نکات تابستانی مخصوص لباس های زمستانی - خبرنامه خشکشویی آنلاین پاکلین
header

نکات تابستانی مخصوص لباس های زمستانی - خبرنامه خشکشویی آنلاین پاکلین


نکات تابستانی مخصوص لباس های زمستانی

2019/06/09    ترفندها , خانه داری    بدون نظر لباس زمستانی

دیگه دوره زمستون سراومده و هوای تابستونی به سرعت داره از هوای بهاری هم سبقت میگیره و دیگه باید با لباس های زمستونی  برای چندین ماه خداحافظی کرد . همونطور که میدونیم لباس های زمستونی در مقایسه با لباس های تابستونی ,الیاف حساس تری دارند و نیاز به مراقبت های بیشتری در زمینه شستشو ,خشک کردن و نگهداری دارند . اگر نکات اصولی این کار را ندانید سال آینده با لباس هایی چروکیده و از ریخت افتاده روبرو خواهید شد…

۱.لباس های زمستانی را پیش از جمع کردن، حتما بشویید و تمیز و خشک کنید. لباس های سنگین تر مانند  پالتو

پشن را به خشک شویی بسپارید و لباس های سبک تری مانند سویی شرت,هودی یا پلیور را در خانه تاحدامکان با دست بشویید و خشک و در صورت نیاز با دقت اتو کنید. شستن لباس ها پیش از جمع آوری باعث می شود هم لکه ای روی آنها باقی نماند و هم حشرات ریزی که از محیط جذب لباس هایتان شده اند با انبار کردن آنها به مدت چند ماه، فرصت رشد و تکثیر و از بین بردن لباس هایتان را نداشته باشند. اگر لباس های زمستانی، کاملا تمیز و خشک باشند و در محل خشک، خنک و تمیزی هم نگهداری شوند، حشراتی مانند بید به سراغ آنها نمی روند و مجبور به استفاده از نفتالین و بدبو کردن لباس های خود نمی شوید .

۲.اگر کمد دیواری بزرگ  دارید، لباس های زمستانی بزرگ و بلند را به چوب لباسی بزنید و کاورهای پلاستیکی ضخیمی روی آنها بکشید و از چوب لباسی کمد آویزانشان کنید تا رنگ و روی لباس ها حفظ شود و لک نشوند.

۳.اگر فضای کافی برای آویزان کردن لباس ها ندارید، آنها را به صورت جداگانه در کاورهای پلاستیکی نازک قرار دهید و در چمدان پهنشان کنید.پیش از استفاده از کاورهای پلاستیکی یا پارچه ای یا چمدان های بزرگی که چند ماه خالی بوده اند، حتما از تمیز بودن آنها و وجود نداشتن هرگونه حشره مطمئن شوید.

۴..هنگام جمع آوری لباس های زمستانی، آنها را دسته بندی کنید. مثلا پلیورها را در یک قسمت، شلوارها را در یک قسمت، کت ها را در یک قسمت و پالتوها را هم در قسمت دیگری بگذارید تا دسترسی به آنها در زمستان آینده برایتان راحت تر باشد .بهتراست روی چمدان لباس ها برچسب بزنید و روی برچسب ها، فهرست لباس هایی که داخل چمدان قرار دارند، بنویسید. این کار باعث آسان شدن دسترسی به لباس های مورد نظر در صورت سرد بودن هوای بهار می شود.

۵.هرگز شال، کلاه یا دستکش را پیش از شست وشو کنار لباس های دیگر قرار ندهید. از آنجا که آلودگی های محیطی سطح این لباس ها و درصد نفوذ میکروب به آنها بسیار زیاد و توجه به پاکیزه بودن آنها بسیار کم است، همین لباس های ریز می توانند باعث آلوده شدن یا حشره زدن سایر لباس های زمستانی تان شوند.

۶.بهتر است خز کت یا پالتوها را در صورت امکان و پیش از جمع کردن آنها، خوب سشوار بکشید تا فشار ناشی از شست وشو باعث بدشکل شدن  آنها نشود .همچنین این کار از پرز دادن بیش از حدآنها به سایرلباس ها جلوگیری میکند.

۷.کت های چرم را پس از شست وشو با واکس های مخصوص لباس های چرم، خوب چرب و براق کنید و بعد آنها را در کاورهای پارچه ای قرار دهید. حتما جایی برای آویزان کردن کت های چرم در کمد لباس هایتان باز کنید. در غیر این صورت و با قرار دادن آنها در چمدان یا لابه لای سایرلباس ها  سال آینده با ظاهرچروکیده و از فرم افتاده آنها روبه رو خواهید شد.

۸.کفش های زمستانی، یعنی بوت ها و نیم بوت ها را پیش از کنار گذاشتن،هم داخل و هم خارجشان راحتمابشویید.سپس  آنها را برای خشک شدن حتما در هوای آزاد قرار دهید تا بوی بد نگیرند  و سطح کفش ها را با واکس چرب بپوشانید . این کار از ترک خوردن چرم این کفش ها پیشگیری می کند. برای جلوگیری از خم شدن ساق کفش ها، می توانید داخلشان را با روزنامه یا مقوا پر کنید.

۹.شست و شو و جمع آوری کلاه های زمستانی  را فراموش نکنید. داخل کلاه های زمستانی را پس از شست وشو و خشک شدن با تکه ای پارچه نخی تمیز پر کنید و آنها را روی تمام لباس ها داخل چمدان بگذارید. این کار از بد حالت شدن کلاه در چمدان و فضای بسته جلوگیری می کند.

۱۰.یک شیشه عطر با رایحه موردعلاقتان  بین لباس های خود بگذارید تا پس از چند ماه، بوی کهنگی و نا  نگیرند. فراموش نکنید که این شیشه عطر را در دستمالی بپیچید تا به لباس ها نفوذ نکند و باعث لک شدنشان نشود.

 

برچسب ها:

دیدگاه ها


Warning: Use of undefined constant have_comments - assumed 'have_comments' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 2

**ایمیل شما منتشر نخواهد شد**




Notice: Undefined variable: user_ID in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 15
نام و نام خانوادگی:   

پست الکترونیکی:   

آدرس وب سایت:   

  


تمامی حقوق این وب سایت برای خشکشویی آنلاین پاکلین محفوظ می باشد.