۶ نکته مهم برای نگهداری و شستن لباس شنا و مایو | پاکلین
header

۶ نکته مهم برای نگهداری و شستن لباس شنا و مایو | پاکلین


نکاتی برای شستشو و نگهداری لباس شنای شما

2019/06/09    ترفندها    بدون نظر مایو

حال و هوای تابستان  هرروز به ما  نزدیک تر میشود  و به همراهش فکر آب تنی کردن و شنا  هم در ذهن  پررنگ میشود.  درهر سن و شرایطی برای در  کنارآب از تابستان لذت بردن  داشتن یک دست لباس شنای  مناسب از نظر جنس رنگ اندازه  بسیاراهمیت دارد. علاوه بر دقت در انتخاب مایوی مناسب رعایت نکات نگهداری و بهداشت آن از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا لباس شنایی که پس از هر بار استفاده به خوبی تمیز نشود، در استفاده های بعدی ممکن است حاوی باکتری هایی باشد که به پوست منتقل شود و در طولانی مدت منجر به عوارض  جبران ناپذیرش شود و لذت شنا کردن را برای مدت طولانی از شما بگیرد.

پس پیشنهاد پاکلین به شما این است که نکات زیر را جهت بالابردن کارایی و دوام لباس شنای خود برای مدت زمان طولاتی تر و از همه مهم تر رعایت بهداشت شخصی و حفظ سلامت خود در نظر بگیرید.

  1. اگر در استخر شنا میکنید حتما پس از شنا لباس شنای خود را با آب بدون کلر بشویید تا ردی از  کلر آب استخر روی لباستان نماند. کلر موجود در آب استخرها نیز بیشتر از نمک دریا لباس شنا را سخت و خشک کرده و در صورت شسته نشدن، الیاف مایو به تدریج پوسیده شده و رنگ آن از حالت اولیه خارج می شود.
  2. یادتان باشد حتی اگر در آب نرفتید و فقط آفتاب گرفتید بازهم آن را پس از استفاده شستشو دهید. کرم های ضد آفتاب و روغن های برنزه کننده حاوی موادی هستند که به تارو پود پارچه آسیب وارد کرده و باعث خراب شدن مایو می شوند. همچنین میزان SPF موجود در کرم های ضدآفتاب برای لباس شنا بسیار مضر می باشد. لوسیون های بدن هم به علت داشتن فرمولاسیون های شیمیایی در طولانی مدت موجب ایجاد لکه های زرد بر روی مایو می شوند.
  3. هیچوقت برای شستشوی مایوها از ماشین لباسشویی استفاده نکنید و آنها را با دست و آب ولرم رو به سرد شستشو دهید. شستشوی طولانی مدت و با سرعت زیاد در ماشین لباسشویی الیاف مایو را سست می کند و باعث پوسیدگی و تغییرسایز مایو می شود.همچنین پیشنهاد میشود که برای شستشو از مواد شوینده بدون آنزیم و مخصوص پارچه های ظریف حاوی اسپندکس استفاده کنید.
  4.  مایوی خیس را برای مدت زمان طولانی در کیف یا کیسه بسته قرار ندهید و بلافاصله پس از رسیدن به منزل با رعایت موارد ذکر شده آن را بشویید.  پس از شستشو با دست هرگز برای آبگیری، مایو را در خشک کن قرار ندهید زیرا گرما میزان کشش اسپندکس را کاهش می دهد. به خاطر همین مسئله است که شما نباید مایوی مورد علاقه خود را در جکوزی بپوشید.
  5. برای خشک شدن مایو بهتر است آن را به یک چوب لباسی مناسب آویزان کنید.همچنین از خشک کردن مایو زیر نور مستقیم خورشید و یا حتی قرار دادن بر روی منابع حرارتی به شدت خودداری کنید و حتما آن را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود.اصلا مایوی خود را روی یک میله فلزی پهن نکنید چراکه روی مایو جا انداخته و حتی ممکن است علامت زنگ زدگی بر روی آن ایجاد کند که در این صورت به هیچ عنوان پاک نخواهد شد.
  6. در مدت زمانی که مایو به تن دارید از خوابیدن بر روی سطوح خشن مانند سکوهای کنار استخر یا صندلی های چوبی خودداری کنید و قبل از نشستن یا درازکشیدن حتما با یک حوله تمیز سطح مورد نظر را بپوشانید.

خشکشویی

برچسب ها:

دیدگاه ها


Warning: Use of undefined constant have_comments - assumed 'have_comments' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 2

**ایمیل شما منتشر نخواهد شد**




Notice: Undefined variable: user_ID in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 15
نام و نام خانوادگی:   

پست الکترونیکی:   

آدرس وب سایت:   

  


تمامی حقوق این وب سایت برای خشکشویی آنلاین پاکلین محفوظ می باشد.