مزایا و معایب مایع و پودر لباسشویی؛ کدام یک برای شما مناسب‌تر است؟ - خبرنامه خشکشویی آنلاین پاکلین
header

مزایا و معایب مایع و پودر لباسشویی؛ کدام یک برای شما مناسب‌تر است؟ - خبرنامه خشکشویی آنلاین پاکلین


مزایا و معایب مایع و پودر لباسشویی؛ کدام یک برای شما مناسب‌تر است؟

2024/02/10    خانه داری    بدون نظر مزایا و معایب مایع و پودر لباسشویی

به طور کلی مایع لباسشویی به دلایلی همچون حلالیت سریع و عملکرد بالا در آب سرد، عدم رسوب در بخش‌های مختلف ماشین لباسشویی و قدرت پاک کنندگی خوب در حجم کم، بر پودر لباسشویی ارجح است مگر در موارد خاصی همچون بسیار چرک و لک بودن لباس.

مقایسه سریع و کلی پودر لباسشویی و مایع لباسشویی

پودر لباسشویی از مواد پاک کننده و سفید کننده بیشتری برخوردار است و به همین دلیل لباسهای بسیار چرک مثل لباس کار و یا پارچه‌های کاملا سفید همچون ملحفه‌ها را تمیزتر می کند و اما در عین حال همین مواد شیمیایی بیشتر، بافت پارچه و رنگ آن و نیز قطعات آسیب پذیر ماشین لباسشویی را بیشتر آسیب می زند و نیز آلایندگی بیشتری برای محیط زیست به همراه دارد. بنابراین مایع لباسشویی برای شستشو‌های روزمره مناسب‌تر است. به بیان بی طرفانه‌تر و رسمی‌تر می‌توان گفت: برای انتخاب بین پودر و مایع می‌توانید بر اساس نکات زیر تصمیم بگیرید:

  • نوع و جنس لباس‌
  • نوع و میزان لکه‌های لباس‌
  • دمای آب شستشو
  • نوع ماشین لباسشویی
  • بودجه‌ای که برای خرید شوینده در نظر دارید

بیشتر بخوانید: راهکارهایی کاربردی برای جرم گیری ماشین لباسشویی

مقایسه سریع و کلی پودر لباسشویی و مایع لباسشویی

در ادامه علت طرح نکات بالا بیشتر مشخص خواهد شد؛ همراه باشید:

تنها مزیت واقعی پودر لباسشویی به مایع لباسشویی

تنها مزیت واقعی پودر لباسشویی به مایع لباسشویی، قدرت پاک کنندگی بالاتر آن برای لک و چرک است. اما همین مزیت به دلیل همراهی با مضرات زیادی مثل تخریب پارچه لباس، عملا ما را به این نتیجه می‌رساند که بهتر است استفاده از پودر لباسشویی محدود به موارد خاص شود.

سایر مزیت‌ها جنبه حاشیه‌ای دارد مثل بیشتر بودن تاریخ انقضای کالا و یا کاغذی بودن بسته بندی آن که نسبت به پلاستیک با ارزشهای حفظ محیط زیستی سازگارتر است.

همچنین گاهی عنوان میشود که پودر به صرفه تر است اما درست‌تر آن است که بگوییم بسته‌های پودر ارزان تر است و نه به صرفه‌تر. اما چرا؟

اگر محیط زیست هم برای شما دغدغه است پیشنهاد می کنیم مقاله خشکشویی پایدار: راهکارها و محصولاتی که به حفظ محیط زیست کمک می‌کنند را بخوانید.

تنها مزیت واقعی پودر لباسشویی به مایع لباسشویی

آیا پودر لباسشویی از مایع لباسشویی به صرفه تر است؟

اگرچه بسته های پودر از همان حجم مایع لباسشویی، بسیار ارزان‌تر است اما برای هر بار شستشو باید از میزان بسیار بیشتری از پودر استفاده کرد. ضمن اینکه دوام پارچه و ماشین لباسشویی را کاهش می‌دهد و به جهت خوب حل نشدن و خوب عمل نکردن در آب سرد، موجب هدر رفتن زمان و انرژی برق بیشتری در حین شستشو می‌شود و بنابراین عملا گران‌تر از مایع لباسشویی تمام می‌شود. بنابراین باید گفت گرچه پودر لباسشویی ارزان‌تر از مایع لباسشویی است اما مایع لباسشویی به صرفه‌تر از پودر لباسشویی است.

یک تجربه شخصی: اگر شما از پودر استفاده می‌کنید، هنگامی که برای اولین بار از مایع استفاده کنید از اینکه با ریختن میزان کمی مایع در جا مایعی ماشین لباسشویی، حجم زیادی لباس واقعا تمیز می‌شود و در عین حال لباسها لطافت و جلای خود را حفظ کرده اند، لذت خواهید برد. این تجربه شخصی خود من بعد ازدواجم بود چون در منزل پدری از پودر استفاده می کردیم اما من تصمیم گرفتم در منزل خودم از مایع استفاده کنم زیرا بارها اتفاق افتاده بود که هنگام خرید لباس، فروشنده ها توصیه کرده بودند آن لباسها را با پودر نشویم و حتما برای شستشو از مایع استفاده کنم.

پودر دستی را در ماشین لباسشویی نریزید: در اینجا لازم است این نکته را اضافه کنم که پودر لباسشویی برای مصرف دستی نیز وجود دارد که نباید از آن در ماشین لباسشویی استفاده کرد از جمله به خاطر اینکه زیاد کف می‌کند و این هماهنگ با طرز کار ماشین نبوده و فشار بیشتری بر آن بار می‌کند.

۱۰ برتری مایع لباسشویی به پودر لباسشویی

“مایع لباسشویی بهتره یا پودر؟”، سوالی که شاید برای اکثر ما در مواقعی همچون هنگام‌چرخ زدن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و انتخاب اقلام مورد نیازمان، شکل گرفته است. ما جواب این سوال را با “مایع لباسشویی” دادیم و اما در این قسمت، برای این جواب و ادعای خودمان، ۱۰ دلیل آورده ایم:

  1. حلالیت و عملکرد بالا در آب سرد
  2. افزایش دوام پارچه
  3. افزایش دوام ماشین لباسشویی
  4. باقی نماندن لک ناشی از رسوب شوینده روی لباس
  5. اتوپذیری راحت تر
  6. لطافت بیشتر لباس
  7. مصرف برق و زمان کمتر برای شستشو
  8. حفظ بهتر جلا و کیفیت رنگ پارچه
  9. به صرفه تر بودن
  10. آلایندگی کمتر برای محیط زیست

برتری مایع لباسشویی به پودر لباسشویی

حلالیت در آب سرد، تنها همین یک مزیت

مایع لباسشویی برخلاف پودر، به راحتی و خوبی، در دمای سرد هم در آب حل می شود. همین یک برتری موجب صرفه‌جویی در انرژی برق ماشین لباسشویی می‌شود، چون دستگاه نیاز به گرم کردن آب ندارد.

آب سرد و آسیب کمتر به بافت لباس: همچنین عدم مجاورت لباس با آب گرم، موجب محفوظ ماندن بافت و رنگ پارچه می‌شود. همچنین به این ترتیب چروک کمتری روی پارچه می‌افتد و این موجب اتو کشی راحت‌تر و سریع‌تر لباس می‌شود و در اینجا دوباره کاهش مصرف برق ضمن اتوکشی را داریم.

حلالیت بالا و نیاز کمتر لباس به چنگ خوردن : حلالیت خوب موجب می‌شود لباس نیاز به چنگ خوردن کمتری داشته باشد تا شوینده به خوبی با تارو پود پارچه مخلوط شود و باز این نکته هم یک مزیت برای لباس است.

سه مشکل رسوب دادن پودر: و اما پودر؛ پودر به خوبی در آب سرد حل نمی‌شود و ممکن است رسوب آن به صورت لکی که دیده می‌شود و یا در حد کمتر، روی پارچه باقی بماند و به این ترتیب مواد شیمیایی در تماس با پوست قرار بگیرد.

همچنین رسوب پودرهای حل نشده در ماشین لباسشویی، موجب افت کارکرد ماشین و تخریب آن می‌شود.

انتخاب شوینده و درجه سختی آب: نکته قابل توجه این است که سختی آب نیز موجب کاهش حلالیت شوینده در آب می‌شود و بنابراین اگر آب منطقه زندگی شما از سختی بالایی برخوردار است باید بیش از پیش نسبت به مصرف پودر لباسشویی حساس باشید.

تمام این امتیازهای مایع لباسشویی نسبت با نوع پودری آن، مربوط به تنها یکی از ویژگی‌های لباسشویی مایع بود؛ یعنی ویژگی حلالیت خوب و سریع در آب سرد.

معرفی برندهای مطرح مایع لباسشویی

برخی از برندهای مطرح مایع لباسشویی

گفتنی است برخی از برندهای مطرح مایع لباسشویی عبارت هستند از: پرسیل، امو، سافتلن، کامفورت، سپید، تست و دورتو. به عنوان نمونه سری به فروشگاه دیجی کالا و نظرات مردم در مورد مایع لباسشویی دورتو که یک برند وطنی و ایرانی است زدیم تا آمار و ارقامی را هم در این مقاله ارایه کرده باشیم.

این محصول در چند مدل‌مختلف، یعنی آل این وان، مشکین‌شوی و کنسانتره، تولید شده و در کیفیت بالا و قیمت مناسب به بازار عرضه می‌شود.

متلا مدل آل این وان، برای شستشوی لباس‌های سفید و رنگی مناسب است و دارای رایحه‌های مختلفی مانند فلورال، یونیورسال و نچرال است. این مدل با داشتن آنزیم‌های قوی، لکه‌ها و چربی‌ها را به خوبی از بین می‌برد و در عین حال محافظ الیاف لباس نیز هست.

مثلا قیمت مایع لباسشویی دورتو مدل آل این وان یونیورسال 2700 گرمی در بهمن ماه ۱۴۰۲ در سایت دیجی کالا، حدود ۱۰۰ هزار تومان است و در مجموع این محصول از نظر مشتریان دارای امتیاز ۴.۲ از ۵ است و بیشتر خریداران آن را پیشنهاد کرده‌اند.

مدل مشکین شوی را می‌توانید برای شستشوی لباس‌های تیره و مشکی استفاده کنید که با رایحه مشک تولید شده و فرمولاسیون خاص به کار رفته در آن، موجب حفظ تیرگی پارچه می‌شود.

اما اگر خانه کوچکی دارید یا ترجیح می‌دهید دیر به دیر خرید کنید می‌توانید مدل کنسانتره مایع لباسشویی دورتو را تهیه کنید که با غلظت بالاتر از حد معمول تولید شده تا در حجم کمتر کارایی بیشتری داشته باشد.

مایع و پودر لباسشویی؛ کدام یک برای شما مناسب‌تر است؟

کلام پایانی

کلام آخر اینکه امروزه راه‌‌‌های راحت‌تری نیز برای داشتن لباسهای مرتب و تمیز و اتوکشیده وجود دارد. راه‌هایی مثل استفاده از خدمات خشکشویی آنلاین.

پاکلین” یکی از این خشکشویی‌هاست که لباسهای شما را درب منزل از شما تحویل گرفته و سپس پاکیزه و اتو کشیده دوباره درب منزل به شما تحویل می‌دهد. پاکلین با ارایه چنین سطحی از خدمات خشکشویی در سراسر تهران در دسترس است.

در تمام کارگاه ها و خشکشویی های زیر نظر خشکشویی آنلاین پاکلین، از مایع لباسشویی پاکلین استفاده می‌شود.

 

 

 

سوالات متداول

  • مایع لباسشویی یا پودر لباسشویی؟

به طور کلی استفاده از مایع راحت تر و ترو تمیز تر است و آسیب کمتری برای پارچه و ماشین لباسشویی به همراه دارد و برای استفاده های روزمره بهتر است .

  • در چه مواردی از پودر لباسشویی استفاده میشود و چرا؟

لباسهایی که لک و آلودگی زیادی دارند با پودر بیشتر تمیز می شوند زیرا پودر حاوی مواد برنده بیشتری است.

  • خرید کدام یک به صرفه تر است؟

پودر لباسشویی ارزان تر است اما با توجه به آسیب ها و معایبی که دارد و نیز نیاز به مصرف مقدار زیادی از آن در هر بار شستشو، به صرفه تر نیست.

برچسب ها:

دیدگاه ها


Warning: Use of undefined constant have_comments - assumed 'have_comments' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 2

**ایمیل شما منتشر نخواهد شد**




Notice: Undefined variable: user_ID in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 15
نام و نام خانوادگی:   

پست الکترونیکی:   

آدرس وب سایت:   

  


تمامی حقوق این وب سایت برای خشکشویی آنلاین پاکلین محفوظ می باشد.