پاک کردن لکه رنگ از روی لباس با مواد خانگی | پاکلین
header

پاک کردن لکه رنگ از روی لباس با مواد خانگی | پاکلین


پاک کردن لکه رنگ از روی لباس

2018/02/26    لکه بری    یک نظر

اگر زیاد با رنگ سر و کار داشته باشید و یا وقتی می خواهید اتاق را رنگ بزنید، طبیعی است که چند قطره رنگ (یا حتی بیشتر) روی لباستان باقی بماند. اما نیازی به نگرانی نیست و حتی لازم نیست آن لباس را دور بریزید. با چند وسیله ساده و اندکی زمان می توانید این لکه های رنگ را پاک کنید. به راحتی می توانید اثر رنگ را از بین برده و ظاهر لباس را درست مثل روز اول بکنید. با ترفندهایی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم می توانید حتی سمج ترین لکه های رنگ آکریلیک را هم پاک کنید. بسته به اینکه رنگ روغنی باشد و یا مخلوط با آب، ممکن است نیاز به استفاده از سمباده باشد. حتی در مورد اینکه لکه رنگ خشک شده است نگران نباشید. چه لکه خیس باشد و چه خشک می توانید به راحتی آن را پاک کنید.

از بین بردن رنگ اضافه

قبل از هر کاری باید تا جایی که می توانید اضافه رنگ ها را از روی لباس پاک کنید. اگر لکه خشک شده است می توانید از یک دستمال کاغذی برای از بین بردن رنگ های خشک شده اضافی استفاده کنید. اگر لکه هنوز خیس است از یک چاقوی کند یا قاشق برای برداشتن رنگ استفاده کنید.

پاک کردن لکه و آب کشیدن

وقتی می خواهید تصمیم بگیرید چگونه لکه رنگ را از بین ببرید باید ابتدا در نظر داشته باشید نوع رنگ چه بوده است. اگر رنگ آبی (مخلوط با آب) بوده است راه حل آسان است. تنها کاری که باید بکنید این است که لباس را در آب گرم قرار دهید تا رنگ شسته شود سپس به روش همیشگی آن لباس را بشویید (با دست یا با ماشین). اگر رنگ روغنی باشد، باید چند مرحله را طی کنید. ابتدا ترپانتین (سقز) بر روی لکه بزنید، آن را آب بکشید و سپس لکه را با یک پاک کننده بشویید. دوباره آب بکشید و در نهایت به روش معمول لباس را بشویید.

شستن دیگر لکه های لباس

اگر لباس با چیزهای دیگری کثیف شد چه؟ ما به شما راه حلی برای پاک کردن دیگر لکه ها ارائه می دهیم. برای از بین بردن لکه جوهر از روی لباس، ابتدا دور لکه را وازلین بزنید تا از انتشار لکه جلوگیری کند. سپس با یک مسواک تمیز الکل را به آرامی روی لکه بمالید (حتما پنجره را باز کنید تا هوا تهویه شود). سپس یک تکه پنبه بر روی لکه زده و ماساژ دهید. بگذارید خشک شود و سپس با یک قاشق غذاخوری صابون یا مایع شوینده و ۱۰ اونس آب، آن را بشویید. اگر لکه جوهر خشک و قدیمی است یک لکه بر را روی مسواک تمیز زده و بر روی لکه بمالید.

یکی دیگر از انواع لکه ها، لکه آرایش است. آیا میدانید راه خلاصی از لکه رژلب چیست؟ اسپری مو. به راحتی اسپری مو را به لکه بزنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند سپس با پارچه ای مرطوب لکه باقیمانده را از بین ببرید. لکه کرم پودر چه؟ با استفاده از پنبه کمی الکل را روی قسمت لک شده بمالید. این کار را تا جای ممکن تکرار کنید. لکه لاک ناخن کمی سختتر است. برای لباس هایی با پارچه های ظریف و حساس بهتر است آن را به خشکشویی بدهید. اما می توانید ابتدا لاک ناخن را با یک دستمال کاغذی تمیز خشک کرده و سپس لباس را پشت و رو کنید و پشت لک را با لاک پاک کن، پاک کنید. این کار را تکرار کنید و در نهایت لباس را با آب سرد بشویید.

برچسب ها:

دیدگاه ها


Warning: Use of undefined constant have_comments - assumed 'have_comments' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 2
  1. M.javad گفت:

    من یه کاپشن دارن که روش رنگ ریخته،و با بنزین،تینر پاک کردم،پاک نشد.
    شما می گید چی کار کنم؟


**ایمیل شما منتشر نخواهد شد**




Notice: Undefined variable: user_ID in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 15
نام و نام خانوادگی:   

پست الکترونیکی:   

آدرس وب سایت:   

  


تمامی حقوق این وب سایت برای خشکشویی آنلاین پاکلین محفوظ می باشد.