شش تا از بهترین روش های جرم گیری مخزن اتوبخار 1402 | خشکشویی پاکلین
header

شش تا از بهترین روش های جرم گیری مخزن اتوبخار 1402 | خشکشویی پاکلین


روش های جرم گیری اتو بخار مخزن دار کدامند؟

2023/10/10    ترفندها    بدون نظر روش های جرم گیری اتو بخار مخزن دار کدامند؟

بچه که بودم مادر را می‌دیدم که آب جوشیده سرد شده در مخزن اتو می‌ریزد و صبر می‌کند داغ شود و بخار کند. مادر می‌گفت آب املاح دارد و به اتو آسیب می‌زند. راست می‌گفت. جرم گیری اتو بخار کار ساده‌ای است. آن روزها یادم هست که مادر اتو را تمیز می‌کرد و سالم نگاه می‌داشت. با مراقبت‌های او هرگز ندیدم اتومان از بین برود و نیاز به خرید اتوی دیگری داشته باشیم با تعمیرات و نگهداری در حد خشکشویی در تجریش! مگر به ضرورت پیشرفت تکنولوژی که بعدها اتو بخار مخزن‌داری خرید و همان مراقبت‌ها را حالا برای اتوی جدید انجام می‌داد. روش‌های ساده‌ای برای جرم گیری و از بین بردن رسوبات اتو بخار وجود دارد که در این مقاله خواهیم خواند.

چرا جرم گیری اتو بخار نیاز است؟

آب دارای املاح معدنی است. وقتی که املاح در مخزن اتو بخار باقی بمانند رسوب می‌کنند و موجب به وجود آمدن جرم  در مخزن اتو بخار می‌شوند. همچنین در تماس با جنس‌ها و رنگ‌های متفاوت پارچه در حرارت بالا، منفذهای کف اتو بخار نیز رسوب می‌گیرند و آلوده می‌شوند.

در صورت انجام ندادن جرم و رسوب‌گیری اتو بخار، به مرور زمان بخاردهی اتو کم می‌شود و از کار می‌افتد. ممکن است در مواردی به کف اتو، سوختگی‌هایی بچسبد که اگر در این موارد نیز جرم گیری اتو بخار انجام نشود استفاده از آن علاوه بر مختل شدن عملکرد اتو باعث آسیب رسیدن به لباس‌ها نیز می‌شود.

روش های جرم گیری اتو بخار و مخزن آن

روش های جرم گیری اتو بخار و مخزن آن

روش های جرم گیری اتو بخار و مخزن آن

گاهی پرسیدن یک سؤال ساده می‌تواند به ما کمک کند که از اشتباهات زیادی جلوگیری کنیم. از قضا در مورد اتو بخار نیز پرسیدن این سؤال که “چگونه اتو بخارم را مانند روز اول سالم نگاه دارم؟” کمک بزرگی به فراگرفتن روش‌هایی می‌کند که هم جرم گیری اتو بخار را بیاموزید و هم لباس‌هایتان بهتر و پاکیزه‌تر اتو شوند.

از آنجایی که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است فراموش نکنید که از آب تصفیه یا آب جوشیده و سرد شده، برای مخزن اتو بخار استفاده کنید. آب داخل مخزن را پس از هر بار استفاده از اتو بخار خالی کنید تا املاح آب در مخزن اتو ته‌نشین نگردد و رسوب و جرم شکل نگیرند.

جرم گیری اتو بخار با سرکه سفید

از میان مواد خانگی و ارزانی که برای ضدعفونی و جرم گیری استفاده می‌شود، سرکه سفید همیشه در صدر لیست بوده و قابلیت ویژه خود را در ضدعفونی کردن اشیا به طور کامل نشان داده است. برای جرم گیری اتو بخار نیز استفاده از سرکه سفید بسیار آسان و راه‌گشاست. پس در استفاده از سرکه سفید برای از بین بردن رسوبات اتو بخار این مراحل را انجام دهید.

  1. در ابتدا اگر کف اتو بخار دارای قسمت‌های سفیدی روی منافذش است که نشان از رسوب می‌دهد با یک خلال دندان رسوبات را از داخل منافذ دربیاورید.
  2. یک چهارم فنجان سرکه سفید و یک چهار فنجان آب یا آب مقطر را باهم ترکیب کنید.
  3. محلولی رقیق که به دست آمده است را داخل مخزن اتو بخار بریزید. به گونه‌ای که یک‌سوم مخزن پر شود.
  4. حالا اتو را به برق بزنید و روشن کنید. (اگر اتو پیشتر روشن بوده باید قبل از شروع کار آن را از برق بکشید و صبر کنید سرد شود.)
  5. دمای اتو بخار را روی درجه متوسط بگذارید و حالت بخار اتو را فعال کنید.
  6. پنج دقیقه صبر کنید تا با داغ شدن اتو، جرم‌ها و رسوبات داخل مخزن اتو نرم شده و از دیواره‌ها کنده شوند.
  7. سپس اتو را روی بالاترین درجه بخار قرار دهید.
  8. یک پارچه حوله‌ای که نیازی به آن ندارید را پهن کنید و اتو را روی پارچه به مدت 20 تا 30 ثانیه نگاه دارید.
  9. در این ثانیه‌ها دکمه بخار را فشار دهید تا رسوبات از اتو خارج شده و روی پارچه حوله‌ای بنشینند. این کار را 6 بار تکرار کنید تا جرم گیری اتو بخار کامل شود.
  10. هنگامی که رسوبات پاک شدند مخزن اتو بخار را تخلیه کنید.
  11. مخزن اتو بخار را با آب پر کنید و مجدد صبر کنید تا آب در مخزن گرم شود.
  12. اتو را دوباره روی همان حوله قرار دهید و دکمه بخار آب را فشار دهید تا سرکه سفید از مخزن تخلیه شود.
  13. مخزن اتو بخار را با آب جوشیده سرد شده یا آب مقطر یا آب تصفیه، چند بار پر و خالی کنید تا اثر سرکه سفید کاملا از مخزن اتو بخار پاک شود.
  14. در پایان کف اتو بخار را با سرکه سفید و نمک بپوشانید. پس از مدت زمانی با یک دستمال نخی و گوش‌پاک‌کن یا خلال دندان برای منفذها، این ترکیب و همراهش رسوبات را از کف اتو پاک کنید تا جرم گیری اتو بخار کامل شود.
جرم گیری اتو بخار با سرکه سفید

جرم گیری اتو بخار با سرکه سفید

جرم گیری اتو بخار با لیموترش

حتما دیده یا شنیده‌اید که کف اتو‌های بخار در برخی موارد دچار زنگ‌زدگی می‌شوند. گاهی رطوبت هوا نیز ممکن است دلیل این اتفاق باشد به خصوص در تابستان و مناطقی که شرجی هوا زیاد است. زنگ‌زدگی کف اتو معمولا نارنجی رنگ و لکه‌لکه است و به هنگام اتو کردن ممکن است البسه را نیز آلوده کند.

با زدن مقداری لیموترش به کف اتو می‌توانید جرم گیری اتو بخار خود را با از بین بردن زنگ‌زدگی‌ها کامل کنید. با آغشته کردن یک گوش‌پاک‌کن به لیموترش منافذ کف اتو را از زنگ‌زدگی دربیاورید و در آخر با یک حوله، اتو را تمیز و خشک کنید.

جرم گیری اتو بخار با جوش‌شیرین

جوش‌شیرین یکی از مواد مؤثر برای از بین بردن سوختگی کف اتو بخار است. همچنین برای جرم گیری اتو بخار به کار می‌رود. با ترکیب مقدار کمی جوش‌شیرین و چند قطره آب خمیر جوش‌شیرین حاصل می‌شود. اگر این خمیر را به کف اتو بمالید و کمی صبر کنید تا خشک شود، با برداشتن خمیر خشک شده می‌بینید که لکه‌های سوختگی کف اتو دیگر وجود ندارند.

جرم گیری اتو بخار با جوش‌شیرین

جرم گیری اتو بخار با جوش‌شیرین

راه دیگر این است که پس از تمیز کردن منافذ کف اتو و برداشتن رسوبات از آن، مقدار کمی جوش‌شیرین را در نصف فنجان سرکه یا آب بریزید و مخلوط این دو را با یک دستمال نرم به صورت دورانی به کف اتو بکشید. تا جرم و رسوب‌گیری اتو بخار کامل شود. یادتان باشد که اتو حتما باید خاموش شده و سرد شده باشد.

جرم گیری اتو بخار با الکل صنعتی

لکه‌های سفیدی که به هنگام اتو کردن لباس‌ها روی آن‌ها می‌نشینند همان رسوباتی است که باید جرم گیری اتو بخار مخزن‌دار را برایشان انجام داد. دیگر کافی است و بهتر است دیگر این دانه‌ها و لکه‌های سفید رسوب را بر البسه‌مان نبینیم.

همچنین اگر بر حسب اتفاق پلاستیک به کف اتو چسبید و آب شد و یا هر نوع لکه سوختگی دیگر در کف اتو به وجود آمد؛ می‌توانید با آغشته کردن مقداری پنبه با الکل صنعتی و کشیدن آن به کف اتو از شر لکه‌های سوختگی رها شوید.

جرم گیری اتو بخار با الکل صنعتی

جرم گیری اتو بخار با الکل صنعتی

جرم گیری اتو بخار با پارچه میکروفایبر

مانند روش‌های پیشین در ابتدا با گوش‌پاک‌کن یا خلال دندان رسوبات را از کف اتو بخار تمیز کنید. سپس هر کدام از ترکیبات شوینده‌ای را که انتخاب کرده‌اید، به میزان یک یا دو قاشق چای‌خوری در یک یا دو فنجان آب گرم بریزید. یک پارچه میکروفایبر را به این محلول آغشته کنید و آرام روی بدنه و کف اتو بکشید.

پارچه‌های جنس میکروفایبر از مقاومت بالایی برخوردارند و قدرت جذب و دفع آب جالبی از خود نشان می‌دهند. همچنین تمام آلودگی‌ها را به خود می‌گیرند و رسوبات را در روند جرم گیری اتو بخار از آن جدا می‌کنند. می‌توانید اتو را کاملا داغ کنید و با احتیاط این پارچه را به کف اتو بکشید تا کامل آلودگی‌ها را از سطوح اتو بخار پاک کند.

جرم گیری اتو بخار با خمیر دندان

بارها شنیده‌اید که خمیر دندان را برای تمیز کردن و بردن لکه‌های وسایل استفاده می‌کنند. البته که خاصیت خمیر دندان این است که جرم‌ها را بساید و با خود ببرد اما گویا نه فقط جرم‌های دندان. کافی است مقداری خمیر دندان را به کف اتو بخار بمالید تا شاهد پاک شدن تمامی آلاینده‌ها باشید.

جرم گیری اتو بخار با خمیر دندان

جرم گیری اتو بخار با خمیر دندان

نکات مهم در جرم گیری اتو بخار

  • در هنگام رسوب‌گیری اتو بخار به هیچ عنوان از اجسام نوک تیز و آهنی برای برداشتن رسوبات استفاده نکنید. چون باعث خراشیدگی کف اتو خواهند شد.
  • سیم ظرفشویی ابزار خوبی برای پاک کردن کف اتو بخار نیست. به هیچ عنوان از آن در جرم گیری اتو بخار استفاده نکنید. نه تنها کف اتو را خواهد خراشید که موجب ایجاد زنگ‌زدگی در کف اتو بخار نیز خواهد شد.
  • برای جرم و رسوب‌گیری اتو بخار همیشه نیاز به مواد شوینده نیست. گاهی یک پارچه تمیز و مرطوب برای برداشتن آلودگی‌های کف اتو کافی است.
  • پیش می‌آید که ناگهان پارچه به کف اتو بچسبد. برای جدا کردن آن، همان لحظه پارچه را نکشید. ابتدا تا بالاترین دما اتو را گرم کنید و بعد آن را از برق بکشید تا پارچه آرام‌آرام جدا شود و یا با یک پارچه تمیز و نرم دیگر، آن را از کف اتو بخار جدا کنید.
  • زمانی که در روند جرم گیری اتو بخار، آن را روشن می‌کنید یا حرارت را بالا می‌برید مراقب خود و اطرافیانتان باشید.

نتیجه‌گیری

اتوهای بخار مخزن‌دار برای خیلی‌ها مانند عصای دست می‌مانند. برای افرادی که از چین و چروک خوششان نمی‌آید اتوهای بخار عامل برگرداندن آراستگی و زیبایی به لباس‌های شسته شده و خوشبو هستند. به طور قطع در صورت آسیب دیدن اتو یا رسوب‌ گرفتن مخزن آن، این امر دچار اختلال خواهد شد. به همین دلیل در این مقاله از دلایل رسوب‌گیری اتوهای بخار گفتیم و روش‌های مختلف جرم گیری اتو بخار مخزن‌دار را با هم دوره کردیم تا علاوه بر آسیب نرسیدن به لباس‌ها، طول عمر اتو بخار بیشتر شود و از نظر اقتصادی نیز به خاطر دلایلی که به آسانی قابل حل بوده یک وسیله مهم از دست نرود.

برچسب ها:

دیدگاه ها


Warning: Use of undefined constant have_comments - assumed 'have_comments' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 2

**ایمیل شما منتشر نخواهد شد**




Notice: Undefined variable: user_ID in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 15
نام و نام خانوادگی:   

پست الکترونیکی:   

آدرس وب سایت:   

  


تمامی حقوق این وب سایت برای خشکشویی آنلاین پاکلین محفوظ می باشد.