ضد عفونی لباس - خبرنامه خشکشویی آنلاین پاکلین
header

ضد عفونی لباس - خبرنامه خشکشویی آنلاین پاکلین


ضد عفونی لباس

2020/05/05    خشکشویی    بدون نظر

شستشوی لباس و ضد عفونی لباس در هنگام شیوع ویروس کرونا

این روزها همه ما با شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنیم و بسیاری از مردم دنیا و ایران سعی می‌کنند در خانه خود بمانند و برخی دیگر باید خارج از خانه، در محل کار خود یا مکان‌های عمومی حضور داشته باشند. از این رو رعایت بهداشت فردی چه در محل کار و چه در خانه به منظور حفظ سلامت توصیه می‌شود.

کرونا روی لباس می ماند؟

سوالی که ممکن است برای بسیاری از افراد به ‌وجود آید این است که آیا ویروس کرونا به لباس‌ها نفوذ می‌کند و لباس‌ها را آلوده به ویروس می‌کند و یا آیا روی لباس می ماند؟ محققان بر این باورند که ویروس کرونا از ۹ تا ۷۲ ساعت روی سطوح باقی می‌ماند. در این صورت توصیه می‌کنیم اگر در محیط‌های شلوغ رفت و آمد دارید، برای بهداشت و حفظ سلامت خود و دیگران تمام لباس‌های خود را کاملا با آب و صابون بشویید.

با کفش!!!مراقب کرونا های چسبیده به کفش باشید

در بسیاری از کشورهای خارجی، افراد خانواده از کفش بیرون در محیط خانه استفاده می‌کنند. بسیاری از محققان و پزشکان این کار را منع کرده‌اند، چرا که باعث بروز بسیاری از آلودگی‌ها و بیماری‌ها می‌شود.

ضد عفونی لباس

از این جهت در صورتی که در خانه کفش می‌پوشید، توصیه می‌کنیم به منظور سلامت حال خود و افراد خانواده و دوستان، از این کار صرف نظر کنید. در این صورت ابتدا کفش‌های خود را خارج از خانه از پایتان خارج کنید، آن را روی یک روزنامه قرار دهید و سپس در جاکفشی قرار دهید. همچنین می‌توانید جاکفشی را ضدعفونی کنید تا از ورود ویروس به داخل خانه جلوگیری کنید.

یکی دیگر از روش‌هایی که از ورود آلودگی کفش به خانه جلوگیری می‌کند، استفاده از یک کیسه است. در این صورت کفش‌های خود را درون کیسه پلاستیکی قرار دهید تا هیچ‌گونه آلودگی وارد خانه نشود.

در صورتی که پیش از این در خانه کفش به پا می‌کردید، حتما شستشوی روفرشی، فرش، یا کف خانه را در برنامه‌ خود قرار دهید. ابتدا زمین را ضدعفونی کنید، سپس فرش یا روفرشی رابا آب ولرم و مواد شوینده بشویید.

بند کفش در تماس مستقیم با دست‌ها قرار دارند. توصیه می‌کنیم به منظور باز و بسته کردن بند کفش، حتما دست‌های خود را ضدعفونی کنید تا بند کفش در معرض آلودگی قرار نگیرد.

لباس مرطوب و رشد ویروس! یادتان نرود کرونا هم یک ویروس هست

باکتری و بسیاری از ویروس‌ها، به‌خصوص ویروس کرونا به فضای سرد و مرطوب برای رشد و تکثیر علاقه دارند. از این رو در این شرایط توصیه می‌کنیم از پوشیدن لباس‌ مرطوب یا نم‌دار خودداری کنید تا مانع رشد و تکثیر باکتری شوید.

ضد عفونی لباس

توجه داشته باشید، لباس زیر بهترین شرایط برای رشد و تکثیر باکتری (ویروس نیز مستثنی نیست) است. از این رو حتما یک بار در روز لباس زیر خود را عوض کنید و آن را به صورت جداگانه با آب داغ یا ولرم و مواد شوینده بشویید تا از بسیاری از عفونت‌ها جلوگیری کنید.

لباس هایتان را به صورت صحیح بشویید

همانطور که می‌دانید، ویروس کرونا با آب ولرم و ماده شوینده از بین می‌رود. در صورتی که می‌خواهید نگرانی مبتلا شدن به این ویروس را از خود دور کنید، لباس‌های خود را با آب داغ یا ولرم بشویید.

بافت بسیاری از لباس‌ها با دمای بالا و آب داغ از بین می‌رود. از این رو توصیه می‌کنیم این نوع لباس‌ها را با آب ولرم بشویید و حتما از مواد شوینده نیز استفاده کنید. در صورتی که ماده شوینده قوی به بافت لباس‌تان آسیب می‌رساند، از ماده شوینده ملایم استفاده کنید.

این نکته را نیز به یاد داشته باشید که پس از ورود به خانه و تعویض لباس، حتما دست‌های خود را بشویید تا آلودگی را با لمس سطوح وارد خانه نکنید.

همچنین در صورتی که در آرنج لباس‌تان سرفه یا عطسه می‌کنید، حتما لباس خود را با آب ولرم و مواد شوینده مناسب بشویید تا مانع رشد و گسترش ویروس در لباستان شوید.

در صورتی که در مکان‌های عمومی بسیار رفت و آمد می‌کنید، لباس خارجی خود را حتما بشویید و در صورت امکان در بدر ورود به خانه، لباس‌ها را درون کیسه پلاستکی قرار دهید و سپس آن‌ها با آب ولرم و مواد شوینده بشویید. با این حال در صورتی که برخی از لباس‌ها را همچون کاپشن پر نمی‌توانید در داخل ماشین لباسشویی قرار دهید، حتما آن را به یک خشکشویی معتبر بسپارید.

این نکته پر اهمیت را به یاد داشته باشید: در صورتی که با فرد بیمار در ارتباط هستید، سعی کنید از تماس مستقیم با افراد بپرهیزید و هرگز لباس‌های کثیف‌تان را در کمد قرار ندهید. همچنین پس از شستشوی لباس‌تان، آن را کاملا خشک کنید.

حتما حوله هایتان را بشویید

پیش از این گفتیم رطوبت بستر مناسبی برای رشد باکتری و بسیاری از ویروس‌ها است. از این اگر از حوله دست و صورت استفاده می‌کنید، حتما یک حوله جایگزین خشک داشته باشید و در این روزهایی که باید بیشتر مراقب سلامت خود باشید، ابتدا حوله مرطوب و کثیف خود را بشویید، سپس حوله را خشک کنید.

در نهایت به منظور جایگزین از حوله دیگری استفاده کنید. هنگامی که حوله تمیزتان خشک شد، حوله جایگزین را بشویید و سپس خشک کنید. با این روش از رشد باکتری و شیوع بسیاری از بیماری‌های عفونی جلوگیری می‌کنید.

پرده خانه و آشپزخانه‌تان را بشویید

اگرچه پرده در تماس ویروس کرونا قرار نمی‌گیرد، اما در مرز میان خانه و هوای خارج از خانه قرار دارد و بسیاری از آلودگی‌ها را به خود جذب می‌کند. از این رو ممکن است باعث بروز حساسیت و مشکلات تنفسی شود.

توصیه می‌کنیم پیش از شستشوی پرده خانه یا آشپزخانه، به جنس پارچه توجه کنید، چرا که تمام پرده‌ها را نمی‌توان تنها با یک روش شست. برای مثال در صورتی که پرده آشپزخانه‌تان زبرا است، آن را با یک دستمال مرطوب و مواد شوینده تمیز کنید. همچنین پرده حریر و مخمل بافت ظریفی دارند که توصیه می‌کنیم در صورتی که در شستشوی آن‌ها تردید دارید، از یک خشکشویی آنلاین یا آفلاین کمک بگیرید.

لوازم شستشو را یادتان نرود ضد عفونی کنید.

شاید این نکته به نظرتان عجیب برسد که چرا لوازم شستشو یا مواد شوینده را باید ضدعفونی کنیم؟! دست‌های ما در تماس با سطوح یا لباس‌های آلوده قرار دارد. هنگامی که لباس آلوده یا کثیف را داخل ماشین لباسشویی قرار می‌دهیم، در تماس مستقیم  با دستگیره در ماشین لباسشویی، دکمه‌های دستگاه و بدنه مواد شوینده هستیم.

در این صورت، باید پس از استفاده از آن‌ها، ابتدا دست‌های خود را با آب و صابون بشوییم، سپس با محلول الکلی، دستگیره و دکمه ماشین لباسشویی و همچنین بدنه مواد شوینده را ضدعفونی کنیم.

نکته آخر: ضد عفونی لباس

در صورتی که با فرد بیماری در تماس نیستید، امکان رشد و تکثیر ویروس کرونا روی لباس کم است. با این حال هرگز لباسی که خارج از خانه به تن داشتید را در کنار لباس‌های تمیز کمد قرار ندهید، چرا که ممکن است غبار و آلودگی روی آن قرار گرفته باشد. تمام این نکات به منظور حفظ حال و سلامت شما ذکر شده است تا با رعایت نکات بهداشتی، از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

برچسب ها:

دیدگاه ها


Warning: Use of undefined constant have_comments - assumed 'have_comments' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 2

**ایمیل شما منتشر نخواهد شد**




Notice: Undefined variable: user_ID in /home/pakleanc/public_html/blog/wp-content/themes/mpk/comments.php on line 15
نام و نام خانوادگی:   

پست الکترونیکی:   

آدرس وب سایت:   

  


تمامی حقوق این وب سایت برای خشکشویی آنلاین پاکلین محفوظ می باشد.