا پارچه پنبه‌ای را با آب سرد خیس کنید و تا جایی که می‌توانید روی لباس فشار دهید تا مواد رنگی قهوه را به خود جذب کند. فراموش نکنید که کشیدن پارچه روی لکه می‌تواند باعث گسترش لکه شود. اگر لکه تازه است حتما از آب سرد استفاده کنید تا از تثبیت لکه جلوگیری شود.

لباس را زیر آب سرد بگیرید:

لباس را پشت و رو کنید و از قسمت داخل لباس (پشت لکه) آب سرد را روی آن بریزید تا قهوه از الیاف لباس شسته شود چون ریختن آب از قسمت جلوی لکه می‌تواند آن را گسترده‌تر کند. پس از این کار، آب اضافی لباس را بگیرید.

از مایع ظرفشویی استفاده کنید:

مایه ظرفشویی و کف حاصل از آن ساختار لکه قهوه را شل می‌کند و پاک کردن آن را ساده‌تر می‌کند. برای این کار می‌توانید از شامپو هم استفاده کنید اما قبل از آن مطمئن شوید شامپو حاوی رنگ، عطر یا نرم کننده نباشد.

لباس را با سرکه آبکشی کنید:

وقتی لباس کف آلود شد برای آبکشی آن از سرکه استفاده کنید چون لکه قهوه اسیدی است و سرکه هم خاصیت اسیدی دارد و از آب خالی موثرتر است.

چند بار این کار را تکرار کنید:

اگر لکه با یک بار شستن پاک نشد می‌توانید تا چندین بار هم این مراحل را تکرار کنید، ابتدا لکه را با مایع ظرفشویی بشویید سپس با سرکه آبکشی کنید. اگر این روش جواب نداد بهتر است از روش‌هایی که در ادامه این مقاله آمده است استفاده کنید.

از مواد لکه بر استفاده کنید:

مواد لکه بر متنوعی در بازار موجود هستند که موثر و قوی هستند اما قیمت بالایی دارند پس اگر لباس شما ارزشش را دارد می‌توانید از یک لکه بر مناسب استفاده کنید.

از آبلیمو استفاده کنید:

ابتدا کمی آبلیمو را قسمت داخلی لباس تست کنید، اگر رنگ لباس زرد نشد آبلیمو را روی لکه قهوه بریزید و صبر کنید اثر کند سپس آن را آبکشی کنید. اگر قهوه شما حاوی شکر بوده است ابتدا لکه را آبکشی کرده سپس آبلیمو بریزید چون شکر موجود در آن با آبلیمو واکنش می‌دهد و لکه جدیدی به وجود می‌آورد.

از جوش شیرین استفاده کنید:

جوش شیرین یک لکه بر قوی و بدون ضرر است که برای همه انواع لکه کاربرد دارد. ابتدا لکه را خیس کنید و سپس روی آن جوش شیرین بپاشید و با دست بمالید. اما می‌توانید یک تکه پارچه خیس را به جوش شیرین آغشته کنید و روی لباس بمالید.

از سفیده تخم مرغ استفاده کنید:

سفید تخم مرغ را بزنید و با کمی آب گرم مخلوط کنید و با اسفنج روی محل لکه بمالید و آبکشی کنید.

لباس را کاملا آبکشی کنید و بشویید:

پس از این که روش‌های مختلف را برای از بین بردن لکه قهوه امتحان کردید و نتیجه گرفتید لباس را آبکشی کرده سپس با روش معمول بشویید.

لباس را زیر نور آفتاب قرار دهید:

اگر لکه ساده و کوچک باشد کافی است لباس را خیس کنید و زیر نور آفتاب قرار دهید. بیشتر لکه‌های قهوه با دو سه روز قرار کرفتن در زیر نور خورشید از بین می‌روند و لباس مانند روز اول خود می‌شود.

برچسب ها:

دیدگاه ها


Warning: Use of undefined constant have_comments - assumed 'have_comments' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 2
  1. پدرام گفت:

    بسیار اطلاعات مفیدی بود🙏🏼


**ایمیل شما منتشر نخواهد شد**




Notice: Undefined variable: user_ID in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 15
نام و نام خانوادگی:   

پست الکترونیکی:   

آدرس وب سایت:   

  


تمامی حقوق این وب سایت برای خشکشویی آنلاین پاکلین محفوظ می باشد.